THO Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Har baron funnet ut noe mere eller?? Baron er på ferie, Men noe av det siste han nevnte når jeg slapp han og frua av på Oslo lufthavn var at han skulle prøve å få kontakt med selger av bilen mens han er på ferie....... Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 og det er selgern oxo.. til 25Juli Men noe jeg ikke har skjønt helt ennå er..Di 500 Gruppe A bilene som ble laget for at volvo kunne bli med på løp var egentlig bare vanlig 242 med ft motor? For har ennå ikke sett noen Gruppe A bil med skilter.. å vis det det er bare en vanelig ft motor så er det ikke akkurat noe serlig med hester.. mens Cosworth kom med 220hk orginalt og bmw M3 med 200+ itilegg var jo dem litt fornuftige å laga flere enn 500 eks.. Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Penger..........Ikke noe problem. Hvis jeg finner drømmen min....da skal jeg nok finne penger ett sted. cheers ja drømmen er jo her den nå?skal du handle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 De 500 "grp.a" bilene som ble solgt i statene, er ikke noe tess...bare vanlig panser som skiller de fra vanlig turbo, som hadde snutepanser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 De 500 "grp.a" bilene som ble solgt i statene, er ikke noe tess...bare vanlig panser som skiller de fra vanlig turbo, som hadde snutepanser. Og B21ft isteden for B21et. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Og B21ft isteden for B21et. å den har vel 127 ville hk hvis jeg ikke tar feil? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Og B21ft isteden for B21et. Alle amerikanske 240 turbo hadde B21FT... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 og det er selgern oxo.. til 25Juli Men noe jeg ikke har skjønt helt ennå er..Di 500 Gruppe A bilene som ble laget for at volvo kunne bli med på løp var egentlig bare vanlig 242 med ft motor? For har ennå ikke sett noen Gruppe A bil med skilter.. å vis det det er bare en vanelig ft motor så er det ikke akkurat noe serlig med hester.. mens Cosworth kom med 220hk orginalt og bmw M3 med 200+ itilegg var jo dem litt fornuftige å laga flere enn 500 eks.. De skal egentlig ha b21etl med ca 225hk, men de fleste ble uansett levert med standard b21ft. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 De skal egentlig ha b21etl med ca 225hk, men de fleste ble uansett levert med standard b21ft. det er pga. avgasskrav / krav til kat, såvidt jeg vet. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Tror ikke noen 240 kom med B21ETL originalt...det var et kit du kunne få kjøpt av Volvo til dyr, dyr pris. Byttet bl.a. til 405 topp i det kitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Det ble levert etl kit i "bagasjerommet" på samtlige 242evo fra fabrikk, men de fleste ble solgt uten. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 se her: http://www.pukema.com/240luokitus/volvo240luokitus.htm det er en side som inneholder dokumentasjon om homologeringen av 240 turbo Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 henta det her ifra turbobricks forum usa: I was referring to real Group A 242 race cars. To answer the question though, not near any state in the US. There is only one Group A 240 that is in the US as far as most people know. It's the black sheep of the family. Privateer car with a bad history. It was sold out from under me on my way to pick it up without even offering me a chance to match/beat the price of the guy swooping in. Thanks CHRISTIAN EDSTROM! This car: http://www.tuff240.com/gpajackfilter.htm christian edstrom = svensk? var ikke bilen fortsatt i canada! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Men er det noen ekte biler som kom med det dashbordet og den fronten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 de fleste grp-a bilene ble jo sendt til sverige men denne ble igjen i usa... og der fantes jo ikke annet enn usa framlyktene og selvsagt de støle firkantlyktene da men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.