TBI Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Det skal mye til for at du får taket trykket inn akkurat der du har hodet, men selvsagt kan det skje. At en skal klare å hive seg ned eller hit eller dit tviler jeg også på at en har tid til i de fleste sammenhenger. Vanlige belter har en tendens til å låse seg når en forflytter seg hurtig. Selvsagt kan en være heldig og klare det, men i de fleste sammenhenger så mener jeg at 4punkts og bøtter er bedre sikkerhetsmessig enn vanlige stoler og belter. I enkelte tilfeller så kan det til og med være smart å kjøre uten belter - da en kan bli kastet ut av bilen og overleve istedet for å bli smadret inn i en fjellvegg etc .. men det er skjelden ;) Og for at 4-punkts skal være lovlig på gaten så er det E-merking som gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Vanlige belter har en tendens til å låse seg når en forflytter seg hurtig. Har en tendens faktisk... Er vel meningen at dem skal låse seg. Vist ikke er vitsen med belter ganske dårlig. :P Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Har en tendens faktisk... Er vel meningen at dem skal låse seg. Vist ikke er vitsen med belter ganske dårlig. :P Var litt av poenget mitt. Hjelper derfor ikke bestandig å hive seg til siden, framover etc :) Men som sagt, alt avhenger av situasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_buzz_ Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 men viss man kjøper seler og stoler som er E-merket, så er det ingen problem med å få det godkjent? kan montere det selv, og få det godkjent hos biltilsynet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spnDude Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ser dere snakker mye om E-merking, noen som kan forklare hva dette vil si? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Er sikkert et slags godkjennings merke. Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg