Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet


Baron

Anbefalte innlegg

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
var en jævli pris på den 242en da.. 85lapper for en turbobil som er akkurat lik min 4dørs!?! og jeg ga 30 for vel 5år siden..

Din er 4 dørs, det der er 1 av 500 "gruppe a" biler.

Selv om den ikke har gromme specs, så er det en samlerbil.

 

Blir nesten som å samle på mynter/dyre frimerker..

Du kan ikke sende brevet noe fortere, med et frimerke som koster 200.000kr, men noen folk vil ha slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde fra finn var en av to stk den samme personen tok inn, jeg fikk kjøpt den ene (en svart) det er ikke bare panser som er forskjell på min skal det vare godt over 200hk det jeg ble mest ovverrasket over var at den hadde noen JÆVLA bra bremser.

 

Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte:

 

Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler

Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed

Rare - Rsport shift kit installed in AW71 – changes shifting to increase RPMs between shifts

Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt

Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather “WheelSkin”.

Rare – 300 degree oil temperature gauge

Rare Volvo Limited Slip Differential – 3:73 final drive

Rare center armrest

Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent)

Brand new tires – BF Goodrich 130mph rated

Brand new battery

Brand new 91 and later windshield – Got tired of the sandblasted one.

New weather stripping on Drivers side window inner and outer

Rare – Factory accessory electric sunroof

MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam)

MVP adjustable Cam Gear

Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002)

Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape)

Original Silver flathood/flatnose front grille

The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years

New waterpump

New timing belt

New Cam Shaft seal

New Intermediate Shaft seal

New control pressure regulator

New fuel pump and fuel accumulator

New intake manifold gasket and throttle body gasket

New Intank Fuel pump and fuel sender seal – replace with larger 740 pump

K&N Air filter

Rebuilt distributor

New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase

New driver’s and passenger’s tail lights

New front turn signal lenses

New upper strut mounts

New right/left motor mounts and trans mount

Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo

Powder-coated Upper GT braces

Lower GT braces

GT strut tower reinforcement plates

IPD 25mm front and 25mm rear swaybars

All poly pushings on suspension – front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings

I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm.

 

 

Comes with

cruise control

am/fm cassette Blaupukt (noting special) –electric antenna

air conditioning

power steering

power brakes

electric mirrors

electric windows

electric locks

++++

 

Jeg syntes nå jeg fikk denne bilen veldig billig uten at jeg skal si hvor mye jeg ga. hehe

Det stemmer at den hvite kom hit te norgem men hørte noen kjipe greier om at det ikke var en orginal bil. Men for 18000dollar har du sm har den nå iallfall fått en jævla bra leketøy få andre har makan te syntes nå jeg :D

Han jeg kjøpte min av visste også om en som kunne få tak i en del orginale gr.a deler mener jeg å huske.

 

Bilen min er satt inn for vinteren men vil iallefall bli å se på stevner og treff rundt om fra våren av. Skal prøve å få ut bilder en dag jeg har tid.

-83 Volvo 242 Gr. A 1 av 500

-86 Volvo 240 GLE 2,3 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde fra finn var en av to stk den samme personen tok inn, jeg fikk kjøpt den ene (en svart) det er ikke bare panser som er forskjell på min skal det vare godt over 200hk det jeg ble mest ovverrasket over var at den hadde noen JÆVLA bra bremser.

 

Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte:

 

Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler

Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed

Rare - Rsport shift kit installed in AW71 – changes shifting to increase RPMs between shifts

Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt

Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather “WheelSkin”.

Rare – 300 degree oil temperature gauge

Rare Volvo Limited Slip Differential – 3:73 final drive

Rare center armrest

Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent)

Brand new tires – BF Goodrich 130mph rated

Brand new battery

Brand new 91 and later windshield – Got tired of the sandblasted one.

New weather stripping on Drivers side window inner and outer

Rare – Factory accessory electric sunroof

MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam)

MVP adjustable Cam Gear

Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002)

Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape)

Original Silver flathood/flatnose front grille

The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years

New waterpump

New timing belt

New Cam Shaft seal

New Intermediate Shaft seal

New control pressure regulator

New fuel pump and fuel accumulator

New intake manifold gasket and throttle body gasket

New Intank Fuel pump and fuel sender seal – replace with larger 740 pump

K&N Air filter

Rebuilt distributor

New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase

New driver’s and passenger’s tail lights

New front turn signal lenses

New upper strut mounts

New right/left motor mounts and trans mount

Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo

Powder-coated Upper GT braces

Lower GT braces

GT strut tower reinforcement plates

IPD 25mm front and 25mm rear swaybars

All poly pushings on suspension – front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings

I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm.

 

 

Comes with

cruise control

am/fm cassette Blaupukt (noting special) –electric antenna

air conditioning

power steering

power brakes

electric mirrors

electric windows

electric locks

++++

 

Jeg syntes nå jeg fikk denne bilen veldig billig uten at jeg skal si hvor mye jeg ga. hehe

Det stemmer at den hvite kom hit te norgem men hørte noen kjipe greier om at det ikke var en orginal bil. Men for 18000dollar har du sm har den nå iallfall fått en jævla bra leketøy få andre har makan te syntes nå jeg :D

Han jeg kjøpte min av visste også om en som kunne få tak i en del orginale gr.a deler mener jeg å huske.

 

Bilen min er satt inn for vinteren men vil iallefall bli å se på stevner og treff rundt om fra våren av. Skal prøve å få ut bilder en dag jeg har tid.

 

 

Gratulerer med en finfin samler bil! :D

 

du må ikke jåle den opp da :)

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde fra finn var en av to stk den samme personen tok inn, jeg fikk kjøpt den ene (en svart) det er ikke bare panser som er forskjell på min skal det vare godt over 200hk det jeg ble mest ovverrasket over var at den hadde noen JÆVLA bra bremser.

 

Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte:

 

Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler

Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed

Rare - Rsport shift kit installed in AW71 – changes shifting to increase RPMs between shifts

Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt

Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather “WheelSkin”.

Rare – 300 degree oil temperature gauge

Rare Volvo Limited Slip Differential – 3:73 final drive

Rare center armrest

Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent)

Brand new tires – BF Goodrich 130mph rated

Brand new battery

Brand new 91 and later windshield – Got tired of the sandblasted one.

New weather stripping on Drivers side window inner and outer

Rare – Factory accessory electric sunroof

MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam)

MVP adjustable Cam Gear

Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002)

Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape)

Original Silver flathood/flatnose front grille

The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years

New waterpump

New timing belt

New Cam Shaft seal

New Intermediate Shaft seal

New control pressure regulator

New fuel pump and fuel accumulator

New intake manifold gasket and throttle body gasket

New Intank Fuel pump and fuel sender seal – replace with larger 740 pump

K&N Air filter

Rebuilt distributor

New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase

New driver’s and passenger’s tail lights

New front turn signal lenses

New upper strut mounts

New right/left motor mounts and trans mount

Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo

Powder-coated Upper GT braces

Lower GT braces

GT strut tower reinforcement plates

IPD 25mm front and 25mm rear swaybars

All poly pushings on suspension – front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings

I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm.

 

 

Comes with

cruise control

am/fm cassette Blaupukt (noting special) –electric antenna

air conditioning

power steering

power brakes

electric mirrors

electric windows

electric locks

++++

 

Jeg syntes nå jeg fikk denne bilen veldig billig uten at jeg skal si hvor mye jeg ga. hehe

Det stemmer at den hvite kom hit te norgem men hørte noen kjipe greier om at det ikke var en orginal bil. Men for 18000dollar har du sm har den nå iallfall fått en jævla bra leketøy få andre har makan te syntes nå jeg :D

Han jeg kjøpte min av visste også om en som kunne få tak i en del orginale gr.a deler mener jeg å huske.

 

Bilen min er satt inn for vinteren men vil iallefall bli å se på stevner og treff rundt om fra våren av. Skal prøve å få ut bilder en dag jeg har tid.

en SANN entusiast.. sånt gleder meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Veit detta er en del dårlige bilder men er allt jeg har på pc`n foreløpig

Gruppe-AiNorge.jpg

 

Første bilde av bilen min når den står i container i oslo :D (Takk Åsmund ;) )

 

SP_A0090.jpg

SP_A0089.jpg

SP_A0088.jpg

SP_A0087.jpg

SP_A0085.jpg

SP_A0084.jpg

SP_A0083.jpg

 

3 siste bilder er fra Autoshow i Langesund, Resten nedover er fra San diego, California der bilen "kommer" fra :D

 

1frontendshot.jpg

7_1154369189908.jpg

7_1154369190187.jpg

7_1154369190288.jpg

deCargonrear2.jpg

enginebay3.jpg

enginebay4.jpg

-83 Volvo 242 Gr. A 1 av 500

-86 Volvo 240 GLE 2,3 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 240:gratulerer med sjefs bil:)

og gratulerer med 1 av 500 produserte evo modeller:yodude:

du har akkurat kjøpt drømmen min!svart orgis 242 turbo.

første 240in min var svart og savner den endel ja...

 

skikkelig konge det der altså:)

lykke til med og holde den fresh og fin:)

ps:skal du bytte ut usa fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA fronten var den fronten denna bilen blei solgt med som ny i california så den skal bli. Har planer om å få inn noen strøkne skinnseter igjenn for de gamle var slitne så nå er det r-sport setetrekk. Når jeg endelig har fått meg drømmen vil jeg ha den helt orginal ;) har en annen 240 jeg kan bygge om så da er det ikke noe vits å ødelegge denna. Neste drøm nå er jo en banebygd gr.a men det får vente noen år til trur jeg :D hehe

-83 Volvo 242 Gr. A 1 av 500

-86 Volvo 240 GLE 2,3 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår