oyove Skrevet September 19, 2005 Rapporter Share Skrevet September 19, 2005 hva er forskjellen på 2.0i og 2.2i sånn rent teknisk...? har hørt at det i grunn er samme motor, bare at 2.2 har annerledes veiv og råder, for å få lenger slag... stemmer dette? i så fall, funker det å bruke ledningsnettet fra 2.0i på en 2.2i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 hva er forskjellen på 2.0i og 2.2i sånn rent teknisk...? har hørt at det i grunn er samme motor, bare at 2.2 har annerledes veiv og råder, for å få lenger slag... stemmer dette? i så fall, funker det å bruke ledningsnettet fra 2.0i på en 2.2i? Alle CIH motorene er så å si like.... Men ikke OHC motorer, benevning C20SE osv på motorblokka.. Ledningsnettet fungerer fint overhverandre, må bare justere luft/bensinblandingen litt pga volum endringer. (større volum medføere at den trekker mere luft. -> trenger mere bensin... ) 2,0E motoren er en langt bedre motor enn 2,2E. Men så er det litt mere moment i 2,2 så generelt flytter bilen seg litt bedre for å si det slik... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadettc caravan 30e turbo Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 ja du kan bruke det om hverandre men da må du bruke innsuget fra 2,0e og skifte termostat huset, det er litt forskjell på utforminga på toppen til 2,2 i forhold til 2,0. 2,0e har l-jetronic 2,2e har le-jetronic innsprut det er samme borringen på de to motoren men 2,0e har 69,8mm i slaglengde mens 2,2e har 77,5 i slaglende. 2,2e har større ventiler. jeg vil nå si at 2,2 ikke er noe dårligere en 2,0 for det er i bunn og grunn samme blokka eneste forskjellen er veiv,råder,stempler og litt annen utforming inne i toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2005 er i allefall samme råder. 20E ble levert med L-Jet og LE-Jet, mens 22E ble levert med LE2-Jetronic på slutten. 20E insug er som nevnt ikke bolt on på 22E toppen Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Men, hvordan er det å presse på en 2.0 topp på en 2.2 går dette, tenker litt på høyere komp, men kansje jeg er helt på jordet nå :D:D Lurer også på hva som er så bra med getrag kasser? Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Men, hvordan er det å presse på en 2.0 topp på en 2.2 går dette, tenker litt på høyere komp, men kansje jeg er helt på jordet nå :D:D Lurer også på hva som er så bra med getrag kasser? Du vil få høyere kompresjon med en 2,0l topp på en 2,2. Men vinninga vil gå opp i spinninga, ventilene på 2,0l s toppen er mindre enn 2,2 toppen. Du kan høvle 2,2 toppen og oppnå samme effekt. bare husk i ikke ta av så mye så reg kjede blir slakt. Kan også slipe opp til 40/45 ventiler i 2,0 toppen, men skal en først slipe opp nye ventilseter så får en plass til 41/46mm. getrag er jo bare enda en produsent av girkasser. Men de tåler mye mere moment en standard opel girkasse. Det ble faktisk levert getrag 5trinnsgirkasse med 3,0l Senator, Denne heter getrag 265 mins jeg å huske. Du fikk også en getrag 240, men det er en spinklere girkasse, tror den satt på noen versoner av Manta B. Men det er en meget godt alternativ til orginal kassene. Men de er litt overpriset. Bare husk at ei 265 getrag kasse tåler godt over 300Nm. Getrag 240 girkassene gir seg vel etter en stund om en har over 200Nm. En trimma 2,2 klarer seg fint med ei 240 kasse. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 jee, thx for svaret! har en getrag kasse på min 2.2, men har ikke peil på om det er en 240 eller det andre, den skulle angivelige vere fra en rekord tror jeg, det er nok en 240! Men når det gjelder topp, tror jeg at jeg kjøper meg en 2.2, og så sliper jeg til nye ventilster, og høvler denne, vil ikke dette gå? porting osv.. kam.. Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 getrag 240 heter alle 5-trinns kassene som satt i Manta/Rekord og Senator/Monza >2.5 getrag 265 satt bare i Senator/Monza 3.0 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maggvaardal Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 goe tie ;) då he eg lært noge nå :D :) Siter Dæ så går ront, går sont! Kadett-C - flerårsprosjekt kadett-C - 77mod selges i deler Ascona C - stygg som få, bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.