Prebendju Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 ikke altig man har norske møter i norge heller. om du skjønner.. kunne hende de hadde morro av og legge det til usa da vell. for og få seg en tur over der... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 ikke altig man har norske møter i norge heller. om du skjønner.. kunne hende de hadde morro av og legge det til usa da vell. for og få seg en tur over der... Nei, for det som det henvistes til her var homologeringen av bilene, for det amerikanske markedet. Det vil si at de 5000 (fem TUSEN ja) bilene som måtte produserers for det vanlige markedet var tiltenkt det amerikanske markedet. Det står såvidt jeg kan se ingen ting om at det har vært noen visning eller møte i usa av eller om disse bilene. De 500 som ble produsert iht. Grp. A spec var nok aldri shippet over til usa nei! De har vel neppe noen gang vært samlet noe sted samtidig heller... Klassingen av disse bilene er nok mer basert på papirer fra produksjonen og salg. Nå snakker vi altså om de 500 som må produseres iht. reglementet for å kunne kjøres i ETCC Grp. A. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 husk topicen jenter......lag heller en infotråd om gruppe a som dere kan diskutere på.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 ja, topicen? Gruppe A 242...??? Er det ikke det vi diskuterer her da? Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 ja, topicen? Gruppe A 242...??? Er det ikke det vi diskuterer her da? Glenn Vet noen der ute om en original 242GR A bil, helst skandinavia, men ellers alt av interesse. Er på leting etter en som har mest mulig av de orginale tingene, men motor og senterbolt, understell er det viktigste. Dette er en drøm jeg prøver å få kjøpt, men det skal vise seg å være vanskelig å finne i det heletatt. ALL INFORMASJON TAES MOT MED STOR TAKK Gjærne en som har fått litt juling, alt kan repareres..... baron skrev dette i første posten...tolk det som du vil.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 jada, men topicen er fortsatt Gruppe A 242... Hverken mer eller mindre... Jeg kjenner ikke Baron personlig, men jeg går ut i fra at han følger med på diskusjonene med stor interesse... Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 jada, men topicen er fortsatt Gruppe A 242... Hverken mer eller mindre... Jeg kjenner ikke Baron personlig, men jeg går ut i fra at han følger med på diskusjonene med stor interesse... Glenn ja det kan vi la han svare på....... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Skulle vi fulgt topicen til punkt og prikke, hadde denne tråden blitt jævla kort;) Stod om en som hadde 240 Gr.A i Skrytsport for noen år siden. Bodde i Sverige tror jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2005 Zacco motor Volvoen tenker jeg, den røde som det ble lagt ut et bilde på her tidligere. Det er vel den eneste "Grp. A" bilen jeg kan huske å ha sett i Bilsport noen gang i hvertfall... Mulig de har skrevet om noen andre også? Har du bladet? Gjerne en scann og sende meg ja! =) Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Ingen som husker årstallet den bilen stod i Bilsport? 2003?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Vet ikke helt hvilken bil du snakker om, men er det Zacco volvoen så stod det vel om den i 89 tror jeg. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Artikkelen i bilsport om "zacco" 240`n mener jeg er i fra begynnelsen på 1990 tallet! Dette står om den på:http://www.volvogrupp-a.tk/ Info: Är från början byggd av SRS och Zacco Motorsport 1989. Bilen är en replika av en Grupp-A bil och är ursprungligen byggd av (eller snarare åt) Hasse Svensson i Staffanstorp som äger Carwent Sweden Zacco-motorsport, därav namnet Zacco Volvon. Per äger för övrigt en fd. Volvo 242 Grupp-A som gick nere i Australien på 80-talet. Bil: Volvo 242. Ägare/Byggare: Per Nilsson, SRS och Zacco Motorsport. Kaross: Aluminium huv, tunnare glasrutor, plastlyktor. Rubi aluminium skyddsbur. Hjulupphängning: Eggenberger framvagns upphängning, Bilstein dämpare fram/bak. Bromsar: AP 315 bromsar fram, AP 305 bromsar bak. Motor: B230 ETAL motor. Grottis/Volvo Motorsport toppblock, 370hk. Transmission: 1031 Volvo Motorsport bakaxel, M30 dana diffrentsial 3,54:1. Getrag motorsport 5 växlad låda med AP 215mm koppling. Fälgar: 17"x9" Speedline C-bults fälgar. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Her er den jeg mente: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Fake eller ekte? Ikke vet jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Desember 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2005 Står om den her også:http://web.telia.com/~u29703736/ Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg