Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet

Baron

Anbefalte innlegg

Fint å høre at Du har tenkt å holde bilen orginal!Hvor mange av de 500 bilene tror Du eksisterer i dag? Har ikke hørt om andre eksemplarer i Norge enn den røde i Skjåk + Din sorte .

Jeg har hatt gleden av å få sitte på med den røde en tur.

KJEMPERÅ BIL!! Hadde tenkt å kjøpe den, men selgeren ombestemte seg desverre.

Ser ellers at det er en person som sammenligner sin 244 turbo prismessig med 242 gruppe A turbo her på forumet ... LIKE BILER? HØHH!

dukenukem

244 TURBO er fine biler som også begynner å bli skjeldne. Så disse er det absolutt verdt å ta vare på . Mesteparten av disse bilene er hardt kjørt og oppbrukt.

Mange av bilene er også tilklint med "plastikkpåhagreier". Å sammenligne 244 turbo prismessig med Din orginale 1 av 500 produserte gruppe A 242 blir etter min mening for domt!

SÅ TIL DEG VOLVO 240:

KEEP UP THE GOOD WORK:rolleyes:

Å sammenligne 242en her med diverse plastbefengte og ombygde halvt ihjelkjørte andre biler er jeg helt enig i at blir feil. Dette er tross alt en liten serie av biler som det er mange myter rundt og som i utgangspunktet kun havna på det amerikanske marked. Men selvfølgelig begynner jo de andre originale turbo bilene å bli en del verdt også.

Selvfølgelig er det skammelig moro med ombygde biler og en 240 er en vanvittig gøy bil hvis det er litt gamp i den, men i mine øyne er en bil som originalt er litt spesiell mere verdt.

Har heldigvis tatt vare på en av de første bilene mine, det er en -83 244Turbo

med veldig mye originalt utstyr. Hadde den hjemom og kikka litt på den i sommer da den nå har vært lagra på en låve i 6-7år. Har satt den bort igjen og er meninga at den skal få ei lita restaurering når det blir GOD tid til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si det at etter å ha sikla etter prosjekta dine en stund er det godt å ha fått kjøpt meg noe skikkelig bil :D

Kan eg bare få spørre om det er camber vinkel på bakakslingen på den 242èn som du har.. Har lurt litt på det....

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Mulig dere vet det, men den røde 244 Gr. A som er til salgs, er bygd opp av en org. 242 banebil... Var for dårlig i karrosseriet til og bygges opp igjen... Og det var ikke akkurat flust av 242 i østerrike da han skulle bygge den opp igjen...... Uansett, er veeldig fin. Hadde solgt mer enn sjela mi jeg for den............ :hvaskjera

Du som hadde en kompis som har kjøpt den bredda Gr. A i Sverige... vet du hvor mye han måtte ut med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider