Gå til innhold

V8 info

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har planer om å bygge ut min kjære Volvo 240 etter mange gode år med R4 motor... Men nok om den saken

Jeg er på jakt etter masse info om motortypen Chevy Smallblock ca 300cid forgasserutgave.

Alt i fra sprengskisser til små detaljer som dimesjonen til motorfestene osv.

Hvis noen kunne sende meg linker eller gjenre maile meg info, så hadde jeg blitt veldig glad!

mail er forresten : nyzeta2000@hotmail.com

på forhånd takk for hjelpen!!!

:dude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes visstnok egne ombyggingsd-sett for å få en Chv Sb i Volvo 240-serien. Står alltid aventert under "deler tilsalgs" i Amcar Magazine.

Åssen det er med godkjenning vet jeg ikke, men dersom Trafikkstasjonen er sånn passe med på det, er det alltid bedre å presentrere prosjektet med et godkjent eller utprøvd kit, enn en masse hjemmesnekrede løsninger.

Søk litt på Svenske hjemmesider. Sikkert masse svensker som har knotet med dette oppigjennom. Volvo-klubber er det jo også, båe i Norge og Sverige såvidt jeg vet.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nyzeta

Har planer om å bygge ut min kjære Volvo 240 etter mange gode år med R4 motor... Men nok om den saken

Jeg er på jakt etter masse info om motortypen Chevy Smallblock ca 300cid forgasserutgave.

Alt i fra sprengskisser til små detaljer som dimesjonen til motorfestene osv.

Hvis noen kunne sende meg linker eller gjenre maile meg info, så hadde jeg blitt veldig glad!

mail er forresten : nyzeta2000@hotmail.com

på forhånd takk for hjelpen!!!

:dude:

Her står alt om godkjenning..

http://www.webaid.no/volvo/volvod.html

Det holder å oppgi koden for godkjenningen, og vise frem bilen inne på biltilsynet, så er alt i orden!

YV1 D1 og YV1 D3 er vel de som er mest aktuelle for deg.. sjekk siden, Volvo er snille med sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider