Gå til innhold

Artikkel: Rally Larvik Med Kollevold-Rallyimport

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

logo2005.jpg

 

Dette Rally-løpet var med i bl.a den Danske Rally-serien å var derfor ikke med i den Norske NM-runden.

020.jpg

 

Muligens kommer det neste år.

Å det var påmeldte 60 deltakere fra disse landene og ti Etapper i fint vær på høsten på til sammen 136 km

j0178271.gifj0178243.gifj0178284.gifj0178249.gif

 

 

 

Det Danske Ralli Art teamet var også på plass

 

034.jpg

Men måtte dessvere kaste inn håndkleet..

 

Samme med det Danske Opel Motorsport teamet som stillte

med en Opel Astra F2 kitcar i Gruppe A klasse 7 og en Opel Corsa Super 1600 JWRC..

Astra`n brøyt.

 

Har noe forkjælighet til denne å da Bruno Arntsen hadde en likens bil i 2000.

Kun 20 eksemplarer er bygd av denne rally-bilen

 

061.jpg

 

Pris for vingen = 25 000 :D

 

059.jpg

 

Kunne ha gått ordentlig dårlig i dette rallyet også.. I likhet til Rally of wales :(

 

Her røyk en danske ut i noen trær..

 

rute.jpg

 

Bilen er en Citroèn Saxo. Bare flaks at coupe`n var fin.. Ellers totalvrak

 

092.jpg

 

057.jpg

 

Men vi hadde det gøy der nede.. Iverthfall mekanikerne :D

 

019.jpg

 

En ganske så sjelden bil. Toyota Starlet. Denne med bakhjuldstrekk

 

038.jpg

 

Onkel blå var også å snuste på veiene..

 

063.jpg

 

De danske teamene var tydligvis proffe på slike rally.

Siden dette var et asfaltløp her oppe så kjører de nesten bare på dette underlaget i Danmark.

Dem hadde med seg fullt utstyr. Her har en Renaul Megane Maxi kitcar på dekkvarmere

025.jpg

 

Det visste seg å være bra pga dekket hadde en tempratur på 100grader

når de var på service og rundt 60 grader når dem skulle kjøre.

Dette betydde bedre feste pga asfalten var så kald

 

I dette rallyet så satt den ritunerte kartleseren Ola Fløne på

med Bernt Kollevold som har erfaring med Henning Solberg og

til dagelig sitter på med David Doppelreiter i sin Skoda Octavia WRC

 

066.jpg

 

 

Var mye fine biler. Denne sjaføren kom helt fra Tyskland i sin E30 M3!!

 

049.jpg

 

Mye pent utenfor løypa å

 

087.jpg

 

006.jpg

 

Synd GT3`n ikke var rally-rigga slikt dem gjør det i tyskland :D

009.jpg

 

Gikk greit ved målgang å. Kollevold/Fløne ble beste nordmann og en 2. plass i klassen.

4 plass totalt

 

Topp 5 Rally Larvik 2005:

1 Martin Johansen/Karsten Isaksen Opel Corsa Super 1600 1:13.9,2

2 Ib Kragh/Freddy Pedersen Renault Megane Maxi +45,3 sek

3 Karl Åge Jensen/Hanse Marx Subaru Impreza WRX STI +1.14,2 min

4 Bernt Kollevold/Ola Fløene Mitsubishi EVO VII +1.40,3 min

5 Jørgen Solberg/Stig Granheim Subaru Impreza WRX STI +3.24,4 min

 

Hele resultatlisten

http://new.rallyresult.dk/results.aspx?eventid=40

 

Bilder er å se her

 

http://photobucket.com/albums/a326/calibR001/Rally%20Larvik/?start=100

 

http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=872296

http://www.actionfoto.no/images/Rally/Rallylarvik2005/rallylarvik2005.html

http://www.op.no/sport/article1747721.ece

(Lokal Avisa)

 

Takker også så mye til Sanni her på forumet som sjafør. Knall jente :pray

Traff også andre folk som kommer fra forumet her der nede. Så dette var gøy..

 

Noe som ikke var fullt var så gøy var kræsjen til Markko Martin og hans kartleser Michael Park den 18 september på leg 3. Disse to har kjørt siden år 2000 å har vært som et ektepar. Sammen har dem kjørt Subaru, Ford og før de var med Peugot nå i 2005.

Det som også er synd er den britiske kartleseren etterlater seg kone og to barn.

Hele Rally-Norge og resten av rally-miljøet er i dyp fortvilelse at dette kunne skje. Men sånt skjer.. Jeg deler min sorg med andre motorsport-intresserte og etterlatede.

michael_park.jpg

(Bilde med tillatelse av http://car.kak.net/)

 

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang. Et veldig bra inlegg CalibR.

 

Må si du har lagt ut mange bra bilder og bra komentarer.

 

Stå på videre. Liker sånn lesning. cheers

 

:wave

 

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Andreas ;)

 

Måtte jo seff ta noen bilder jeg også når jeg først var ute i "felten"..¨

 

Kanskje ikke de mest spennende bildene men..

 

 

img%20001.jpg

 

img%20024.jpg

 

img%20030.jpg

 

img%20070.jpg

 

img%20158.jpg

 

img%20276.jpg

 

img%20335.jpg

 

 

Takk til Andreas som gadd å henge med meg hele dagen og fikk meg til å bruke kamera litt igjen :D

 

Flere bilder på http://home.no/sandene/rallylarvik/

- Queen Of The Road -

 

- 94 Honda Civic sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Andreas ;)

 

Måtte jo seff ta noen bilder jeg også når jeg først var ute i "felten"..¨

 

Kanskje ikke de mest spennende bildene men..

 

Takk til Andreas som gadd å henge med meg hele dagen og fikk meg til å bruke kamera litt igjen :D

 

Brukbare disse ;)

 

Var bare kos å være med en som var Larviks-kjent inn og ut :D

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe forkjælighet til denne å da Bruno Arntsen hadde en likens bil i 2000.
Det er gamlebilen til Bruno... ;)

 

 

De danske teamene var tydligvis proffe på slike rally.

Siden dette var et asfaltløp her oppe så kjører de nesten bare på dette underlaget i Danmark.

Dem hadde med seg fullt utstyr. Her har en Renaul Megane Maxi kitcar på dekkvarmere..

 

Dekkvarmere er ikke lov i norge desverre....

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gamlebilen til Bruno... ;)

 

 

 

 

Dekkvarmere er ikke lov i norge desverre....

 

 

Snakka med de å da var det ikke det. Var Produksjons 13 eller noe av de 20 bilene som ble bygd.. Bruno Arntsen hadde et annet. Men er samme firma som har lagd den. Ray Mallock

 

 

Husk at det var i et asfaltløp og at det ikke er i NM. Da får en lov til å bruke dekkvarmere ;)

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår