Gå til innhold

Skremmende for forhandlere og importører

Ranger emnet


gundersenautoparts

Anbefalte innlegg

Ja men det gjør du helt rett i Eirik.

 

på mange produkter er MB billigere en norge er men husk at selv om produktet kommer fra samme produsent og har samme benevnelse så trenger det ikke å ha samme spesifikasjoner.

har vært borti flere tillfeller spesielt med pioneer cd-spillere som ikke hadde utvidet dsp slik som den europeiske utgaven hadde.

 

Da tror jeg du har mere å tjene på å handle via E-bay og droppe alle andre fordyrende mellomledd cheers

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og til dere som lurer så koster ett Rockford Fosgate X152S ca 3400kr pluss mva og F/A inn til en forhandler i Norge (Ett sett Megabillig selv sier han kjøper for 1500kr)
Gjengs pris over disk i Tyskland for den der er ca. € 600... Smuglet til Norge blir det 4.800,-.

Med fratrekk av tysk moms og påslag av norsk moms, blir prisen ca. 5.175,- til kunde. Så jeg tror nok problemet i akkurat dette tilfelle ligger andre steder enn hos den norske importøren ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det gjør du helt rett i Eirik.

 

på mange produkter er MB billigere en norge er men husk at selv om produktet kommer fra samme produsent og har samme benevnelse så trenger det ikke å ha samme spesifikasjoner.

har vært borti flere tillfeller spesielt med pioneer cd-spillere som ikke hadde utvidet dsp slik som den europeiske utgaven hadde.

 

Da tror jeg du har mere å tjene på å handle via E-bay og droppe alle andre fordyrende mellomledd cheers

 

Dette kan nok hende, men dette minner meg også om all "propagandaen" som kom mot f.eks Sharifs dekksenter fra de andre dekkimportørene for noen år siden. "Han selger bare Asia-import-dekk som er ulovlig i Norge" etc etc. Påstander som egentlig mest har vist seg å være feil eller synsing. Pga konkurransen i dekkmarkedet kan nå alle kjøpe et sett 18 toms hjul for 10.000 kr, før kosta det 20.000 kr. Dette er bare positivt, at de store importørene har mindre overskudd og må presse prisene, spare og drive fornuftig er, for kundene, bare positivt!

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det gjør du helt rett i Eirik.

 

på mange produkter er MB billigere en norge er men husk at selv om produktet kommer fra samme produsent og har samme benevnelse så trenger det ikke å ha samme spesifikasjoner.

har vært borti flere tillfeller spesielt med pioneer cd-spillere som ikke hadde utvidet dsp slik som den europeiske utgaven hadde.

 

Da tror jeg du har mere å tjene på å handle via E-bay og droppe alle andre fordyrende mellomledd cheers

 

ja jeg tok litt hardt i!

men jeg kommer nok til å kjøpe subber og forserkere der. jeg skjønner det blir litt dumt å kjøpe en spiller der liksom!

Opel Vectra A 2.0i 8v 90 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og hele hifi gjenge-vennen min skal fra nå av kjøpe hos MB. til noen i norge kommer med ned i samme prisen som dem! assman

 

Jeg kommer på min side til å fortsette å støtte de norske forhandlerne, da jeg syns de har guts som tør å starte opp bedrifter med forholdsvis ukjente merker hos menigmann i norge. Og som en bonus. Så har alle forhandlerne jeg har handlet med via dette forumet, og de jeg ikke har handlet med, men rådspurt. Vist en service som jeg mener jeg aldri kommer til å få via andre større bedrifter innenfor samme respektive produktgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg kommer nok til å kjøpe subber og forserkere der. jeg skjønner det blir litt dumt å kjøpe en spiller der liksom

 

 

er målsettningen å handle billigest mulig handler du ikke hos MB heller,da handler du via e-bay eller direkte fra webshops i utlandet...det er der det virkelig er penger å hente:)

 

jeg derimot verdsetter den suporten jeg får fra norske forhandlere til litt mere enn noen skarve tusenlapper på et annlegg til titusenvis av kroner hellothere

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel passe urnorsk og molbo å tenke "Ja, der sparte jeg jaggu 2000 på å handle på nett iberegna frakt og moms gitt" når totalsummen for anlegget er nærmere 20k...

Og så er det et evig mas om "hvem kassestørrelse" og andre grammatikalsk sett grusomme forespørsler på forum som dette angående komponentene i ettertid :hammer

-Og forhandlerne og folk med peil her inne svarer villig vekk.

Er ikke det et tegn på at forhandlerne her inne og eller er serviceinstilte folk som lever for det de driver med, er entusiaster og bryr seg genuint om at folk får best mulig lyd så vet ikke jeg. Kudos til dere! cheers

 

Selv kommer jeg til å handle Norsk det tar jeg meg jaggu råd til, her er det mer enn produktet man får, det er også masse service, gratis tips og råd.

Om folk virkelig er interesserte i å få gjort noe så må en spille på samme lag og rette et krav om nedsatte avgifter mm. Det nytter ikke å hakke på folk som tross alt lever av dette og som også ønsker å tjene såpass at en har til salt i grøten som alle andre.

 

God lyd folkens! hellothere

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kommer jeg til å handle Norsk det tar jeg meg jaggu råd til, her er det mer enn produktet man får, det er også masse service, gratis tips og råd.

Om folk virkelig er interesserte i å få gjort noe så må en spille på samme lag og rette et krav om nedsatte avgifter mm. Det nytter ikke å hakke på folk som tross alt lever av dette og som også ønsker å tjene såpass at en har til salt i grøten som alle andre.

 

God lyd folkens! hellothere

Helt enig! De driver jo ikke bedrift for å gå i tap, men for å tjene til livets opphold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag av det jeg skrev i en annen tråd den 15/09-04 vedrørende Megabillig:

 

Dette skal utenlandske selskap forholde seg til ved postordresalg til norske forbrukere.

 

"Selskapet plikter å la seg registrere i merverdiavgiftsmanntallet ved representant når omsetningen passerer kr. 30 000 i løpet av en 12 måneders periode, jf. merverdiavgiftsloven § 10 tredje ledd(motvirke konkurransevridning i disfavør av norske næringsdrivende) og forskrift nr. 71, jf. § 28 første ledd(registrering av utenlandsk næringsdrivende ved representant)."

 

Kunden er selv ansvarlig for fortolling og betaling av mva hvis kunden har eierskapet når varen krysser grensen. Derimot når det gjelder forbrukerkjøp er det ikke anledning til å avtale vilkår som er ugunstigere for forbrukeren enn det som følger av forbrukerkjøpsloven, jf. forbrkjl. § 3 første ledd.

Iht. forbrkjl. § 7, skjer levering når varen ”overtas av forbrukeren”

 

..............det står ikke noe på siden til MB om at de eller eventuelt fraktselskapet er registrert merverdiavgiftsmanntallet...

 

Informasjonen er hentet fra Bindende forhåndsuttalelse fra Skattedirektoratet BFU 3/03. Avgitt 06.02.2003

 

Den gangen fortsatte bare de norske forhandlerene det evigvarene grinet og selvsagt heller ingen kommentar fra Megabillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig skrevet av Eirik jarl: jeg og hele hifi gjenge-vennen min skal fra nå av kjøpe hos MB. til noen i norge kommer med ned i samme prisen som dem!
De er da ikke så himla billig på så mye... de har veldig mange produkter som ikke finnes i Norge fra før, det skal sies, men betyr da ikke at dette er så billig av den grunn. Mye 2003- og 2004-modeller. Spør en norsk forhandler om pris på det du vil ha først, eller se på tyske eller engelske butikker, så får du i det minste som regel produkter beregnet på Europa, samt ingen garanti-problemer.

 

Er det ikke Pioneer DEH-8600MP "alle" SKAL ha for tiden? Over disk i Tyskland koster den €425, nkr 3.400,-! MB skal 4.200,- for en ombygd spiller... Og disse prisene kan sammenlignes, reiser du en tur til Tyskland, kan du ta den med deg momsfritt om du er borte et døgn.

 

Trekker du fra tysk moms 16% blir det ca. 2.930,- netto + 200,- i frakt x 25% norsk moms = 3900,-!! Hvorfor i vide land gidder folk å kjøpe en ombygd amerikansk utgave for mer penger??? Legg igjen penger i Norge først, er det for dyrt her, legg igjen pengene i Europa i det minste.

 

Selv kan jeg bare sammenligne med det som kommer til Europa av Audiobahn, og bortsett fra et par merkelige unntak, ligger jeg under MB på det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan nok hende, men dette minner meg også om all "propagandaen" som kom mot f.eks Sharifs dekksenter fra de andre dekkimportørene for noen år siden. "Han selger bare Asia-import-dekk som er ulovlig i Norge" etc etc. Påstander som egentlig mest har vist seg å være feil eller synsing. Pga konkurransen i dekkmarkedet kan nå alle kjøpe et sett 18 toms hjul for 10.000 kr, før kosta det 20.000 kr. Dette er bare positivt, at de store importørene har mindre overskudd og må presse prisene, spare og drive fornuftig er, for kundene, bare positivt!

 

tenkte bare jeg måtte slenge meg med her

 

 

jeg startet selv dekkbutikk i sin tid ved å kjøpe av tommy...når drittslengingen var på det verste,men all drittslengingen kom kun fra sure konkurrenter som var bundet opp i kjedeavtaler og måtte betale blodpriser selv.

det mange ikke forstår er at det er ikke bare å starte opp med bilstereo/bildekk og tro at det er lettjente penger og at man skal tjene penger.

det er kun med hardt arbeid og rette priser som gir mulighet til å tjene penger på det...ikke bare å bestille varer fra en importør og doble prisen og selge det videre.

jeg driver ikke med bilstereo overhodet,men hadde jeg skulle begynt med det har jeg ikke hadd noen som helstproblem med å kjøpt inn fsk 100 spillere av en populær modell av megabillig og lagt på en grei fortjeneste uten at det blir for mye og pumpet di ut i markedet hvis det hadde vært interesse,hadde prisene vært meget lave i forhold til fsk norske merkeforhandlere her så er det jo di som enten har gjort et dårlig kjøp eller tar seg for godt betalt eller har for dyre driftutgifter.

skjønner jo selvfølgelig trådstarteren som vil tjene penger på å drive med noe han liker og samtidig tjene penger,men det er ikke alltid så enklet.

for å få varer billig handler det som regel om store kvanta og det koster tid/penger/arbeid å komme inn på markedet.

uten at jeg har noe som helst grei på bilstereo markedet i norge,da jeg kun driver med dekk/felg så tror jeg at løsningen kansje hadde vært å samlet opp noen kroner og tatt kontakt med fsk megabillig og kjøpt inn et parti med fsk en spesiell spiller som er lettsolgt,så hadde han sikkert fått en bedre pris,så algt seg litt over megabillig sin pris,siden varen allerede er i landet og så solgt di videre.....en plass må man jo starte....var bare en tanke... cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår