Gå til innhold

Kjøre med tre hjulbolter.. Stor risiko?

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

Punkterte her om dagen, og når jeg skulle skru av felgen, så merka at en av gjengene va ødelagt... Måtte dra i felgen og skru samtidig på den ene bolten, for å få den ut... Så lurer da på om det er farlig å kjøre med 3 bolter... Inntil jeg får skaffa nytt.. Og er det stress å skifte dette, og hva som egentlig må skiftes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkterte her om dagen, og når jeg skulle skru av felgen, så merka at en av gjengene va ødelagt... Måtte dra i felgen og skru samtidig på den ene bolten, for å få den ut... Så lurer da på om det er farlig å kjøre med 3 bolter... Inntil jeg får skaffa nytt.. Og er det stress å skifte dette, og hva som egentlig må skiftes ut?

går greit. men ikke gi bilen din for mye hardkjøring i sving!

kan prøve å gjenge opp på nytt..?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..

Nå har jeg veldig lite peiling på bil..

Så jeg spør deg, hva ville du gjort...? Har kamerater som hjelper meg med bilen, så kanskje det enkleste er å få tak i nytt nav, viss det bare er det som trengs?

Du kan sette i løsgjenger, men da må du ha verktøyet til dette. Etter denne prosessen kan du benytte den originale bolten. Vet ikke om dett er det lureste her, da innfestingen tross alt er kritisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav får du garantert brukt! Alternativt er å gjenge opp til en større dimensjon, for deretter å sette i en bolt med passende dim.

Blir litt plundrette ved f.eks felgbytte, da boltene som leveres sammen med felg er originaldim. Men alt lar seg fikse.

Jeg ville nok ikke kjørt permanent med løsegjenger, da jeg har ulike erfaringer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..

nav skrur eg av på ein bil på høggern, det er intet problem..

men ville du prøvd å gjenge opp til litt større?

Nav får du garantert brukt! Alternativt er å gjenge opp til en større dimensjon, for deretter å sette i en bolt med passende dim.

Blir litt plundrette ved f.eks felgbytte, da boltene som leveres sammen med felg er originaldim. Men alt lar seg fikse.

Jeg ville nok ikke kjørt permanent med løsegjenger, da jeg har ulike erfaringer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider