Gå til innhold

16v GTI spørsmål

Ranger emnet


Nedi

Anbefalte innlegg

om noen gidder å svare..

 

*jeg har en 16v gti PL, hva er forskjellen(e) på PL og KR motoren ? bortsett fra 10hk

 

*den er litt morragretten, liker ikke lavt turtall de første hundre meterene, noen idè om hvorfor ?

 

*jeg vil ha ett grenrør, noen som har noe til meg ?

 

*hvor mye effektøkning med grenrør, 2,5" og chip ? hva mer gjør man evt for å hente ut krefter uten at det begynner å koste mye....?

 

*er det mye jobb å bytte foringene til feks polybrush ?

 

*er det lett å bytte farge-bakgrunn på digifiz`en min ?

 

*har noen en 16v GTI håndbok/instruksjonsbok jeg kan få kjøpe/overta ?

 

setter evt igang i vinter om økonomien tillater det, fare for nok en prosjekt-tråd

 

setter pris på alle svar

 

mvh nedi

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*jeg har en 16v gti PL, hva er forskjellen(e) på PL og KR motoren ? bortsett fra 10hk

 

PL har KE-jetronic (noe el innsprut). KR har K-jetronic (mekanisk). KR har kvassere kammer. PL har katalysator. noe mer?

 

 

*hvor mye effektøkning med grenrør, 2,5" og chip ? hva mer gjør man evt for å hente ut krefter uten at det begynner å koste mye....?

 

10hk mer kanskje?. Veit ikkje om en chip har noe særlig å si på disse..

Kvassere kammer gir vel kanskje mer effekt enn en chip på PL?.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PL og KR har samme innsprut. Kl har større innsug enn Pl og kvassere kammer ja. Det er bare det som er forkjellen. Om du har en Pl motor bør du prøve å skaffe deg et KR innsug og montere det. Du vil Merke en sinnsyk forkjell på draget. Pl motor har mer nm på lavere register. Så du vil tjene mer på å beholde Pl kammene og fyre på KR innsug. Vil anbefale deg Grenrør og "Powerhor" som det heter på tysk.. (er ikke sikker på om jeg stavet det rett) da bytter du ut belgene ifra luftmengde fordeler til gasspjeldet og du får 2" rør imellom. Ikke glem KN filter som er et must på golf gti :D Og husk å ta knekken på katten! (katalysatoren om du har) Da vil du ha en effekt på 150 hk. Dette gjorde jeg med en 90mod golf mk2 gti 16v med PL motor som veide 960kilo. Den funket SINNSYKT bra! Jeg kjørte ifra trimma g60 corradoer og div. andre biler. :partyon

Gasspedalen er den til høyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PL har meksniske dyser og luftmengde fordeler boks.. så det er ikke mye elektronisk der.

 

Tenningen er elektronisk styrt på PL

 

Ikke alle KR har det store innsuget heller.

 

Ikke altid det funker bedre med det større innsuget. Beste måten å trimme på er 9A bunndel med portet topp (ikke noe å si om det er PL/KR/9A toppen du bruker) og dobble KR innsugskammer. Med bra oppsett og moddet WUR klarer du kanskje 180 på en frisk motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WUR ? ...hva er det ?

 

katten har jeg tatt knekken på alt :)

 

så....hva snakker man i pris med 9a bunn og portet topp?

skal jeg undersøke om jeg kan få ett større innsug enn det jeg har ? norsk bildelesenter ?

 

stuntman: det kalles ROHR på tysk :)

 

at PL har slappere eksoskam har jeg hørt før, men hvordan finner jeg ut hva jeg faktisk har og ikke har? tar noe sykt med bilder og legger ut her (ikke av kammen så klart, men innsug osv....?

 

takker for alle svarene så langt !

 

mvh nedi

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningen er elektronisk styrt på PL

 

Kr har også elektronisk tenning, men PL har itilleg bankesensor og lambdasonde til katepusen. PL har også en annen varmkjøringregulator enn KR, sitter ved bensinfordeleren på PL, ikke ved toppen som på KR. PL har også en annen hovedbensinpumpe enn KR, den under bilen.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr har også elektronisk tenning, men PL har itilleg bankesensor og lambdasonde til katepusen. PL har også en annen varmkjøringregulator enn KR, sitter ved bensinfordeleren på PL, ikke ved toppen som på KR. PL har også en annen hovedbensinpumpe enn KR, den under bilen.

 

KR Bensinpumpa leverer høyere trykk enn PL pumpa?

btw trra: Har du tomgangsstabilisator liggende til kr16v?. Må være en VDO.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WUR ? ...hva er det ?

 

katten har jeg tatt knekken på alt :)

 

WUR-Warm Up Regulator

 

tatt knekken på katten, herlig der tjente du en eller 2 hester og retten til å kjøpe ny kat ved neste EU-kontroll.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår