Hot Rod Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Rustfritt og komplett for første gang siden 1961 da skiltene ble levert inn sist. cheers Fikk meg endelig noen timer i garasjen på lørdag. Har blitt mye familie & jobb hittil i høst. Da går ting tregt i garasjen. Tror nok jeg kommer til å gjøre litt mer finisharbeide på karosseriet før det settes vekk også. Tipper det blir desto mer moro å ta det frem igjen når den dagen kommer. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Dette kommer til å bli fett! Bestemt hvordan felger som skal på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Ja. Borbet A. 7,5x16" foran med 205/40-16 dekk og 9x16" bak med 295/50-16 dekk. Har så smått begynt å blankpolere de felgene og det er en drittjobb uten like. Problemet er å få av den gamle lakken Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 Gratulerer.Man kan vel si du nå er ferdig med det kjedeligste arbeidet og begynner på det morsomste. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Ja. Som sagt vil jeg ikke sette vekk karosseriet riktig ennå. tenkte å ta første delen av sparklingen rundt områdene som er tinnet. Man slipper dessverre ikke unna all sparkling selv om man tinner. Det vil si, en dreven tinn-sparkler gjør det kanskje, men ikke jeg. Og jo mere av dette arbeidet som er unnagjort nå, jo mindre blir det å gjøre av sånt når karosseriet igjen skal oppå rammen. Tiper jeg har minst like mye hastverk da.... Dessuten er det jo greit å la sparkel sitte lengst mulig før man grunner og lakker, siden den alltid vil "sette seg" litt de første månedene etter at den er lagt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Bruk Duxoloa malingsfjerner på felgene..Da er lakken bare å pusse enkelt av! :) Sparer deg VELDIG mye jobb. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Takker for godt råd. Hvor får jeg tak i dette? Vanlige maleforretninger? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Coroless? :) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 På karosseriet som bildet viser, ja. Men på felgene??? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 På karosseriet som bildet viser, ja.Men på felgene??? Duxola? Det får du på de fleste malingssjapper: Jernia Får den på felleskjøpet også sikkert. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Har sjekket, men de på maleforretningen tvilte sterkt på at Duxola tar brennlakkering. Var også inne på et norsk Porsche forum der flere hadde erfart det samme med Fuchs felger som brukes mye på Porsche. Han på malerforretningen kunne imididlertid skaffe noe annet som han mente var sterkere. Husker ikke hva han kalte det. Vi ble enige om at jeg skulle skaffe han en liten aluminiumsbit som han skal teste på først, for å sjekke at den ikke etser istykker aluminium. Kommer tilbake med erfaringer på dette som egen tråd senere. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg