Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet

Baron

Anbefalte innlegg

Vet jo at det kjøres asfalt racing med en del 360 også, men det er jo av et helt annet kaliber enn den gode 242 R-sport vogna, den var det jo ingen som kunne klare å knuse skikkelig. Volvo gjorde nok noe DUMT når de trakk seg ut av motorsport!

Glenn

btw: er stadig på utkikk etter Volvo rødmotorer, alltids greit å ha noe deler liggende vet du.. Gi eg et hint dersom du skal kvitte deg med noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakker du ferdig bygd eller bare en motor for div...?

Spes blokk du tanker på?

Bare litt div. Liker å ha noe å drive med, og siden jeg ikke har noe sted å stå for å skru bil, så får jeg stue meg inn et sted og skru motor i stedet...

Litt 240 stuff igjen: Du vet ikke om det er mulig å skaffe tegninger av M90 kassene? Intern oppbygning altså..

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg å se flere med slik interesse for Volvo`s Grp A biler!

Nordic er ikke synonymt med Nordica, men det jeg sier (mener) er at det var den sponsoren som var på disse bilene...enig?!!?

Bare for å rippe opp i dette... knock

Nordica var ikke sponsor for alle bilene som gikk med "Nordic warstripes" faktisk... Så jeg tviler egentlig på at warstripe'ne og Nordica har noen som helst sammenheng...

Correct me if I'm wrong.. :iconsm

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...!

Mulig du har rett! men jeg tor ikke det, og hvordan vet du at Nordica ikke var sponsor?

Nordica var sponsor! Ingen tvil om det! Men ikke for alle bilene, kun for "Nordica teamet" ettersom jeg har forstått det!

Det jeg mener er: Skulle disse stripene vært "Nordica striper" så hadde vel Nordica vært representert på alle bilene? Men det er de ikke, mens ALLE Volvo R-sport bygde Grp. A 242 har disse "berømte Nordic warstripes".

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står dette med 500 biler i usa? Kan ikke se hva F usa har med FIA å gjøre liksom??

Og jeg ser at det er noen "skrivefeil" på den siden det er henvist til... Nordic og Nordica går litt om hverandre... De kaller Nordic warstripes for "Nordica warstripes", noe som blir helt feil, når også andre team enn Nordica teamet kjørte med de samme stripene...

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står dette med 500 biler i usa? Kan ikke se hva F usa har med FIA å gjøre liksom??

Og jeg ser at det er noen "skrivefeil" på den siden det er henvist til... Nordic og Nordica går litt om hverandre... De kaller Nordic warstripes for "Nordica warstripes", noe som blir helt feil, når også andre team enn Nordica teamet kjørte med de samme stripene...

Glenn

ring og spørr VOLVO da vell om det skal være så vanskelig... :tannløs

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glenn

Hehe...GlennK, stått opp på feil fot! Du har sikkert rett med stripene...!

Et helt kort utdrag:

"240 Turbon homologerades 1983 för den amerikanska marknaden. Femhundra evolutionsmodeller levererades, men dom amerikanska myndigheterna registrerade inte 240 bilarna".

Men men, morro med Grp A ihvertfall!

Godt nytt år!!! cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...GlennK, stått opp på feil fot! Du har sikkert rett med stripene...!

Et helt kort utdrag:

"240 Turbon homologerades 1983 för den amerikanska marknaden. Femhundra evolutionsmodeller levererades, men dom amerikanska myndigheterna registrerade inte 240 bilarna".

Men men, morro med Grp A ihvertfall!

Godt nytt år!!! cheers

Homologeringen angår den biten med at bilen skal produserers og være i vanlig salg, altså 5000 ekstra ex., som i dette tilfellet vel ble først tiltenkt US markedet.

FIA har aldri, og kommer aldri til å bli noe særlig i usa, så derfor kunne jeg aldri skjønne helt hvorfor Grp. A bilene til en Europeisk motorsport gren skulle vises og godkjennes i usa.....

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider