Gå til innhold

Burde de bli bannlyste?

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Den første kinesiske bilen som skal selges i Europa, får tidenes dårligste resultat i sikkerhetstest.

Hele saken: http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article459032.ece

Dette er helt latterlig .. hvordanm kan de forvente å selge noe slikt i europa?

Her synes jeg faktisk at den norskestaten burde gå forran som et eksempel å bannlyse den bilen fra norge..

de gjør farlige barneleker ulovlige .. hva med livsfarlige biler?

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ved første tanke, ja. Men ved ettertanke, om disse bilene er såpass billige at de kan rivalisere med bruktbiler, så er de nok betydelig bedre å treffe et objekt i, enn la oss si en hvilken som helst bil frå rundt 1990? ;)

Men er ganske enig. Det får uansett rette myndigheter ta stilling til, men bannlyst blir den ikke.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som han ene kisen sa .. verste resultat de noengang har fått .. ogd e har holdt på i 20 år .. dvs en bil fra 1990 er tryggere ...

og de fleste biler fra 1990 har ABS også ..

Etter å ha lest dette er jeg enig..

/mode #norge +b JiangLing_Landwind

/k JiangLing_Landwind

Eod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvilken bil fra 1990 man sammenligner med da! ;)

F.eks så har jeg stor tro på at min Mercedes 300TE (konebil) er i en helt annen klasse sikkerhetsmessig enn citroen bx'n jeg bruker til/fra jobb!

(har erfaring med kollisjon i MB 124, vet litt hva de tåler!)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i 64kmt

278767.jpg

278768.jpg

278769.jpg

jeg kjørte mitsubishien min ut i 70kmt det var en 98 modell.. modellen kom i 96(?)..

og da .. hva kan jeg si .. bilen funka faktisk .. eneste som skjedde utenom skadet front var at 3giret var herpa ..

(de gadd ikke fikse den)

og se der! .. det er en mye større bil .. og der må de skjere ut dukka etter 64kmt!

jeg sitter ehr nå og vurderer å sende et brev til vår nye regjering og passer på at de er klart over den bilen der..

uansett hvor billig den er utenfor norge så blir den mye dyrere enn brukt biler i norge bare pga vekta alene..

og hvor mange godtroende idioter kommer til å kjøpe den og tror den er trygg bare fordi den er stor?

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i 64kmt

278767.jpg

278768.jpg

278769.jpg

jeg kjørte mitsubishien min ut i 70kmt det var en 98 modell.. modellen kom i 96(?)..

og da .. hva kan jeg si .. bilen funka faktisk .. eneste som skjedde utenom skadet front var at 3giret var herpa ..

(de gadd ikke fikse den)

og se der! .. det er en mye større bil .. og der må de skjere ut dukka etter 64kmt!

jeg sitter ehr nå og vurderer å sende et brev til vår nye regjering og passer på at de er klart over den bilen der..

uansett hvor billig den er utenfor norge så blir den mye dyrere enn brukt biler i norge bare pga vekta alene..

og hvor mange godtroende idioter kommer til å kjøpe den og tror den er trygg bare fordi den er stor?

Hadde den vært en Chevy hadde jeg svart "amcarfolka", siden den er kinesisk.. me not know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i 64kmt

(de gadd ikke fikse den)

Du kjørte vel ikke rett i en vegg, slik som bilen på bildet? Hadde denne bilen kjørt ut i grøfta i 70 er det ikke sikkert skadene hadde blitt så forskjellig fra din bil (hvis kinabilen holdt seg på hjulene, vel å merke).

Synes synd på forhandlerne av denne bilen, som må pushe på kundene til å kjøpe en dårlig bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjørte vel ikke rett i en vegg, slik som bilen på bildet? Hadde denne bilen kjørt ut i grøfta i 70 er det ikke sikkert skadene hadde blitt så forskjellig fra din bil (hvis kinabilen holdt seg på hjulene, vel å merke).

Synes synd på forhandlerne av denne bilen, som må pushe på kundene til å kjøpe en dårlig bil

Hva med MG/Rover-forhanderene med City Rovers? ;) (Jada, OT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kollisjonstest i 70km/t av bil som ble konstruert tidlig på 80 tallet.

Begge biler hadde 70 km/t ved treff.

Bare sånn for sammenligning av sikkerhet

nå stiller jo mercedes i en helt annen klasse enn denne spinkle kineserbilen :)

Men er litt rart.. stor 4x4 burde jo være sikrere enn det der.

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider