Gå til innhold

Skremmende for forhandlere og importører

Ranger emnet


gundersenautoparts

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er da mange som gjør det også men hvor løper de når utstyret ryker? Det vil koste skjorta demmes å få det reparert i Norge med timepriser fra 500-800 kroner + deler og returfrakt.

 

såfremst det er ting som normalt sett burde gå på garanti så tørr jeg å vedde skjorta mi på at jeg skal få det fikset for 500spenn.

 

 

og når det gjelder den clarion spilleren så er det fjorårets modell så kan du skaffe meg årets modell med europeisk radio og full dsp til 2990 så skal jeg faen meg ta inn et større parti fra deg

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en post der importørene viser hvor livredde de er for kunkuranse. :hammer

 

Jeg som er kunde synes det er helt genialt og er lei denne patetiske sutringen fra importørene ;)

 

Lær deg å lese, så ville du se at det ikke er tilfellet!

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av Transmedia: Dette var da en kortsiktig og snever tankegang... Hvorfor ikke da spørre en av de norske eller europeiske importørene om en pris på hundre spillere...?? Du vil nok få en langt bedre pris enn fra megabillig på de fleste merker, spillere laget for Europa og et garanti- og service-apparat i ryggen.
Megabillig: Du er meget sikker i din sak her ser jeg selv om det er idioti det du snakker om. Gi meg en pris på 100 stk Alpine CDA9855 spillere levert fra Norge til oss her i USA inkludert frakt og moms. Er prisen fin slår vi til med en gang.
Jahaja... jeg begynte nesten å tro du hadde litt peil på business, men det var helt til nå. Hva skal du med en pris fra Norge inkl. moms?

 

Jeg gidder ikke bruke mine leverandørers tid på lek og tull, men utfra tidligere erfaring har jeg kikket litt i mine prislister og regnet ut en cirkapris på 100 stk europeisk CDA9855 med RDS fritt levert til Gundersen, da inkl. mva. Han kan da selge med fortjeneste til en pris som greit konkurrerer med resten av Europa og MB.

 

Har en pris eks.mva om du vil kjøpe også, men hva skal du med RDS-radioer i USA? Det må da være billigere for kundene og deg om disse kontaktene dine i Norge selger dem for deg, så du slipper å betale frakt over til USA først og deretter må kunder betale frakt fra USA og hit...

 

De amerikanske utgavene av spillere vil som regel alltid være billigere enn europeiske, da de bl.a. har en langt enklere radiodel. Ser jo at CDA9855 du selger for NOK 3990,- + frakt selges for rundt $325 i USA flere steder. Dvs. ca. NOK 2.150,- pluss frakt og norsk moms ca. NOK 3000,- til Norge. Så jeg tviler ikke på at du har endel å gå på i dette tilfelle. Men det blir tross alt ikke samme produkt som den europeiske... som forøvrig også går for ca NOK 4290,- rundt i Europa inkl norsk mva, nesten samme som din pris. Lavere fraktpris gjør forskjellen enda mindre.

 

Men vil påstå at bare den høyere bruktverdien på den europeiske kontra en amerikansk versjon gjør det til et enkelt valg selvom den europeiske KAN bli noe dyrere i innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasittene du snakker om er konkurrenter. Hvis du lever i det håpet om å få monopol på varene du selger, da lever du i feil verden Glenn. Jeg har snart ikke tall på hvor mange Nordmenn, både menn og damer som bor i USA som selger forskjellige varer til Norge. Du finner en del av dem på QXL.

 

Selvsagt er det konkurrenter, men jeg trenger ikke ha mer respekt fro måten å drive forettning på alikevel. Det du og andre gjør, er å høste godene av de etablere norske importørene sitt arbeid, og kostnader istedet for å starte noe selv med nye produkter. Jeg kunne gjort på samme måten som det du gjør jeg, men istedet velger jeg å introdusere nye produkter. Parsitter har jeg ingen respekt for. Jeg må jo selvsagt få legge til at dette overhodet ikke er noe mot deg personlig, du er helt sikkert en kjernekar. Det er en ren forettningsmessig oppfattning.

 

Det spiller ingen rolle hva du tror. Aldri hørt om volumsalg Glenn? Det er jo det mange firma kjører i USA og det fungerer glimrende. De flytter varene rimelig kjapt men det er en del mer arbeid. Vi gjør det samme her borte men ikke i Skandinavia.

 

Selvsagt har jeg hørt om volumsalg, er ikke helt grønn. Men jeg har fortsatt vanskeligheter med å tro deg, men om det er tilfellet, holder jeg på mine påstander om at du er i bås med alle oss ande griske selgere.

 

 

Kun en måte å bevise det dere raser ut av dere. Jeg inviterte Eartquake karen på besøk, du er velkommen du også.

 

Takker for invitten, men det er selvsagt ikke aktuelt for meg å bruke penger for å finne ut om alt du sier er korrekt.

Mitt poeng er bare et du hele tiden har kommet med en rekke rimelig ville påstander, som selvsagt er vanskelig for andre å få dokumentert.

 

Du har helt rett i at det Amerikanske markedet er fullstendig ødelagt. Det er også mye dere ikke vet om Produsentene i USA. De forteller dere importører en ting og gjør en helt annen ting i USA. Mer sier jeg ikke om det.

 

Trust me, det har jeg skjønt for lenge siden.

 

 

Konkurranse er alltid positivt for kundene uansett. Den blir negativ for en selger hvis det oppstår mange konkurrenter.

 

Tullball den lave kvaliteten på mye av dagens bilstereoprodukter, er et direkte resultat av konkurransen. Det er ikke positivt for kunden, mener nå jeg.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har motbevist enda at vi er useriøse osv.

 

Da må jeg si du sliter. Les hva du har skrevet :hammer

 

Glenn er forbanna fordi vi tjener for mye penger.

 

Pisspreik, ikke ilegg meg meninger jeg ikke har.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megabillig: Jeg knipser gjerne noen bilder fra nabofirma og sende deg, det blir ikke mer sant av den grunn gjør det vel Lars? På besøk får du se med egne øyne. Vi får muligens besøk av et nystarta firma i Norge. Får bruke dem som kilde da.
Bare ta noen bilder av din egen sjappe du og legg dem ut et eller annet sted, i hvertfall jég vil stole på at du tar bilder av ditt eget firma og ikke nabofirmaet.

 

Og med min erfaring fra Kina og eksportører derfra, det er mange av de frittstående eksportfirmaene og agentene som tar sine leverandørfabrikkers antall ansatte og gjør dem til sine egne "ansatte" når de kommuniserer med kjøpere, helt vanlig kultur der borte. Dette vet du sikkert selv også, så du forstår sikkert manges skepsis til f.eks ditt oppgitte antall ansatte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta noen bilder av din egen sjappe du og legg dem ut et eller annet sted, i hvertfall jég vil stole på at du tar bilder av ditt eget firma og ikke nabofirmaet.

 

Jeg vil bare hive meg på her med et ønske om at han tar noen bilder av kvalitetskontrollen sin.

Han påsto hardnakket at Megabillig testet ALLE produkter som forlot lageret deres.

Hver eneste forsterker ble målt og sjekket.

Meg tanke på det salgsvolumet han snakker om må vel det være litt av en testarena med en del hundre man i sving.

 

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare hive meg på her med et ønske om at han tar noen bilder av kvalitetskontrollen sin.

Han påsto hardnakket at Megabillig testet ALLE produkter som forlot lageret deres.

Hver eneste forsterker ble målt og sjekket.

Meg tanke på det salgsvolumet han snakker om må vel det være litt av en testarena med en del hundre man i sving.

 

Mvh

Dag Johansen

Jeg nevnte i en tidligere tråd at han måtte jo minst ha 10 mann i arbeid med å teste alt som ble solgt fra MB, da fikk jeg til svar att jeg måtte nok gange det med 3. Så da blir vel det 30 mann i arbeid, kun for å sjekke produkter. Høres lønnsomt ut, selv med USA's lave lønnsnivå :hammer

 

Du sier du ikke har noe å bevise, MB. Men sånn for å få det ut av verden, kan du ikke ta noen bilder av deres lager, kvalitetskontroll, pakke avd. og administrasjonen da? Du må jo ha en stab på minst 100 folk for å klare å selge, kvalitetskontrolere, pakke og sende så mye varer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare mer å mer usikker på hvor eg skall handle nå eg.

Nei dette tok lang tid å lese samt eg ble ikke noe spesielt

klokere av den grunn.

 

Men flott post, viser bare det att vi har importører i Norges land

som yter Max for kundene sine samt di må jo kunne leve av det også.

 

Hawe a nice one.

 

Må si meg enig i at jeg også ikke ble mye klokere, men selv om jeg har handlet på MB og var godt fornøyd med handelen så velger jeg nok i fremtiden og handle på en lokal BRS butikk, det på grunn av service, greit nok å handle handle direkte fra feks USA, men når jeg da ikke er oppvokst inne i en subkasse så er det ikke så enkelt i vite hva jeg skal velge, jeg peronlig synes det er greit å ha en person å forholde seg til som man kan spørre om råd. For skal du selge noe i dag så må man yte service og virke interisert i å selge, vis ikke forlater jeg plassen ganske kjapt. Dette tror jeg er en fordel for norske forhandlere da store deler av folk som handler bilstereo ikke er oppvokst inne i en subkasse, men dette er et syns punkt fra mitt ståsted og gjenspeiler sikkert ikke Ola Donk-Donk.

Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår