OleM Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Har en 1991 Grand Voyager, 3.3l v6, automat. Under aksellerasjon er det en vibrering på høyre side (?) som jeg ikke finner ut av. (Kjenner ingenting når jeg kjører selv, men er meget tydelig når man sitter på passasjersida.) Hjulene er avbalanserte, hadde de ikke vært det ville det vibrert uansett om det aksellereres eller ikke. Lurte ei stund på om et hjullager var gåent, men såvidt jeg kan se er det ikke tilfelle. Har litt vibrering når jeg bremser, noe jeg tilskriver kast i bremseskiva, burde ikke ha noe å si under aksellerasjon. Som sagt ingen vibrasjon under vanlig kjøring, kun under aksellerasjon! Kan dette være et problem med girkassa? Eller en motor som vibrerer kraftig under aksellerasjon? Noen som har vært borti problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
linda chrysler Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 har en 99 mod 2.5l TD manuell. ja, jeg har det problemet også. men kun i en viss hastighet. mellom 60 og 70 km/t. og på autobanen i tyskland mellom 160 og 170km/t.. har hatt bilen i snart 7 år og aldri funne ut av det.. vist noen vet dette så svar oss gjerne.. :0) har byttet bremseskiver, bremser, opphengkule, styrekule,avbalansert dekka, spissinga, osv osv.. ingenting hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet September 21, 2009 Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 (endret) Hvor gamle er dekka?....Skal stå produksjonsdato på de. Som regel 4 siffer i en oval sirkel. feks 2406 betyr at de er produser uke 24 i 2006. Trolig dekkproblem eller drivaksel tipper jeg. Jeg ville prøvd andre dekk/hjul først. Endret September 21, 2009 av Skodaracing Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg