Gå til innhold

Skremmende for forhandlere og importører

Ranger emnet


gundersenautoparts

Anbefalte innlegg

jeg driver ikke med bilstereo overhodet,men hadde jeg skulle begynt med det har jeg ikke hadd noen som helstproblem med å kjøpt inn fsk 100 spillere av en populær modell av megabillig og lagt på en grei fortjeneste uten at det blir for mye og pumpet di ut i markedet hvis det hadde vært interesse,hadde prisene vært meget lave i forhold til fsk norske merkeforhandlere her så er det jo di som enten har gjort et dårlig kjøp eller tar seg for godt betalt eller har for dyre driftutgifter.
Dette var da en kortsiktig og snever tankegang... Hvorfor ikke da spørre en av de norske eller europeiske importørene om en pris på hundre spillere...?? Du vil nok få en langt bedre pris enn fra megabillig på de fleste merker, spillere laget for Europa og et garanti- og service-apparat i ryggen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var da en kortsiktig og snever tankegang... Hvorfor ikke da spørre en av de norske eller europeiske importørene om en pris på hundre spillere...?? Du vil nok få en langt bedre pris enn fra megabillig på de fleste merker, spillere laget for Europa og et garanti- og service-apparat i ryggen.

 

Det var sikkert bare ment som et eksempel regner jeg med vertfall.

Selfølgelig skal du sjekke med flere leverandører før du handler så stor kvanta, da kan du kansje presse prisen enda mere ned.

 

Ikke det at jeg har peiling på import o.l. Synes bare at det var fornuftig tankegang.........

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine CDE9845 med "europeisk radio" fra MB: 2.690,-

Alpine CDE9845 med RDS fra Tyskland: €179,- = 1.432,-!!!!

 

Omregnet levert Norge uten tysk moms, med frakt og norsk moms: 1.795,-...

Jeg har lest de sammenlignings innleggene dine og jeg har bare et spørsmål; hvem står for garanti i Norge hvist du jeg f.eks kjøper fra Tyskland da?

 

Garantiene til megabillig i Norge fungerer utmerket etter som jeg har skjønt og det jeg har hørt fra flere bekjente. Da betaler man gjerne litt mere for å ha en garanti.

 

Det skal også sies at megabillig er som mange sier slettes ikke billig på bilstereo iforhold til amerikanske nettbutikker som kjøper opp i store parti. Det er ikke sikkert de partiene er like store som de han kjøper opp i men det har vi uansett bare ordet hans på

 

Er det foresten noen som har funnet et firma som heter "worldwide shopping" som er registrert på han i Los Angeles?

Kan hende jeg ikke er flink nok til å søke men jeg har ikke funnet det.

 

Er vel kanskje på tide at mister Per Pedersen kommer på banen å svarer på spørsmål?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke da spørre en av de norske eller europeiske importørene om en pris på hundre spillere...?? Du vil nok få en langt bedre pris enn fra megabillig på de fleste merker, spillere laget for Europa og et garanti- og service-apparat i ryggen.

Tenk at folk enda prøver å spille garantikortet imot MB og/eller prøver å skape en illusjon om at MB's garantivillkår står tilbake for noen. I alle de tidligere diskusjonene vedrørende dette har det blitt fastslått at MB gir minst like god garanti på produktene som Norske forhandlere. Jeg skal sitere siden deres i håp om å få lagt denne usmakelige, feige og uærlige delen av diskusjonen død:

 

 

"Worldwide Shopping gir 2 års garanti på alle produktene som bestilles fra web butikken vår online. Er ingenting oppgitt i beskrivelsen er 2 år gjeldende. Noen produkter har faktisk hele 10 års garanti som da er oppgitt i beskrivelsen!

 

Du trenger ikke å sende produktet til oss her i USA for reparasjon. Vi er faktisk bedre enn som så! Service og omkostningsfri tilbakeleveranse gis av Norsk reparatør med verksted i Norge."

 

 

Til sist kan nevnes, at store deler av de bilstereointerresserte kompisene mine (meg inkludert) her oppe i nord har allerede kjøpt eller planlegger å kjøpe igjennom MB. Det er ofte snakk om MB og spesielt MB's gode priser og villkår, og det kommer flere og flere for øret at MB er Stedet, med stor "S", å handle. JA, man kan finne en litt bedre pris hvis man leter (Ebay og Amerikanske nettbutikker), men det er tryggheten og garantivillgårene man får hos MB som "sealer dealen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite prisex. på et Erebuni Carbon panser med frakt:

USA -

ca 3100kr, ferdig tolla/frakta inn, levert på døra. leveringstid 3-5 dager(jetcarrier og ebay/butikk)

 

Norge/Sverige -

ca 8000, uten frakt!! leveringstid opp til 6 uker (et norsk firma og et svenskt.)

 

Så lønner seg å handle fra usa/webshop i utlandet uansett spørr du meg, men er det noe man lurer på ang. produktet er det lettere i Norge. Bare å finne litt info ang. selger/butikk i usa og, så ser man raskt om di er samarbeidsvillig/hjelpsomme!

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med noe liknende. Bodykitet mitt kostet 14000 i sverige uten frakt, jeg fikk det for 9600 fra england, med frakt levert på døren, engelsk moms, norsk moms og fortolling inkludert.

 

Dessuten var servicen ypperlig. Der har Norge mye og lære, veldig mange av webbutikkene i norge har ikke anelse om hvordan de skal behandle kundene sine.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme med noe liknende. Bodykitet mitt kostet 14000 i sverige uten frakt, jeg fikk det for 9600 fra england, med frakt levert på døren, engelsk moms, norsk moms og fortolling inkludert.

 

Dessuten var servicen ypperlig. Der har Norge mye og lære, veldig mange av webbutikkene i norge har ikke anelse om hvordan de skal behandle kundene sine.

Var det TUV papir?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott diskusjon.

 

Burde vi ikke tenke litt, trenger vi en importør som et mellomledd ?

hvorfor skal to stk i norge få gange prisen når en kan gjøre dette ?

 

Har du en importør for et merke i et land burde det være slik at ingen andre fikk ha importen i det landet, ok skaper litt mindre konkurranse men sikrer deg vesentlig bedre med tanke på service og verkstearbeid samt reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten pris index på Focal Utopia Beryllium Be N7 3veis system i Sverige.Pris

= 34000.- Kjøp norsk å la oss bli flinke til å skape ett NORSK bilstereo miljø i

EMMA. ( sier jeg som ikke er medlem ennå )men snart medlem.Konkuranse starter neste år.Må ha noe stash fra vår Mr Merlin først.hehehe. :pray

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal man betale skyhøye priser for bilstereo, for å få være med i en konkurranse som strengt talt ikke har så mange deltakere....

Hva er det som er galt med paralellimport??? det er jo ærlig talt bare en lettere måte å gjøre ting på, man kutter bort noen ledd, å kunden får et billigere produkt....kan ikke se noe galt i det....

å når det gjeller dette "garage" firmaet i finnmark (i båtsfjord som IKKE er på finnmarksvidda, for de som ikke er så god i geografi...hint) som driver paralellimport og salg av egen produserte merker, så har de en langt lavere pris enn andre...hva det kommer av kan jeg si dere, etter som jeg kjenner eiern av foretaket!! grunnen til at han er mye billigere enn de aller fleste i norge, er at han jobber døgnet rundt, er den eneste annsatte, produserer egne produkter( en av de få nyskaperne i norge...) og driver med paralellimport....å alt dette gjør ha ut av sin egen kjeller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ ssagat

Nå tror jeg du heller bør fokusere på egen rettskriving og grammatikk før du kritiserer andres geografikunnskaper.

Det jeg leser ut av ditt inlegg er at du tror alle som forhandler bilstereo er fulle av penger og tjener enorme summer på overprisede produkter.

Om det var tilfelle så fatter jeg ikke hvor du har det fra. Svært få av disse er å finne på toppen av skattelistene.

At prisene er så astronomisk høye er stort sett bare tull, noe er dyrere, andre ting er faktisk billigere enn hva en finner på nettsjapper utenfor landegrensene.

 

En annen ting er om mannen som har "garasjefirma" og jobber døgnet rundt.

Syns du det virker rimelig at han nyter godt av alt arbeidet med branding og PR som i mine øyne er den gjort av den lovlige importøren av produktene? Han rir på en bølge som er skapt av andre som sikkert er mer hardtarbeidende. Han har definitivt ikke skapt sin egen nisje.

Dette gjelder forøvrig alle som driver parallellimport.

 

Skal en forvente at folk som driver salg av produkter av noe slag skal jobbe døgnet rundt for å få råd til å livnære seg? Skal ikke også de som selger bilstereo forventes å ha et normalt liv med tid til familie, unger kone og den fritiden som vi andre tar for gitt?

 

Maken til mangel på innsikt i samfunnsmessige aspekter som en har i denne tråden har jeg ikke sett på lenge. Her kommer også Nordmenns molbomentalitet til syne for fullt.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ ssagat

Nå tror jeg du heller bør fokusere på egen rettskriving og grammatikk før du kritiserer andres geografikunnskaper.

Det jeg leser ut av ditt inlegg er at du tror alle som forhandler bilstereo er fulle av penger og tjener enorme summer på overprisede produkter.

Om det var tilfelle så fatter jeg ikke hvor du har det fra. Svært få av disse er å finne på toppen av skattelistene.

At prisene er så astronomisk høye er stort sett bare tull, noe er dyrere, andre ting er faktisk billigere enn hva en finner på nettsjapper utenfor landegrensene.

 

En annen ting er om mannen som har "garasjefirma" og jobber døgnet rundt.

Syns du det virker rimelig at han nyter godt av alt arbeidet med branding og PR som i mine øyne er den gjort av den lovlige importøren av produktene? Han rir på en bølge som er skapt av andre som sikkert er mer hardtarbeidende. Han har definitivt ikke skapt sin egen nisje.

Dette gjelder forøvrig alle som driver parallellimport.

 

Skal en forvente at folk som driver salg av produkter av noe slag skal jobbe døgnet rundt for å få råd til å livnære seg? Skal ikke også de som selger bilstereo forventes å ha et normalt liv med tid til familie, unger kone og den fritiden som vi andre tar for gitt?

 

Maken til mangel på innsikt i samfunnsmessige aspekter som en har i denne tråden har jeg ikke sett på lenge. Her kommer også Nordmenns molbomentalitet til syne for fullt.

 

Jeg er enig i mye av det som sies her, men det høres også ut som den som uttaler seg er litt for partisk mot bransjen og tenker litt for lite på forbrukerne. Argumentet med at folk skal tjene nok til å klare seg kan jo brukes overalt, men skal kundene betale mer enn markedspris av den grunn?

 

Jeg tror vi må begynne å diskutere litt mer enn pris her. Jeg mener vi trenger importører som kan organisere ettermarked, service, support etc. De har da en viss størrelse og kan forhandle bedre priser fra leverandørene enn "garasje-salg"-firmaer drevet av en person. De kan også stille med garanti, noe som burde gjøre produktene mer attraktive enn fra parallellimport.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ ssagat

Nå tror jeg du heller bør fokusere på egen rettskriving og grammatikk før du kritiserer andres geografikunnskaper.

Det jeg leser ut av ditt inlegg er at du tror alle som forhandler bilstereo er fulle av penger og tjener enorme summer på overprisede produkter.

Om det var tilfelle så fatter jeg ikke hvor du har det fra. Svært få av disse er å finne på toppen av skattelistene.

At prisene er så astronomisk høye er stort sett bare tull, noe er dyrere, andre ting er faktisk billigere enn hva en finner på nettsjapper utenfor landegrensene.

 

En annen ting er om mannen som har "garasjefirma" og jobber døgnet rundt.

Syns du det virker rimelig at han nyter godt av alt arbeidet med branding og PR som i mine øyne er den gjort av den lovlige importøren av produktene? Han rir på en bølge som er skapt av andre som sikkert er mer hardtarbeidende. Han har definitivt ikke skapt sin egen nisje.

Dette gjelder forøvrig alle som driver parallellimport.

 

Skal en forvente at folk som driver salg av produkter av noe slag skal jobbe døgnet rundt for å få råd til å livnære seg? Skal ikke også de som selger bilstereo forventes å ha et normalt liv med tid til familie, unger kone og den fritiden som vi andre tar for gitt?

 

Maken til mangel på innsikt i samfunnsmessige aspekter som en har i denne tråden har jeg ikke sett på lenge. Her kommer også Nordmenns molbomentalitet til syne for fullt.

 

 

 

 

 

Ok rettskrivningen min er kanskje ikke på topp i innlegget mitt....

Er enig med deg at de som driver paralellimport nyter godt av hovedimportørs pr. Men utover det så får nå fortsatt kunden et billig produkt, uansett hvordan du snur og vrir på det......men kundeservicen via nett er nok ikke BB`s største satsnings felt akkurat...dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår