Gå til innhold

Burde de bli bannlyste?

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er E=MC2 (^2 what ever) .. ikke v :P

Hør nå her... Den kinetiske energien til masse i bevegelse er massen ganger farten i annen potens.

Altså E=mv^2

E=mC^2 er en av ligningene i relativitetsteorien, men er jo den samme egentlig. C er lysets hastighet.

Er det alt for lenge siden jeg har hatt fysikk eller?

Det er da slik det hanger sammen ennå? hehe

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å demre litt i hodet mitt nåt jeg hadde vært på jobb i 2-3 timer.

2 biler som kjører i hverandre ja..

Bil A og bil B

I en kollisjon front mot front vil bevegelsesenergien i bil A overføres i bil B og vice versa.

Dersom bil A er tyngre enn B og samme hastighet så vil bil B få den største smellen...

Dersom bil B er lettere, men har betraktelig større fart enn A, slik at bevegelsesenergien blir større enn bil A, så får A den største smellen.

(E=mc2)

Så da er det om å gjøre å kjøre fortest mulig på veiene da for å skade seg minst mulig. Hey :win

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kinesiske bilen er antakelig mye sikrere enn mange av de rustbøttene som kjører rundt omkring på norske veier.

Gjennomsnittlig skrote-alder på norske biler er rundt 17 år.

Ikke at jeg villle kjøpt den, uansett...

Ellers er jeg enig i dette med at det kan være "bedre" å frontkollidere i enn å kjøre i en fjellvegg.

Men selv om deformasjonen av de involverte bilene tar opp endel, er bevegelse enerigen som skal stoppes dobbelt så stor med to biler i 100km/t mot hverandre enn en bil i 100 mot en fjellvegg.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The resultant force on an object is equal to the product of mass and acceleration F = m*a , the answer is in Newton."

Loven stemmer, men anvendelsen er ikke riktig.

Hva om begge objekter har konstant fart da?

Altså 0 i aksellerasjon? Er det ingen krefter som utløses da eller? :)

F=m*0 = 0

Så den går ikke. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven stemmer, men anvendelsen er ikke riktig.

Hva om begge objekter har konstant fart da?

Altså 0 i aksellerasjon? Er det ingen krefter som utløses da eller? :)

F=m*0 = 0

Så den går ikke. :)

Går det an at det blir "0" aksellerasjon om to biler kjører mot hverandre i 70 km/t? Jeg tolker det dit hen at begrepet "aksellerasjon" burde vært byttet ut imot "v" i likningen (Velocity?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an at det blir "0" aksellerasjon om to biler kjører mot hverandre i 70 km/t? Jeg tolker det dit hen at begrepet "aksellerasjon" burde vært byttet ut imot "v" i likningen (Velocity?).

En bil i konstant fart 70km/t aksellererer per definisjon ikke.

Kom igjen da, det er vel flere her som har en utdannelse?

Det burde vært masse folk her som har hatt fysikk, og sikkert ferskere enn russ -93 som jeg er. :)

Jeg husket forøvrig feil her oppe i går, den kinetiske energien er 0.5mv^2.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange biler tror dere går på veien idag som er like skrøpelige som den der?

MANGE... helt til eu kontrollen stopper dem... xn hadde f.eks en cherry som det ikke var igjen skjermbuer på og det var hull i gulvet +++ og da vi skulle skrote den så dytta vi den ned en slak bakke på ca 70m og rett i plogen til naboen som sto nederst der... bilen ble pinneved ... og den bilen gikk slik i nesten 1 og ett halvt år på veien... uff...

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider