Gå til innhold

autod: Pioneer ODR Civic

Ranger emnet

autod

Anbefalte innlegg

Hey

Blir NICE det her da :)

Men ser at du snakket om dørtrekkene...

Kunne du ha tatt litt ekstra med bilder og

forklart litt om hvordan du gikk frem?

Som sagt har jeg planer om å gjøre noe med dørene

mine selv. Men litt skumelt å starte :) hehe.

Hadde satt STOR pris på dette.

MVH Tom

kommer bilder fortløpende her, er ikke store greiene jeg skal gjøre med trekkene mine, jeg skal bare endre litt på formen å lage noen innlegg, men bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor finner du pågangsmote til å sette i gang nu slik svært hefftig prosjekt ?

Dette med lage kasser til 6.5" under dash`n... Et spørsmål om akkurat dette da jeg dessvere ikke har peling på støping osv.. Slik som du har gjort i Civic`n

"Tenkt" noe tanke på dette da du nevnte til at jeg kunne prøve å bare fylle litt rundt 6.5"ene min når jeg har montert på dash`n med et eller annet.

Hva med dette , bruker noe form for slags netting og bøye det rund form under elementene , å tette det med dempematte som du bruker i subb kassa di ?

Eller evt. bruker tynne dempematter å varme de skikkelig opp slik at former seg etter formen er nettningen ?

Nettingen fester jeg da evt. under dashbordet skikkelig.. Eller virker dette rett & slett ikke no god løsning ?

Tilbake til Civic`n , hva er det som gjenstår nå på bilen før den er ferdig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner du pågangsmote til å sette i gang nu slik svært hefftig prosjekt ?

Dette med lage kasser til 6.5" under dash`n... Et spørsmål om akkurat dette da jeg dessvere ikke har peling på støping osv.. Slik som du har gjort i Civic`n

"Tenkt" noe tanke på dette da du nevnte til at jeg kunne prøve å bare fylle litt rundt 6.5"ene min når jeg har montert på dash`n med et eller annet.

Hva med dette , bruker noe form for slags netting og bøye det rund form under elementene , å tette det med dempematte som du bruker i subb kassa di ?

Eller evt. bruker tynne dempematter å varme de skikkelig opp slik at former seg etter formen er nettningen ?

Nettingen fester jeg da evt. under dashbordet skikkelig.. Eller virker dette rett & slett ikke no god løsning ?

Tilbake til Civic`n , hva er det som gjenstår nå på bilen før den er ferdig ?

hvor jeg finner det .. aner ikke.. du trenger tid og en bil som kan stå uten at den må brukes hver dag, har du det er mye gjort..

ang dashen din så gjør som jeg sa til å begynne med, å lage kasser som kansje blir for små er mye værre en å la de spille i friluft.. gjør som jeg sa å prøv, funker det ikke så tar vi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hva som gjenstår er for mye til å skrive:) hehe..

alt skal helsparkles med fiber og finsparkel og tilpasses mot alle kanter det er der stort sett all jobb ligger, lage/støpe et panel som skal ligge rundt diskant og mellomtone/midbass. ellers er det bare å trekke og montere alt:)

og sveise sammen eksosanlegget, montere grenrør, og evt bytte innsug og lakkere motorrom, men det er ikke prioritert, montere lader og koble ferdig strøm i motorrommet,lakkere fangere og skjørt, dempe dørene, pluss alt annet som jeg ikke kommer på nå:) ca 3-4uker med ganske lange dager(håper jeg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer i dag, har tilpasset dørtrekkene mot dashen, skulle egentlig det i går men jeg gikk tom for plast. så jeg måtte på handlerunde i dag tidlig å fylle lageret :)

har også tettet igjen de orginale høyttalergitterene.. og laget et par innfellinger på sidene av dashen for å skjule skruene.

odrdrer002.jpg

odrdrer001.jpg

odrdrer003.jpg

odrdrer004.jpg

odrdrer005.jpg

odrdrer006.jpg

odrdrer007.jpg

odrdrer008.jpg

odrdrer009.jpg

odrdrer010.jpg

ikke så spennende å se på men det må gjøres:) så i morgen er det vel bare å finne frem en haug med slipepapir å hoppe i det:)

så svein det er bare å få hue på plass igjen å komme:) kaffen er klar og det er nok å henge fingrene i:)

håper jeg får den siste delen til eksosen i morgen også, så kan den settes sammen og helsveises:)

får muligens en annen nice "custom" detajl også som jeg tror kommer til å bli kul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dratt av trekket som var på dørene? Derfor dem har så rar "farge"?

Å hva har du gjort etter du tok av trekket , om det var det du gjorde?

NYSGJERIG jeg :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trekket er dratt av ja, har bare slipt dem rene for skumplast som lå under:) å vasket dem å støpt på dem med plast:)

Okay :) Da skal vel til å med jeg klare det :) hehe.

Men hadde det gått an å bruke glassfiber sparkel?

Eller er plast et must? Jeg skal bygge på litt med glassfiber

det jeg skal montere høytallere, å da bruker jeg vel glassfiber sparkel der det må bygges litt? I kantene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay :) Da skal vel til å med jeg klare det :) hehe.

Men hadde det gått an å bruke glassfiber sparkel?

Eller er plast et must? Jeg skal bygge på litt med glassfiber

det jeg skal montere høytallere, å da bruker jeg vel glassfiber sparkel der det må bygges litt? I kantene etc.

ja det går nok greit:)

glassfibersparkel er gret nok til en viss grad, men når det skal bygges endel så bruker jeg plast, sparkel er ikke laget for å bygge masse.. men inntil 5-8mm så kan du bruke fiber sparkel om underlaget ikke er for mykt, men en annen fordel med plasten er at den hefter mye bedre en sparkel på underlaget.. jeg bruker sparkel kun over plasten.

si ifra om du trenger plast eller sparkel eller hva som helst, jeg selger alt du måtte trenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags priser har du på plasten i forhold til gf sparkel da?

litt vanskelig å sammenligne for dette er 3komponenter som blandes sammen, men som eksempel så vil det koste ca 40kr for å blande plast som tilsvarer en sparkelboks på 1.8kg, å det vil veie ca 300-400gram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vanskelig å sammenligne for dette er 3komponenter som blandes sammen, men som eksempel så vil det koste ca 40kr for å blande plast som tilsvarer en sparkelboks på 1.8kg, å det vil veie ca 300-400gram..

Hmm, hørtes spennende ut! Kan kijøpe dette fra deg regner jeg med?

Og litt OT: hvor vanskelig er det å bygge 6.5 på dashen på en e34? Er det mulig å ha noe kasse under elementene? Bygget du oppover på den gamle slik at den fikk mer høyde? for jeg ser toppen av dashen er i høyde med speedometerhuset.. :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider