Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet


Baron

Anbefalte innlegg

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som har film av en gruppe a bil som kjører.??

 

jeg har noen... men kan ikke legge de ut.. :hammer

 

er hvor en kjører mot en BMW 635 elno å suser forbi som bare det:P

 

har 3-4 småfilmer... kan evt sende filmen dersom det er av interesse...;) :wave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har noen... men kan ikke legge de ut.. :hammer

 

er hvor en kjører mot en BMW 635 elno å suser forbi som bare det:P

 

har 3-4 småfilmer... kan evt sende filmen dersom det er av interesse...;) :wave

 

 

Hey...dette er kule ting å ha, kan du sende de på mail til meg??

Sender deg PM med mail adressen min.

 

på forhånd takk!!!! :wave

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey...dette er kule ting å ha, kan du sende de på mail til meg??

Sender deg PM med mail adressen min.

 

på forhånd takk!!!! :wave

sender over helga.. har ikke nett i hælga :hammer

 

edit:

her er litt info.. :driving

http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/240T_GpA_racing.htm

http://www.tuff240.com/gpakamachi.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er fjørbein og sånn på gruppe a bilene? coilover og full pakke det? mulig og få godkjent no sånt på bilen min f.eks? er jo håpløst og få lav nok bil uten og kappe, og er ikke no fan av det i grunn!!

 

han her har coilover.. :) er ikke no grp a, men;) ser man øverst ser man flere linker til samme bil..

http://personal.linkline.com/dbarton/SpecSheet.html#coilovers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrA volvoene var gromme biler, men jeg stiller spm til en ting.. Sakset ut fra den info siden om grA, tidligere her i tråden:

 

Performance - Volvo GpA 240T M51 ratios

 

Gear change at 7,000 rpm, 3.73:1 diff

0 to 40mph - 3.4secs 1st - 2.328:1 = 59 mph

0 to 50 mph - 4.3secs 2nd - 1.675:1 = 82 mph

0 to 60 mph - 6.0secs 3rd - 1.353:1 = 102 mph

0 to 90 mph - 9.8secs 4th - 1.145:1 = 120 mph

0 to100 mph - 12.5secs 5th - 1.000:1 = 138 mph

0 to 125 mph - 23.5secs

 

Top speed (depending on final gearing)160 mph or 260 kmh

 

 

 

Hvordan har det seg at en 1050kg bil med 345hk, ikke går bedre enn en dønn orginal sierra cosworth fra omtrent samme tidsepoke, med kun 204hk?

De tallene må da være helt på trynet???

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han her har coilover.. :) er ikke no grp a, men;) ser man øverst ser man flere linker til samme bil..

http://personal.linkline.com/dbarton/SpecSheet.html#coilovers

 

sitat: MVP no longer offers these kits, so you'll need to look elsewhere.

 

må nok leite videre.. mener øhlins selger coilover kit til 240 12000 for forran og 18000 bak.. kunne tenke meg bilder av forskjellige coilover løsninger bak i hvertfall om noen har eller veit om...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrA volvoene var gromme biler, men jeg stiller spm til en ting.. Sakset ut fra den info siden om grA, tidligere her i tråden:

 

Performance - Volvo GpA 240T M51 ratios

 

Gear change at 7,000 rpm, 3.73:1 diff

0 to 40mph - 3.4secs 1st - 2.328:1 = 59 mph

0 to 50 mph - 4.3secs 2nd - 1.675:1 = 82 mph

0 to 60 mph - 6.0secs 3rd - 1.353:1 = 102 mph

0 to 90 mph - 9.8secs 4th - 1.145:1 = 120 mph

0 to100 mph - 12.5secs 5th - 1.000:1 = 138 mph

0 to 125 mph - 23.5secs

 

Top speed (depending on final gearing)160 mph or 260 kmh

 

 

 

Hvordan har det seg at en 1050kg bil med 345hk, ikke går bedre enn en dønn orginal sierra cosworth fra omtrent samme tidsepoke, med kun 204hk?

De tallene må da være helt på trynet???

 

Alle forstår at det er noe spooky med disse tallene; kanskje de gjelder 225 hk-versjonen? Tror ikke Volvo triller sååå mye dåligere enn en Sierra; Volvoen er riktignok mer firkanta :D Har lest at 0-100 går ned mot 4 sek. med rett utveksling.

 

Når det gjelder Coilover sa en kamerat at KG-trimming har fått igjen Coilover til 240!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja var den jeg mente, men jeg hadde bare sett bilde utenfra.....

 

 

noen som har en forklaring på dette? Injectors: Group A Bosch 'Gold' injectors, (mechanical), 530 ml/min on 1, 2 and 4th cylinder, 580 ml/min on the 3 cylinder

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en pdf kopi av homologiseringspapirene til en av de ekte gruppe A 242. står absolutt alle specs om bilen. så hvis noen har serverplass til 20mb er det kanskje interesent for folk.. har også pdf ombyggingsguide til å lage den såkalte 225hk gruppa a motoren. orginal volvo..

jeg kan hoste de på http://www.volvo-power.net

 

ellers, gr.a. har SENTRUM-MUTTER på felgene!

så det er nok replika bil, den som de heico hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var den jeg mente, men jeg hadde bare sett bilde utenfra.....

 

 

noen som har en forklaring på dette? Injectors: Group A Bosch 'Gold' injectors, (mechanical), 530 ml/min on 1, 2 and 4th cylinder, 580 ml/min on the 3 cylinder

 

Gir mer bensin til sylinder #3, er i midten av blokka det blir varmest, og mer bensin senker temperaturen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår