Gå til innhold

Norris Design setter standaren!


Mrleone

Anbefalte innlegg

Hvor skal dette ende???

 

Seneste nytt fra verkstedet til Norris Design:

 

ND Evo 9 SWB - Basic Spec List:

 

Power

841Hp & 635LbFt (Klotz 118 Race Fuel)

Target weight 1080Kg (Dry)

Target top speed: 215 Mph+

Target ¼ mile: Sub 9 seconds

 

Engine, Gearbox, ECU & Brakes

ND 2.3 litre stoker

Garrett GT42R roller bearing turbo

ND 4” WRC style custom exhaust system with side exit

Motec M800 Pro ECU

Holinger dog engagement straight cut gearkit

Ikeya sequential shifter with digital gear indicator

Brembo 8 pot metal matrix calipers front & rear

 

Body

Acid dipped custom 2 door short wheelbase low roof Evolution 9 shell

Custom T45 full weld in load bearing roll cage

Custom air jack tyre changing system

 

 

 

 

Interior/Exterior

Carbon everywhere!

 

 

nd_evo1.jpg

 

To build an Evo this light has meant the car has undergone some major weight loss and incredible engineering, including a substantial amount of the bodyshell being removed to make the car shorter and lower. In fact it is 10inches shorter and 3inches lower than a standard Evo 9 shell. With the shell customised this much, the rear doors have been removed creating the world's first Short Wheelbase 2-Door Evo....

 

nd_evo2.jpg

 

nd_evo4.jpg

 

Believing that the only way Evo performance can take a big step forward is with drastic weight loss, Norris Designs have built an Evo that should weigh in at just 1080kg. With a power to weight ratio of nearly 800bhp per ton it's almost 300bhp per ton more powerful than the old Norris Design Evo 7 demo car!!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mhm.. Sett at en får stroker-kit til evo 8`n også.. Da bare fra 2.0l til 2.2 liter.

 

Så skruene er vell litt lettere også. Gjør en del har jeg hørt på Evo`ne.

 

Ganske vanskelig å få ned vekta så mye å har jeg hørt.

Veier borti mot 1300kg orginalt

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroker kittene varierer fra leverandør til leverandør..

Vanligst er 2,2L slik som jeg har i min, men RC developments

bruker 2.374 eller 2,4L kit! Noen bruker 2,3L også..

 

En evo veier ca 1460 kilo org.

Så få den ned slik som Simon har gjort er bare utrolig!

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stroker kittene varierer fra leverandør til leverandør..

Vanligst er 2,2L slik som jeg har i min, men RC developments

bruker 2.374 eller 2,4L kit! Noen bruker 2,3L også..

 

En evo veier ca 1460 kilo org.

Så få den ned slik som Simon har gjort er bare utrolig!

 

En kundebil fra AMS i USA har stroket den opp til 2.3...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt. Men de kunne da kostet på seg en annen farge?

 

Enig, bilen er jo stygg med to dører og i lime. Men det er kanskje ikke en show car? Hmmm...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er digg å ha fullt baksete, aircondition, elruter

og alikvell gjøre 0-100km/h på 3sek, flise en Ferrari på bane og

henge på Supran til Pedern...

 

 

Så jeg liker å veie litt mer jeg :bump

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er digg å ha fullt baksete, aircondition, elruter

og alikvell gjøre 0-100km/h på 3sek, flise en Ferrari på bane og

henge på Supran til Pedern...

 

 

Så jeg liker å veie litt mer jeg :bump

 

Hehe. *Ti tegn*

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit mrLeone..men så har øsa di kosta mer enn det jeg har råd til.MEN....har du skilt..? lol nix..det har jeg..:)) skal du ha skilter så koster det syykt mye vet jeg..er gla i deg for det da...hehe .Og enda så tar jeg ferrari fra 0-100..

tror jeg da..har ikke møtt så mange ferrarier,men ett par porcher..de er bak..:)

 

G-Man

Nothing evolves without the Evolution.

2000 EVO VI T.M.E

x 2000BMW 330CI

X 1999 Forhøster STI

X 1998 EVO V RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit mrLeone..men så har øsa di kosta mer enn det jeg har råd til.MEN....har du skilt..? lol nix..det har jeg..:))

G-Man

 

 

Å joda.. "Monsteret" har skilt... eneste forskjellen på dine og mine er fargen :thumb

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår