Gå til innhold

Endelig rustfritt & komplett

Ranger emnet

Hot Rod

Anbefalte innlegg

Rustfritt og komplett for første gang siden 1961 da skiltene ble levert inn sist.

cheers

ferdigunderside.jpg

Fikk meg endelig noen timer i garasjen på lørdag. Har blitt mye familie & jobb hittil i høst. Da går ting tregt i garasjen.

Tror nok jeg kommer til å gjøre litt mer finisharbeide på karosseriet før det settes vekk også. Tipper det blir desto mer moro å ta det frem igjen når den dagen kommer.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Som sagt vil jeg ikke sette vekk karosseriet riktig ennå. tenkte å ta første delen av sparklingen rundt områdene som er tinnet. Man slipper dessverre ikke unna all sparkling selv om man tinner. Det vil si, en dreven tinn-sparkler gjør det kanskje, men ikke jeg. Og jo mere av dette arbeidet som er unnagjort nå, jo mindre blir det å gjøre av sånt når karosseriet igjen skal oppå rammen. Tiper jeg har minst like mye hastverk da....

Dessuten er det jo greit å la sparkel sitte lengst mulig før man grunner og lakker, siden den alltid vil "sette seg" litt de første månedene etter at den er lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket, men de på maleforretningen tvilte sterkt på at Duxola tar brennlakkering.

Var også inne på et norsk Porsche forum der flere hadde erfart det samme med Fuchs felger som brukes mye på Porsche.

Han på malerforretningen kunne imididlertid skaffe noe annet som han mente var sterkere. Husker ikke hva han kalte det.

Vi ble enige om at jeg skulle skaffe han en liten aluminiumsbit som han skal teste på først, for å sjekke at den ikke etser istykker aluminium.

Kommer tilbake med erfaringer på dette som egen tråd senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider