Sevrin Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Denne bilen er vel interresang for baron. Et pent eksemplar gr A bil. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8384052&sid=6adNAzG5b471322&pos=1&tot=3 Siter 87 240Turbo. lyst på 350hk. 99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P 99 Vectra B 2,0 16v CD stv. old volvos never die, they only go faster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet September 17, 2006 Rapporter Share Skrevet September 17, 2006 Denne bilen er vel interresang for baron. Et pent eksemplar gr A bil. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8384052&sid=6adNAzG5b471322&pos=1&tot=3 Dette er en 242ti flathood, altså 1 av 500 bygde homologiseringsversjoner. Baron er ute etter en ekte Grp.A racebil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeadlyFoX Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1778 Ikke 242 men :\ Siter - BMW 320i E30 - BMW 320/325i E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 var en jævli pris på den 242en da.. 85lapper for en turbobil som er akkurat lik min 4dørs!?! og jeg ga 30 for vel 5år siden.. Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 var en jævli pris på den 242en da.. 85lapper for en turbobil som er akkurat lik min 4dørs!?! og jeg ga 30 for vel 5år siden.. Din er 4 dørs, det der er 1 av 500 "gruppe a" biler. Selv om den ikke har gromme specs, så er det en samlerbil. Blir nesten som å samle på mynter/dyre frimerker.. Du kan ikke sende brevet noe fortere, med et frimerke som koster 200.000kr, men noen folk vil ha slike ting. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Den røde fra finn var en av to stk den samme personen tok inn, jeg fikk kjøpt den ene (en svart) det er ikke bare panser som er forskjell på min skal det vare godt over 200hk det jeg ble mest ovverrasket over var at den hadde noen JÆVLA bra bremser. Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte: Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed Rare - Rsport shift kit installed in AW71 – changes shifting to increase RPMs between shifts Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather “WheelSkin”. Rare – 300 degree oil temperature gauge Rare Volvo Limited Slip Differential – 3:73 final drive Rare center armrest Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent) Brand new tires – BF Goodrich 130mph rated Brand new battery Brand new 91 and later windshield – Got tired of the sandblasted one. New weather stripping on Drivers side window inner and outer Rare – Factory accessory electric sunroof MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam) MVP adjustable Cam Gear Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002) Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape) Original Silver flathood/flatnose front grille The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years New waterpump New timing belt New Cam Shaft seal New Intermediate Shaft seal New control pressure regulator New fuel pump and fuel accumulator New intake manifold gasket and throttle body gasket New Intank Fuel pump and fuel sender seal – replace with larger 740 pump K&N Air filter Rebuilt distributor New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase New driver’s and passenger’s tail lights New front turn signal lenses New upper strut mounts New right/left motor mounts and trans mount Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo Powder-coated Upper GT braces Lower GT braces GT strut tower reinforcement plates IPD 25mm front and 25mm rear swaybars All poly pushings on suspension – front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm. Comes with cruise control am/fm cassette Blaupukt (noting special) –electric antenna air conditioning power steering power brakes electric mirrors electric windows electric locks ++++ Jeg syntes nå jeg fikk denne bilen veldig billig uten at jeg skal si hvor mye jeg ga. hehe Det stemmer at den hvite kom hit te norgem men hørte noen kjipe greier om at det ikke var en orginal bil. Men for 18000dollar har du sm har den nå iallfall fått en jævla bra leketøy få andre har makan te syntes nå jeg :D Han jeg kjøpte min av visste også om en som kunne få tak i en del orginale gr.a deler mener jeg å huske. Bilen min er satt inn for vinteren men vil iallefall bli å se på stevner og treff rundt om fra våren av. Skal prøve å få ut bilder en dag jeg har tid. Siter -83 Volvo 242 Gr. A 1 av 500 -86 Volvo 240 GLE 2,3 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Den røde fra finn var en av to stk den samme personen tok inn, jeg fikk kjøpt den ene (en svart) det er ikke bare panser som er forskjell på min skal det vare godt over 200hk det jeg ble mest ovverrasket over var at den hadde noen JÆVLA bra bremser. Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte: Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed Rare - Rsport shift kit installed in AW71 – changes shifting to increase RPMs between shifts Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather “WheelSkin”. Rare – 300 degree oil temperature gauge Rare Volvo Limited Slip Differential – 3:73 final drive Rare center armrest Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent) Brand new tires – BF Goodrich 130mph rated Brand new battery Brand new 91 and later windshield – Got tired of the sandblasted one. New weather stripping on Drivers side window inner and outer Rare – Factory accessory electric sunroof MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam) MVP adjustable Cam Gear Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002) Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape) Original Silver flathood/flatnose front grille The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years New waterpump New timing belt New Cam Shaft seal New Intermediate Shaft seal New control pressure regulator New fuel pump and fuel accumulator New intake manifold gasket and throttle body gasket New Intank Fuel pump and fuel sender seal – replace with larger 740 pump K&N Air filter Rebuilt distributor New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase New driver’s and passenger’s tail lights New front turn signal lenses New upper strut mounts New right/left motor mounts and trans mount Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo Powder-coated Upper GT braces Lower GT braces GT strut tower reinforcement plates IPD 25mm front and 25mm rear swaybars All poly pushings on suspension – front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm. Comes with cruise control am/fm cassette Blaupukt (noting special) –electric antenna air conditioning power steering power brakes electric mirrors electric windows electric locks ++++ Jeg syntes nå jeg fikk denne bilen veldig billig uten at jeg skal si hvor mye jeg ga. hehe Det stemmer at den hvite kom hit te norgem men hørte noen kjipe greier om at det ikke var en orginal bil. Men for 18000dollar har du sm har den nå iallfall fått en jævla bra leketøy få andre har makan te syntes nå jeg :D Han jeg kjøpte min av visste også om en som kunne få tak i en del orginale gr.a deler mener jeg å huske. Bilen min er satt inn for vinteren men vil iallefall bli å se på stevner og treff rundt om fra våren av. Skal prøve å få ut bilder en dag jeg har tid. Gratulerer med en finfin samler bil! :D du må ikke jåle den opp da :) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 ja den er fin den bilen din :) Nydelig!! er vel bare jeg som synes det er for dyrt da... Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Den røde fra finn var en av to stk den samme personen tok inn, jeg fikk kjøpt den ene (en svart) det er ikke bare panser som er forskjell på min skal det vare godt over 200hk det jeg ble mest ovverrasket over var at den hadde noen JÆVLA bra bremser. Her er litt av den info jeg fikk om bilen når jeg kjøpte: Rare - Original Group A spoiler (Richard Grant industries in England made them before SAM copied them) I have the installation instructions that came with the spoiler Rare - Original Volvo lowering kit (New DeCarbons struts, shocks and lowering springs) I have the manual new when installed Rare - Rsport shift kit installed in AW71 – changes shifting to increase RPMs between shifts Rare - Rsport seat covers brown on tan front and rear which I have had rebuilt Rare - Rsport steering wheel (larger diameter 4 spoke), wheel has been recovered with a leather “WheelSkin”. Rare – 300 degree oil temperature gauge Rare Volvo Limited Slip Differential – 3:73 final drive Rare center armrest Powder-coater Virgo 5 spoke rims (recent) Brand new tires – BF Goodrich 130mph rated Brand new battery Brand new 91 and later windshield – Got tired of the sandblasted one. New weather stripping on Drivers side window inner and outer Rare – Factory accessory electric sunroof MVP Turbo Cam (not VX but higher performance cam) MVP adjustable Cam Gear Had the paint color sanded and buffed (as I had the car painted in 2002) Front and Rear cross drilled rotors (brakes are in good shape) Original Silver flathood/flatnose front grille The following is a list of what has been done to the car in the last 3 years New waterpump New timing belt New Cam Shaft seal New Intermediate Shaft seal New control pressure regulator New fuel pump and fuel accumulator New intake manifold gasket and throttle body gasket New Intank Fuel pump and fuel sender seal – replace with larger 740 pump K&N Air filter Rebuilt distributor New catalytic converter and the rest of the exhaust system has been replaced since purchase New driver’s and passenger’s tail lights New front turn signal lenses New upper strut mounts New right/left motor mounts and trans mount Powder-coated valve cover, intake manifold, intercooler hoses, airbox to turbo Powder-coated Upper GT braces Lower GT braces GT strut tower reinforcement plates IPD 25mm front and 25mm rear swaybars All poly pushings on suspension – front and rear rear trailing arms, front and rear A arms, (except for upper rear torque rods and rear panhard rod both are new), swaybar bushings and swaybar endlink bushings I reinforced the lower A arms similar to SAMs, welded steel plates on the underside of the A arm. Comes with cruise control am/fm cassette Blaupukt (noting special) –electric antenna air conditioning power steering power brakes electric mirrors electric windows electric locks ++++ Jeg syntes nå jeg fikk denne bilen veldig billig uten at jeg skal si hvor mye jeg ga. hehe Det stemmer at den hvite kom hit te norgem men hørte noen kjipe greier om at det ikke var en orginal bil. Men for 18000dollar har du sm har den nå iallfall fått en jævla bra leketøy få andre har makan te syntes nå jeg :D Han jeg kjøpte min av visste også om en som kunne få tak i en del orginale gr.a deler mener jeg å huske. Bilen min er satt inn for vinteren men vil iallefall bli å se på stevner og treff rundt om fra våren av. Skal prøve å få ut bilder en dag jeg har tid. en SANN entusiast.. sånt gleder meg:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 Jeg Veit detta er en del dårlige bilder men er allt jeg har på pc`n foreløpig Første bilde av bilen min når den står i container i oslo :D (Takk Åsmund ;) ) 3 siste bilder er fra Autoshow i Langesund, Resten nedover er fra San diego, California der bilen "kommer" fra :D Siter -83 Volvo 242 Gr. A 1 av 500 -86 Volvo 240 GLE 2,3 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 fy feite for ett gromt samleobjekt!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 ultra grymt:D:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 volvo 240:gratulerer med sjefs bil:) og gratulerer med 1 av 500 produserte evo modeller:yodude: du har akkurat kjøpt drømmen min!svart orgis 242 turbo. første 240in min var svart og savner den endel ja... skikkelig konge det der altså:) lykke til med og holde den fresh og fin:) ps:skal du bytte ut usa fronten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 USA fronten var den fronten denna bilen blei solgt med som ny i california så den skal bli. Har planer om å få inn noen strøkne skinnseter igjenn for de gamle var slitne så nå er det r-sport setetrekk. Når jeg endelig har fått meg drømmen vil jeg ha den helt orginal ;) har en annen 240 jeg kan bygge om så da er det ikke noe vits å ødelegge denna. Neste drøm nå er jo en banebygd gr.a men det får vente noen år til trur jeg :D hehe Siter -83 Volvo 242 Gr. A 1 av 500 -86 Volvo 240 GLE 2,3 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprayboks Anders Skrevet Oktober 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2006 grattis med grombil, fint å høre at den vil bli tatt vare på av en entusiast. Siter - 2000 Toyota Landcruiser - 1976 Chevrolet malibu classic stw prosjekt x 1987 Volvo 740gl b230k/a solgt x 1996 Volvo 945 b230fk fjellvegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg