Gå til innhold

lakkering og fjerning av rust

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kanskje beholde bilen min. Men da vil jeg gjerne gjøre noe med lakken og rusten som befinner seg på bakluken!

Men er det noen som har peiling på hva dette vil koste sånn ca på et lakkerings verksted. Da tenker jeg på full lakkering og fjerning av rustflekker på bakluken og 2 stk små flekker framme på bilen?

Takker for svar!

Eirik

PS!

Er vel ingen her på forumet fra Stavanger området som eventuelt kunne tenkt seg å tatt denne jobben?

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha det lakert på verksted så ta å puss ned rusten selv så dem bare trenger å grunne å lakke sparer nok noen kr på det. og er ikke egentlig så vanskelig å fikse alt selv heller?

først er det å pusse ned rusta (og hvis du skal lakke hele bakluka ta og puss ned ned litt og) så tar du å grunner med vanelig grunning på spray. og i hvem som helst butikk dem selger spraybokser så skal det være mulig å få blannet den fargen du har ved å oppgi farge kode. så er det bare å lakke ivei. man oppnår faktisk ganske bra resultat med litt stø hånd og litt tolmodighet. så sparer man ganske mange penger og?

håper dette er noe til hjelp da?

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, jeg tar jo rusten på bilen min nå før vintern pga av jeg skal tecktyl behandle bilen min mot salten som kommer straks på veiene. men dette er jo som sagt under bilen, men tenkte jeg skulle informere deg hvor lett det er og ta rusten selv, jeg dro bare på biltema på alna, kjøpte slipehoder som du setter på drill, kommer i forskjellige størrelser, koster 21kr for ett sett med forskjellige typer hoder:) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider