Gå til innhold

autod: Pioneer ODR Civic

Ranger emnet


autod

Anbefalte innlegg

Takker for linken! Er litt som frister til en skal bygge om der :)

 

 

det er meningen det:) om det er noe du savner der så si ifra så skal vi lete det fram:)

ligger mange timer bak alle de produktene, mye kommer fra usa via installbay men masse er ting jeg bruker og har mye erfaring med, det er produkter med høy kvalitet og til en pris som kan konkurere med det meste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er meningen det:) om det er noe du savner der så si ifra så skal vi lete det fram:)

ligger mange timer bak alle de produktene, mye kommer fra usa via installbay men masse er ting jeg bruker og har mye erfaring med, det er produkter med høy kvalitet og til en pris som kan konkurere med det meste:)

 

Den er grei! Var mye som fristet der :) men pengene setter litt stopper på mye.. Så ikke noe pioneer produkter der :(

Mercedes-Benz 190e 2 liter 92mod

http://www.ventlitt.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det på tide med litt bilder igjen, kommer endel fremgang senere i dag, men jeg tenkte jeg kunne legge ut en liten enkel guide for bruk av støpeplast:)

 

her skal det bli en ramme rundt bassene, har laget en "bunn" i mdf som jeg skal støpe videre på for å få litt former:)

 

først maskerer jeg et lag med maskeringstape, så legger jeg et lag med dobbeltsidig tape for å få en mm avstand rundt hele så det blir plass til vinly etc..

så pensler jeg et lag med slippmiddel for av delen skal løsne lettere når vi skal ha det ut.

 

odr002.jpg

odr001.jpg

odr003.jpg

 

maskere godt er viktig, plasten er ikke lett å få av om du søler:)

 

odr004.jpg

 

her har jeg blandet 100g plast og 75g herder, det er nok til hele dekslet når jeg har blandet inn fyllstoffet:)

odr005.jpg

 

 

før jeg har i fyllstoff så bruker jeg en svamp og påfører et tynt lag med plast på de flatene jeg skal støpe på, for at det skal hefte seg skikkelig.

odr006.jpg

 

ferdig støpt, la stå å tørke:) varme fremskynder prosessen endel, men det skal være lang herdertid.

bruker kun hendene her for å forme plasten:)

odr007.jpg

 

som der ser på bildene så er de siste panelene bak trekt også, skal gå å trekke litt mer deler nå:)

 

mer bilder senere håper jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt BRA Anders at du orker å legge ut en enkel guide / å forklare litt hvordan du gjør prosessen..

 

KJEMPE ROS TIL DEG... :pray

 

Det gir en veldig god inspirasjon til oss andre som ikke er så inni alt dette med støpning av plast , glassfibere osv.. happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt BRA Anders at du orker å legge ut en enkel guide / å forklare litt hvordan du gjør prosessen..

 

KJEMPE ROS TIL DEG... :pray

 

Det gir en veldig god inspirasjon til oss andre som ikke er så inni alt dette med støpning av plast , glassfibere osv.. happyhappy

Slenger meg på den kommentaren her jeg!

Kjempe takknemmlig for at du viser såpass godt hvordan ting skal gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår