Mazda626 Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Har fått tak i nytt instrumentpanel på bilen min. Skiva på turtelleren har krakelert, noe som ikke ser videre pent ut. Å få ut ramma rundt instrumentene gikk greit, etter at jeg oppdaget en skrue bak ventilhendelen på høyre side. Problemet er speedometervaieren! Kan man komme til fra undersiden, for demontering? Eller er det noen andre knep? PS: Jeg skal ikke ha hvite skiver, da dette kun passer på et fåtall biler! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole626 Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Du må skru av vaieren fra girkassa! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 du KAN skru den av girboksen (anbefales) følte oss litt domme når vi ikke gjorde det, men vi fikk det til uten :P måtte demontere halve dasjbordet meen av gjekk det :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Trenger ikke å koble av nede på "girboksen". Det sitter en skjøt på vaieren, som gjorde jobben mye lettere. Edit: Når man kjenner til hvordan instrumentet er festet, tar det bare usle 15 min å få det ut! 4 Skruer til ramma rundt instrumnet! 4 Skruer til selve instrumenthuset! 1 Skjøt i motorrom + en strips! 2 Kontakter på instrumnet! 1 Klipskobling til vaier! Høres like enkelt ut som det er i virkeligheten! PS: Artig igjen å ha et strøkent instrumentpanel :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg