Gå til innhold

Skremmende for forhandlere og importører

Ranger emnet


gundersenautoparts

Anbefalte innlegg

, produserer egne produkter( en av de få nyskaperne i norge...) og driver med paralellimport....å alt dette gjør ha ut av sin egen kjeller!!!

 

Kan du fortelle meg hva han der karen produserer selv? Subwoofer made in Båtsfjord lyser jalla helt til hawaii!

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ssagat: Hva er det som er galt med paralellimport??? det er jo ærlig talt bare en lettere måte å gjøre ting på, man kutter bort noen ledd, å kunden får et billigere produkt....kan ikke se noe galt i det....å når det gjeller dette "garage" firmaet i finnmark som driver paralellimport og salg av egen produserte merker, så har de en langt lavere pris enn andre...hva det kommer av kan jeg si dere, etter som jeg kjenner eiern av foretaket!! grunnen til at han er mye billigere enn de aller fleste i norge, er at han jobber døgnet rundt, er den eneste annsatte, produserer egne produkter( en av de få nyskaperne i norge...) og driver med paralellimport....å alt dette gjør ha ut av sin egen kjeller!!!
Man kutter MEGET sjelden vekk noen ledd ved å importere fra nettsjapper i USA... tvertimot blir det fler. Å bestille høyttalere fra Kina med eget merke trykt på, gir forresten ingen flere arbeidsplasser i Norge.
ssagat: Men utover det så får nå fortsatt kunden et billig produkt, uansett hvordan du snur og vrir på det......men kundeservicen via nett er nok ikke BB`s største satsnings felt akkurat...dessverre.
Kan du gi meg et par eksempler på hvor BB er billigst kontra andre butikker på identiske produkter? Panasonic-spillerne til BB holder dobbel pris kontra markedspris nedover i Europa ihvertfall.

 

Det er egentlig feil av meg å gå inn i en pris-diskusjon, jeg sitter på feil side av gjerdet, men jeg ser jo hvordan gamle dagers selvskryt og opphaussing av spesifikasjoner fortsatt får svært mange nordmenn til å betale mer enn de behøver. Mange sjapper er flinke til å gi folk illusjonen av at varer er billige, ved f.eks å sette en høy "listepris" og så gi store avslag og rabatter. Og forteller en selger deg at "dette er billig!", bukker Ola og sier "Javel, takk for at du gir meg mulighet til å kjøpe billig" og tømmer lommeboka...

 

Ingen tvil om at prisene i Europa kommer til å jevne seg ut i framtiden, og da er det stort sett prisene i Norge som er for høye i dag og må senkes, om man ikke vil at alle skal kjøpe bilstereo i Tyskland. Det vil bli større hovedimportører for Europa som forsyner butikker direkte i flere land enn bare hjemlandet, og opprettholdes det importører i de forskjellige land, får de mer en agentrolle. Flere store norske importører er jo faktisk ikke importører egentlig lengre idag, varelagrene ligger nedover i Europa. Den utviklingen er vanskelig å stoppe, og til syvende og sist fører det til ett ledd mindre, ved at landsimportørene blir borte.

 

Og så må man tenke om man vil ha en masse nettsjapper og butikker som kun tenker profitt og fortjeneste, og som ikke bryr seg om hva de selger, kan noe om det de selger eller hvordan de selger det, bare pengene kommer inn i store mengder. Når vi har en markedsøkonomi, vil til slutt kjøperne bestemme hva slags butikker som overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kun en måte å bevise det dere raser ut av dere. Jeg inviterte Eartquake karen på besøk, du er velkommen du også.

 

 

 

 

Du er hjertelig velkommen hjem til meg også.... Imponerende at du tør å invitere en norsk importør på besøk.. er vel ikke bare å sette seg i bilen....

 

Du kan jo gjerne legge ut ett bilde eller 5 av alle dine ansatte eller lageret... hadde vært interessant..

 

Mvh

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kutter MEGET sjelden vekk noen ledd ved å importere fra nettsjapper i USA... tvertimot blir det fler. Å bestille høyttalere fra Kina med eget merke trykt på, gir forresten ingen flere arbeidsplasser i Norge. Kan du gi meg et par eksempler på hvor BB er billigst kontra andre butikker på identiske produkter? Panasonic-spillerne til BB holder dobbel pris kontra markedspris nedover i Europa ihvertfall.

 

Det er egentlig feil av meg å gå inn i en pris-diskusjon, jeg sitter på feil side av gjerdet, men jeg ser jo hvordan gamle dagers selvskryt og opphaussing av spesifikasjoner fortsatt får svært mange nordmenn til å betale mer enn de behøver. Mange sjapper er flinke til å gi folk illusjonen av at varer er billige, ved f.eks å sette en høy "listepris" og så gi store avslag og rabatter. Og forteller en selger deg at "dette er billig!", bukker Ola og sier "Javel, takk for at du gir meg mulighet til å kjøpe billig" og tømmer lommeboka...

 

Ingen tvil om at prisene i Europa kommer til å jevne seg ut i framtiden, og da er det stort sett prisene i Norge som er for høye i dag og må senkes, om man ikke vil at alle skal kjøpe bilstereo i Tyskland. Det vil bli større hovedimportører for Europa som forsyner butikker direkte i flere land enn bare hjemlandet, og opprettholdes det importører i de forskjellige land, får de mer en agentrolle. Flere store norske importører er jo faktisk ikke importører egentlig lengre idag, varelagrene ligger nedover i Europa. Den utviklingen er vanskelig å stoppe, og til syvende og sist fører det til ett ledd mindre, ved at landsimportørene blir borte.

 

Og så må man tenke om man vil ha en masse nettsjapper og butikker som kun tenker profitt og fortjeneste, og som ikke bryr seg om hva de selger, kan noe om det de selger eller hvordan de selger det, bare pengene kommer inn i store mengder. Når vi har en markedsøkonomi, vil til slutt kjøperne bestemme hva slags butikker som overlever.

 

 

Hmm....når hovedimportøren kuttes bort og varene blir bestillt rett fra fabrikk, så er nå strengt talt vare kanalen langt kortere......

Dessuten er det langt mer enn logoen som er modifisert, og hvor vidt det blir flere arbeidsplasser i Norge bryr vel kundene seg lit om!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vell ikke dette en diskusjon om BB dem er det vell mere enn nok av her inne fra før.

 

det jeg vil frem til er at hvis du først skal handle fra utlandet dropper du MB som ikke er noe annet enn et fordyrende mellomledd i likhet med norske importører

 

 

 

Så klart er det langt billigere å importere fra utlandet selv. Men det var ikke det jeg ville fram til, det jeg ville fram til er at paralellimport som regel gir billige varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste tillfeller nei ssagat.

 

siden du nevner BB her så er ikke han noe nevneværdig billigere enn andre forhandlere... og når kundeservicen er slik den er så er det ikke vanskelig å velge andre plasser å handle

 

 

Jeg vet at nett kundeservicen til bb er tragisk, men det lokale utsalget er langt bedre, de lokale bilene får det meste til sterkt reduserte priser(mye billigere enn nett butikken).

Har flere ganger ringt til bb lørdags kveld, bare for å hente en sikring eller lignende, så jeg er fornøyd med bb. Men han burde nok skjerpe seg å ansette litt flere medarbeidere, slik at de som bestiller på nett, får varene sine i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk handle der de vil .

At noen i det hele tatt gidder kjøpe disse NorskKinesiske produkta som ingen vet noe om, annet en at de ser JÆVLIGE ut .

Noen mener at det er kun servicen som er dårlig , men den er jo alt .

 

De som har vett til å sjekke litt vet at det går å få knall tilbud i Norge på merkevarer også .

Men postordrebiten er helt håpløs da så mange merkelige aktører er ute etter kort profitt .

Så det eneste er å satse lokalt, ha god service, montere utstyr og arrangere treff for å holde interessen oppe .

 

Mvh

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo godt å høre at tommy gjør noe bra da.

 

men det at de lokale gutta får gode priser er jo ikke noe som kommer andre norske forbrukere tilgode..

 

er temmelig sikker på at det er andre som kan gi like god pris der oppe uten å måtte parallellimportere utstyret først

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo godt å høre at tommy gjør noe bra da.

 

men det at de lokale gutta får gode priser er jo ikke noe som kommer andre norske forbrukere tilgode..

 

er temmelig sikker på at det er andre som kan gi like god pris der oppe uten å måtte parallellimportere utstyret først

 

 

Det er sikkert andre som har gode priser, men lokalt er nok bb overlegent billig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at nett kundeservicen til bb er tragisk, men det lokale utsalget er langt bedre, de lokale bilene får det meste til sterkt reduserte priser(mye billigere enn nett butikken).
Hvilket jo bare beviser at dette er nok en nettsjappe med falske og oppskrudde priser, slik at folk skal tro de får kjemperabatter når de kjøper av han på QXL eller hjemme i kjelleren hans en lørdags kveld. I virkeligheten betaler de akkurat det varen er verd og har ikke spart en krone.
Men han burde nok skjerpe seg å ansette litt flere medarbeidere, slik at de som bestiller på nett, får varene sine i tide.
Det haster mer med en ny revisor, for å si slik...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår