Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet


Baron

Anbefalte innlegg

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

etter hva som blir sagt her så tror jeg nok folk vil tipse hvis de kommer over noen annen bil til meg...kommer ikke til å gi opp håpet, men må kanskje kjøpe meg en annen leke bil så lenge for å drukne sorgene!!!!!!!!

 

Men et lite plaster på såret er at det virker som om den bilen ikke var en fabriksbygd GR.A, men bygget av en privatsjåfør for å stille i DTM på 80 tallet..Bilen manglet de hydrauliske jekkene i gulvet, GR.A bakaksel og de gromme forstillings delene.....

 

 

kan du trygt si+ at den mangler hurtigtankingsanlegg i bagasje rom, har ikke det kule LED dashbordet,. lite Grp A snacks kan man si..

 

men så er jo bilen bygget for en privatsjåfør. hos Derichs rennwagen i tyskland?

som tidligere nevnt i tråden og på turbobricks.com brandt hele dritten opp da bilen skulle overleveres/prøves på et industriområde, bilen ble gjennoppbygget men det viste seg at eier var svært misfornøyd med den da den på langt nær holdt mål mot de andre Grp A bilene og kjøper nektet å beholde bilen så den ble kjøpt tilbake av de som bygde den (DERICHS RENNWAGEN) så det med at bilen er et svarte får blandt Grp A bilene stemmer bra det :) :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo museumet hadde faktisk 2 stk 242 grp a biler, men 1 av dem tok bare plass, og ble solgt til en privat person :)

 

http://www.fubbi.nu/bjorn/grpa_idag1.htm

 

http://www.volvogrupp-a.se/

 

sykt mye info der!

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker inn et par spørsmål her jeg, iom at temaet alikevel er grp a.

 

-Hydrauliske jekker, hva var tanken bak dem? Hvor fikk de oljetrykk fra?

Ser for meg et stort tap i forhold til vekt med innebygde jekker.

 

-Diode instrument, på den som er utstilt på volvo museumet så har den en haug av dioder til høyre for turtelleren, det er ikke slik på de andre grp a bilene jeg har sett bilder av. Er dette noe som volvo kun koblet opp "manuelt" på et par biler, eller var det et standard system som kun erstattet de analoge målerene.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert sett den før men poster fordet jeg :) Kan virke som den også er privat bygget og nå er det jo noen fæle breddinger på den men...

 

volvo_240_01-[motorsporten-dk].jpg

 

 

Detta är en fd. Grupp-A bil från -84 byggd av då forne ägaren själv Jørgen Poulsen, han slutade köra i Grupp-A i början av 90-talet med bilen. Bilen har då senare blivit ombyggd till en "Special Saloon Car"

DENNA BIL ÄR TILL SALU!

(Säljes utan drivlina.)

För vidare information kontakta Tony Mårtensson,

Mail: tony.martensson@swipnet.se, Telefon: 0702/722023.

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kor sinnsykt ekte skal den gruppe A bilen din være. En ekte ekte. Den legendariske.. De som det kun ble produsert 6 Stk ut av. Der ene er utstilt på volvo museet. 5igjen. ZACCO Pelle har etter ka eg mener å hørt bygget ut av 3 knuste ekte gruppe A skal ikke si det er helt rett. men rykte sier så. dvs 2 igjen. ene mener eg å ha hørt går i holland. dvs om ikke den er no på utstilling.Så er det EN igjen 1. 1. 1. 1. 1. 1. 1. Eg kan gjøre jobben litt lettere for deg.. Du trenger nokk ikke leite på månen eller noen av de andre plantene. Ville ikke begynt der i alle fall. Ta først en ringe runde rundt jorden. I afrika har ikke så mangen tlf. Så der må du nok reise ned og høre.

Hehe.....

 

Vel eg e imponert over Drømme viljen din. Du er nok ikke den eneste. tro meg Den dagen det er en EKTE Gr A tiol salgs. Da vet nok Halve jorden det. Og da er det ikke første mann i banken. For han som har ventet lenge nok på at en gr a bil skal komme til salgs står klar med pengene.

 

Men eg håper du finner en. Ag har Bilsport hvor historien om de ekte EKTE 6STK gruppe A bilene står.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som det kun ble produsert 6 Stk ut av.

 

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/group_a_volvo_specs.htm

 

In 1982 Greger Pettersson brought his Volvo-Cup racecar to Silverstone and competed in the ETC Tourist Trophy. The car was slightly modified from Cup spec and everyone in the paddock got a laugh when they saw the Volvo. Anders Olofsson and Peggen Andersson were supposed to drive, but the car didn't finish.

 

1 stk

 

With new GpA rules, the 240T had potential to be very competitive under the weight / capacity formulae, and two prototypes were developed.

 

2 stk, 3 totalt

 

In 1985 Team Eggenberger with VMS support built and developed 2 Volvo GpA cars to such a standard they won the 85 ETC title against the V8 Rovers.

 

2 stk, 5 totalt

 

In 1986, RAS Sport (Nordica sponsored) along with VMS support built and developed up to 6 GpA cars that dominated the ETC series but were eventually beaten in points by Rover.

 

6 stk, 11 totalt

 

 

A number of privateer teams using VMS homologated components continued to race in championships around the world between 1983 and 1988, doing well in many events. Cars that remain are now collector's items, typically raced in popular historic racing events.

 

Disse går det vel ikke ann å telle med...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor sinnsykt ekte skal den gruppe A bilen din være. En ekte ekte. Den legendariske.. De som det kun ble produsert 6 Stk ut av. Der ene er utstilt på volvo museet. 5igjen. ZACCO Pelle har etter ka eg mener å hørt bygget ut av 3 knuste ekte gruppe A skal ikke si det er helt rett. men rykte sier så. dvs 2 igjen. ene mener eg å ha hørt går i holland. dvs om ikke den er no på utstilling.Så er det EN igjen 1. 1. 1. 1. 1. 1. 1. Eg kan gjøre jobben litt lettere for deg.. Du trenger nokk ikke leite på månen eller noen av de andre plantene. Ville ikke begynt der i alle fall. Ta først en ringe runde rundt jorden. I afrika har ikke så mangen tlf. Så der må du nok reise ned og høre.

Hehe.....

 

Vel eg e imponert over Drømme viljen din. Du er nok ikke den eneste. tro meg Den dagen det er en EKTE Gr A tiol salgs. Da vet nok Halve jorden det. Og da er det ikke første mann i banken. For han som har ventet lenge nok på at en gr a bil skal komme til salgs står klar med pengene.

 

Men eg håper du finner en. Ag har Bilsport hvor historien om de ekte EKTE 6STK gruppe A bilene står.

 

 

 

 

 

 

Hva ville du med denne posten.......irritere, eller informere.........du trenger hjelp hvis det var det første jeg mente.......

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du med denne posten.......irritere, eller informere.........du trenger hjelp hvis det var det første jeg mente.......

 

Vel eg spør bare enkelt... KOR EKTE skal den gruppe a bilen din være.

For det første grupe A er en bane bil. Den ekte gruppe A bilen var produsert i 0,6 stål i steden for 0,8 stål med aluminiums bur levert av Tyske Rubi.

Som du vet så er den jo levert med pnumatisk Løfte system under bilen for å gjøre jobben kjappere på PIT stopp. med effekt på 348 hk og en topp fart på 293 km/t det litt ut i fra ka utveksling de hadde på bakakslimgen. ja og med 5 trinns gear box fra Getrag og diff sperr bak hvor klokken var laget i aluminium. Bakakslingen var type stiv med 1.5% minus camber. Det er jo dette som er den ekte GrA bilen. En bil som ALDRI har vært på skilter. Som alltid har gått på bane. Eg sier ikke det er umulig å få tak i en sånn bil. Men tror en s60r evolve ville vært en billigere og gøyere løsning. Og ikke er disse bilene I noe særlig bra stand Heller. Den som står på volvo museet er full i rust. Eg ville heller bygget en lik en. vel det krevs mye arbeid. Men du vil spare MYe MYe penger. vet at det er disse Wanna be GrA bilen som det ble solgt 500 eksemplarer av der meste parten gikk til usa. vel de er ikke EKTE.

Prøv Heller å få tak i den ENE volvo GrA 744. Den er i mye bedre stand enn volvo 242 grA Fordelen er også at den bilen er ikke mye kjørt heller. Det var egentlig denne som skulle ha tittelen GrA volvoen eller som de kaldte GrA bilene til volvo Verdens Raskeste TAXI.

Men koffor ikke Bygge en lik bil. Koffor.??? Vel greit det er ikke en gruppe A.

men det florerer heller i deler til den. Det pnaumatiske systemet kan du heller bygge selv. Og ikke si at OFF men det e jo så mye strev. Vel det kan være. Men eg syns synd i deg når en del på denne grA ryker. Da er det ny leite runde verden over for å få tak i deler.

Bygg noe eget. Noe fett. Noe som stikker seg virkelig ut. Noe GrA aktig Med enda mer power. Du kan ikke begynne å trimme på en ekte GrA motor. Det er FORBUDT. Det er å ødelegge bilen.

Så eg mener kor GrA skal bilen din være EKTE EKTE??? Eller bare Wannabe????

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår