Gå til innhold

Solgt bil - mine rettigheter

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, det som jeg tror blir løsningen er følgende:

*Prøve å få ny salgsmelding av biltilsynet

*Finne bil og skru av skiltene

*ringe på og vifte med skiltene og true han med å skrive under

*levere salgsmelding.

Dersom han ikke skriver under så bør jeg ta med bilen da den faktisk er min. (noe forteller meg at vedkommende kommer til å bli forbanna og at jeg bør kanskje ikke være alene lol ) Kragerøfolk er ikke alltid helt tamme...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Wabby!

Tror du gjør rett i det der gitt. Bilen er på papiret din siden han ikke har levert omregistreringa og dere ikke har noen kjøpskontrakt på bilen.

Om du kommer noen vei med å anmelde tror jeg ikke, siden du har ansvaret for å levere slippen for omregistrering. Dette skal jo skje innen 3dager eller noe mener jeg å huske.

Finn bilen din, skru av skiltene, vifte de i tryne på han kjøpern, og da bør han være klar til å bli med på biltilsynet (som nå heter vegvesenet). Dersom han ikke har tid av en grunn som ikke holder selvfølgelig, så tar du med deg bilen. Leverer skiltene og legger den ut for salg igjen.

Han fortjener ikke bedre når han roter så mye med kjøp av en bil. Dette skaper jo bare problemer for deg.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fortjener ikke bedre når han roter så mye med kjøp av en bil.

Synes nå ikke selger er så mye bedre jeg da... Både kjøper OG selger av en bil har plikt til å gjøre dette på ordentlig måte. Når selger ikke sørger for å få undertegnet en skriftlig kjøpskontrakt, samt beholder en ekstranøkkel, så tyder dette på total useriøsitet.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wabby som selger har sitt ansvar ja, og han skulle ha visst og sagt til han som solgte bilen for han at det er selger som bør levere inn omregistreringa.

Men i og med at dette ikke har blitt gjort har han fått betale for dette.

Jeg sier ikke at Wabby burde dra å hente bilen umiddelbart og drite i han fyren. Det er selvfølgelig snakk om at han skal få en sjanse på å levere omregistreringa. Men det bør være en bedre unnskyldning enn at han er litt forkjøla den dagen for at han ikke skal bli med å levere den omregistreringslappen.

Selvom det er mangel fra selger om kjøpskontrakt i denne saken, så hadde det ikke hvert noe sak om kjøper hadde levert omregistreringslappen når han skulle ha gjort dette, som jeg antar var avtalen sin selger ikke har omregistreringslappen.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salgsmelding får man jo lastet ned fra nettet da.. Bare å printe ut og ta med til han som har bilen.. Men selv om den er levert inn, så man han også betale omregistreringsavgift.. "Stjel" tilbake bilen du, så leverer du den tilbake når han har omregistrert den og ordnet seg nytt vognkort i hans navn.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kjøper betaler omreg.avgifta eller ikke, har ikke en dritt å si for selger.

Så lenge eierskifte-erklæring er innlevert biltilsynet, blir bilen omregistrert til kjøper, å da har ikke lenger selger noen ting med bilen å gjøre.

Kjøper får derimot ikke nytt vognkort osv før han har betalt avgift.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå ikke selger er så mye bedre jeg da... Både kjøper OG selger av en bil har plikt til å gjøre dette på ordentlig måte. Når selger ikke sørger for å få undertegnet en skriftlig kjøpskontrakt, samt beholder en ekstranøkkel, så tyder dette på total useriøsitet.

Jeg vet, men når 3 part ikke gjør jobben og jeg ikke vet hvem det er og har fått purret på kjøper via 3part flere ganger så er det ikke stort mer jeg får gjort.

Ang ekstranøkkelen så har den dukket opp bland en av dem som var med i russebilen (ekstra nøkkel var kopiert opp uten at jeg visste).

Fra min side så vil jeg si at 80% av faenskapet ligger hos kjøper og 20% hos 3part da jeg hadde lever "alt" ifra meg for å selge den...

Ny eier har tydlighvis IKKE prøvd å gjøre noe...

*kuken har kjørt på min forsikkring

*Ikke purret selv på salgsmelding

*Ikke vært int å gjøre opp når han har blitt purret på via 3part.

Personlig så tviler jeg litt på denne 3 parten nå, har bedt om å få nummer til kjøper uten å få... Så han kameraten min er ikke så god kamerat mere. Men uansett så bør det ikke være noe problem for kjøper å ta kontakt med meg da mitt nummer er værken skjult og bilen står fortsatt i mitt navn!

Jeg har funnet nå salgsmelding på nett og skrevet ut...

Jeg kommer til å prøve å finne denne bilen og true kjøper med å skrive under.

Jeg vil selvfølgelig prøve å løse dette på best mulig måte, men om det ikke går så tar jeg bilen og selger den på nytt får slikk og ingenting.

Årsaken til min fustrasjon er at Alt og bokstavlig talt alt detter på meg om noen skjer... Forsikkringsproblemer, evt inkasso, regress ved ulykker osv... Noe jeg mistenker at kjøper er veeeldig klar over... :fire:

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til kompisen din at om 30 min så melder du bilen stjålet og han for videreformidle dette til han som har bilen nå. Da slipper du i det minste å få noe om det skulle skje ulykke med bilen. Hadde ornda det asap jeg. Bilen kan være involvert i en ulykke om 40 min og da er det for sent for din del ...

Fikk du penger via nettbanken så kan du kanskje finne ut kontonummeret og sette pengene tilbake? Da er jo bilen faktisk stjålet for du har jo ikke fått penger for den heller. La denne jævelen få svi noe GRUSOMT slikt han får seg en lærepenge. MELD BILEN STJÅLET :fire: :fire:

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fine...

Jeg har fått pengene via 3 part... Og han ringe og sa til meg.

"har en som har sett på den som er villig til å gi 15.000"

"Jeg må minst ha 15200,- slik at jeg får delt det likt på gruppa" svarte jeg da vi var 9 stykker og ville egentlig ha 16.000,- for den.

Det jeg ikke vet er hva prisen mellom kjøper og han "Kompisen" min var... Så mistenker at han har vært drittsekk der og tjent noen lapper selv...

Men igjen, jeg har fått pengene og de pengene er det ikke stort mye igjen av etter jeg har trekt av forsikkring, "leie av bil" hehe, og tort og svie...

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veift fram med å bringe det offentlige på banen. Tviler på at han som kjører bilen er int i å få biltyveri på rullebladet ;)

Du får tydeligvis ikke bilen tilbake selv om du purrer. Du må sette ned foten og sette egne krav og det med en gang :)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfattning er at DU har skyld i at det har gått som det har gått.

For det første skulle du selv sendt inn en underskrevet salgsmelding når du solgte bilen, å skulle overhode ikke levert fra deg bilen før 2stk salgsmeldinger var fyllt ut.

For det andre har du hatt veldig god tid på deg i ettertid til å oppsøke kjøper for å få denne underskriften. Er ikke hjelp i å skylde på kjøper, når begge parter har plikt til å levere hver sin salgmelding til biltilsynet, det blir det samme som at han skulle skylde på deg for ikke å har levert den.

dette var i alle fall min mening...

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider