Gå til innhold

Hva f... er galt?

Ranger emnet

Terrox

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en 240 turbo, med en b21at motor. probleme er at den sleper ut bensin ut av dumpventilen. den kommer bare ut når jeg gir på, og turbotrykke kommer opp, så slepper jeg gassen, og da begyner det og lokte bensin. det renner ikke bensin ut, men jeg lokter det veldig godt. Hva kan være galt? noen som har no tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg en 240 turbo, med en b21at motor. probleme er at den sleper ut bensin ut av dumpventilen. den kommer bare ut når jeg gir på, og turbotrykke kommer opp, så slepper jeg gassen, og da begyner det og lokte bensin. det renner ikke bensin ut, men jeg lokter det veldig godt. Hva kan være galt? noen som har no tips?

kansje gasserærn din er herpa så den tar Bensin inn i røre som går til turbo'n.. så da går det inn i dumpen.. .. Bare En Forslag..hehe... hakke akuratt peil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har vel ikke forgasseren på sugesiden av turboen i kombinasjon med åpen dumpventil vel.. det er i så direkta brannfarlig (livsfarlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går bilen helt fint eller? om du har en skam-skrudd gasser, så bensinen tyter ut over alt den har kjangs til, så kunne den kansje kommt ut den veien, men om den pøser på så mye, vil den nok ikke gå så bra/rent.

om den går fint, ville jeg hatt av alt luft "styret, filter og veien til turbo, turbo til ic, ic, og ic til trkkboks og selve trykkboksen. ha opp alt og blå utav det å se om det bare er noe rester som kan ligge der, og la det lufte ut skikkelig. tviler egentlig på at du vil finne så veldig mye, men da får du ihvertfall bekreftet at det er gasseren som ikke er i orden.

kom med mer info underveis?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nesten samme problemet skjøl, for ei stund tbake..var bare at eg ga full gass å når eg slapp gassen so spruta de bensin ut av gasseren..va pga for høgt ladetrykk..ka ladetrykk du lader på?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lader med ca 0.8 bar, det var det han jeg kjøpte den av sa. Har ikke trykkmåler på den, så er ikke helt sikker. den går greit, den fusker egentlig veldig lite, bare på tomgang når motorn er kald, da fuskern mye. men kan jo prøve og ta av alt av rør, ic og trykkboks og se hva jeg finner

ja okej..nei slik som ej he hørt so klarer ikkje gasseren meir enn 0.4-0.5 bar i ladetrykk. å bensinpumpa klare ikkje meir enn 0.8bar

so de kan vere nåke med at du har for høgt ladetrykk i forhold til de forgassaren klare å holde..men kan ikkje sei nåke sikkert, veit her er folk på forumet so sikkert veit dette mykje bedre enn mej

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om gasseren står før turbo (uvanlig på b21at tho...) kan det værre at blow-off`en ikke er justert rett å slipper ut luft ved gasspådrag, noen blow-off`er kan justeres til å åpne ved formye trykk (som en sikring for overtrykk) kan jo være stilt for lavt i forhold til wastegate...

bare et forslag... si ifra hva du finner ut i allefall

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halayz. Har samme problmet selv, men dette er en B230FT+ med en lignende turbo xs rfl ventil bare at det ikke står TurboXs på toppen av dumpen.

J..lig merkelig. Noen som har forslag på ka som er problemet?

I tillegg lukker den for seint. hvis du trør til og slepper opp så dauer motoren.

vet at det er bare å stramme fjøren men då blir det ingen lyd! :fire:

- 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo

- 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider