Gå til innhold

Skremmende for forhandlere og importører

Ranger emnet


gundersenautoparts

Anbefalte innlegg

mye muligt det ssagat.

har egentlig ingen formening om hva Tommy gir dere der oppe i avslag men slik er det vell overalt i Norge,enkelte får knallpriser fra sin lokale leverandør men dette betyr jo ikke at resten av Norge handler billigt derfra av den grunn.

 

har forsket litt rundt og kan ikke finne et eneste produkt fra BB som er noe spesielt billigere der enn andre plasser,hans "egenproduserte" greier har jeg desverre ingenting å sammenligne med

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For det første eksisterer det tilnærmet frihandel innen EU/EØS, dette medfører at f.eks en Tysk importør fritt kan selge til Norge om ønskelig. Om f.eks Morel skulle frata f.eks en Tysk importør retten til å distribuere Morel car ville dette kunne bli katastrofalt for Morel, da dem er etablert med offisiell representant innen EU. Et annet aspekt, er hvorvidt Morel ville være interessert i å miste en innarbeidet Tysk distributør med 10 ganger så stort marked som en norks representant ville ha. Personlig tror jeg det ville blitt sett gjennom fingrenbe om en stor utenlandsk distributør stilte krav om å få selge fritt til hvilket land som helst.

Jeg tror absolutt at du har eneretten som offisiell distributør, men vi må være klar over at vi representerer er svært lite marked, og således ikke har mye makt.

 

Glenn,

 

Du legger frem i ditt innlegg et bevis på hvordan det faktisk fungerer med få unntak. Kommer selvsagt helt ann på hvor stor du er før du kan miste eventuelle kontrakter. Det samme skjer jo i USA. Konsekvensene for at en produsent skal kutte ut svære distributører fordi de selger noe til f.eks utlandet er å gi seg selv dødsdommen. Hvem skal overta i så fall? En ny som gjør akkurat det samme. Mange produsenter har også flere nettsider hvor de faktisk selv selger til sluttbrukere under andre firmanavn og de gir vel blanke F! i om kundene er i Danmark eller Vietnam.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som lurer så koster ett Rockford Fosgate X152S ca 3400kr pluss mva og F/A inn til en forhandler i Norge (Ett sett Megabillig selv sier han kjøper for 1500kr)

 

Så her ser dere hva vi Norske forhandlere har å stri med..

Til neste år dropper jeg selv MANGE merker pga disse prisene..

 

Jeg hørte ca 2800 kroner jeg fra en forhandler i Norge + moms og frakt. Det har ganske enkelt noe å gjøre med hvor mange dere kjøper inn. Forventer dere at Norske importører skal ta inn utstyr for flere millioner kroner også skal dere få knallbillige innpriser ved å kjøpe kun et par stk om gangen?

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du har mere å tjene på å handle via E-bay og droppe alle andre fordyrende mellomledd cheers

 

Det er da mange som gjør det også men hvor løper de når utstyret ryker? Det vil koste skjorta demmes å få det reparert i Norge med timepriser fra 500-800 kroner + deler og returfrakt.

 

Vi tok inn en RF 1501BD forsterker en kar hadde handla på en nettbutikk i USA. Den tok kvelden. Han leverte den inn hos et reperasjonsverksted i Trondheim for sjekk og prisoverslag på reperasjon. Test av forsterker kostet han 750 kroner. Reperasjon ville komme på ca 3200 kroner utenom de 750 kronene. Han tok kontakt med oss, for å være kort, prislappen vår kom på 1490 kroner + returfrakt. Da var alle delene som måtte skiftes ut kjøpt og deretter sendt fra Los Angeles til vår reperatør i Norge. Det var siste reperasjon vi tar inn fra folk som handler andre steder enn fra oss. Delene er heller ikke så forbaska billige i Norge. Utgangstransistorene til de store RF forsterkerne koster 3-4 ganger mer i Norge enn i USA f.eks.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da en kortsiktig og snever tankegang... Hvorfor ikke da spørre en av de norske eller europeiske importørene om en pris på hundre spillere...?? Du vil nok få en langt bedre pris enn fra megabillig på de fleste merker, spillere laget for Europa og et garanti- og service-apparat i ryggen.

 

Du er meget sikker i din sak her ser jeg selv om det er idioti det du snakker om. Gi meg en pris på 100 stk Alpine CDA9855 spillere levert fra Norge til oss her i USA inkludert frakt og moms. Er prisen fin slår vi til med en gang.

 

Denne debatten vil jeg ha her offentlig da dette kan bli skikkelig morsomt.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest de sammenlignings innleggene dine og jeg har bare et spørsmål; hvem står for garanti i Norge hvist du jeg f.eks kjøper fra Tyskland da?

 

Snart kan Norge legge ned, folk strømmer til utlandet. :-)

 

Det skal også sies at megabillig er som mange sier slettes ikke billig på bilstereo iforhold til amerikanske nettbutikker som kjøper opp i store parti. Det er ikke sikkert de partiene er like store som de han kjøper opp i men det har vi uansett bare ordet hans på

 

De som ikke har noe særlig lagerstatus kan selge en del billigere for de har nesten ingenting invistert og har få utgifter. Vi tar kun inn store ordrer da vi flytter mye varer.

 

Er det foresten noen som har funnet et firma som heter "worldwide shopping" som er registrert på han i Los Angeles? Kan hende jeg ikke er flink nok til å søke men jeg har ikke funnet det.

 

Er vel kanskje på tide at mister Per Pedersen kommer på banen å svarer på spørsmål?

 

Slike informasjoner er konfidensielle i USA pga fare for missbruk hos de som lever av å bryte loven. Du finner INGEN web sider i USA hvor linsens nummeret

på firmaet er opplyst. Hvis du finner ett gi det til meg så skal jeg sjekke om det er registrert eller FAKE. Heller ikke moms lisensen hvor du får fritak på moms i egen stat når du handler varer som skal videreselges. Mesteparten oppgir heller ikke bank konto numrene demmes uten at du spør om det. Spør en eBay selger om å få en kopi av demmes "seller's permit" så skjønner du hva jeg sier her. :-)

 

Worldwide Shopping er selvsagt et registrert firma i USA, vårt i Hawthorne, Los Angeles. Samme firmanavn kan brukes i alle andre byer i USA, men ikke i samme by.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at folk enda prøver å spille garantikortet imot MB og/eller prøver å skape en illusjon om at MB's garantivillkår står tilbake for noen. I alle de tidligere diskusjonene vedrørende dette har det blitt fastslått at MB gir minst like god garanti på produktene som Norske forhandlere.

 

Hege fra Oslo; Hvem fortalte deg om megabillig: Ble tipsa på Bilextra (bilrekvisitabutikk i Oslo)

 

Er også dem som blir tipsa fra andre butikker, det tyder på et meget godt rykte faktisk. Orker ikke finne de meldingene. Trenger ikke bevise noen ting egentlig men ;

 

De som tviler på reperasjonskunnskaper, send oss en spiller, forsterker, walkie talkie ++ så skal vi snakkes etterpå. Første mann til mølla får en gratis reperasjon! Send meg en PM Du skal få produktet tilbake før du vet ordet av det.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er hjertelig velkommen hjem til meg også.... Imponerende at du tør å invitere en norsk importør på besøk.. er vel ikke bare å sette seg i bilen....

 

Du kan jo gjerne legge ut ett bilde eller 5 av alle dine ansatte eller lageret... hadde vært interessant..

Mvh

 

Jeg knipser gjerne noen bilder fra nabofirma og sende deg, det blir ikke mer sant av den grunn gjør det vel Lars? På besøk får du se med egne øyne. Vi får muligens besøk av et nystarta firma i Norge. Får bruke dem som kilde da.

 

Takker for invitasjonen by the way.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir jo så klart ikke produsert i Norge....men i Kina der det meste blir laget...

 

Et firma jeg kjenner til i Norge importerer subber fra Kina som er på klasse med Alpine sine. 12" betaler de 15 USD pr stk for og minimum bestilling er 200 stk om gangen. Nesten gratis!

 

De som kjenner til Kina og demmes virksomhet så kan jeg fortelle at du kan kopiere det du vil også lager de dem til deg med ditt eget merke. Send dem en subb så tar de seg av slikt der borte. Du må betale litt ekstra for ditt eget merke.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et firma jeg kjenner til i Norge importerer subber fra Kina som er på klasse med Alpine sine. 12" betaler de 15 USD pr stk for og minimum bestilling er 200 stk om gangen. Nesten gratis!

 

De som kjenner til Kina og demmes virksomhet så kan jeg fortelle at du kan kopiere det du vil også lager de dem til deg med ditt eget merke. Send dem en subb så tar de seg av slikt der borte. Du må betale litt ekstra for ditt eget merke.

 

Med alpine sine? Hvilken type da? S? R? X?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår