Gå til innhold

autod: Pioneer ODR Civic

Ranger emnet


autod

Anbefalte innlegg

Utrolig bra at du fikk prisen for beste Honda.

 

Det har du fortjent :D

 

Gleder meg til å se bilen din på andre treff, da jeg ikke var på Våler :(

 

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var en snasen bil, måtte bumpe litt!! maken til arbeid, har sett igjennom hele tråden og er mektig imponert! regner med å se bilen din framover :) håper jeg.

Du får ta turen til Bilstereoshowet til CB Elektro i Tønsberg 1 juli, der vil Anders være med bilen sin og det blir mye annet fint å se på også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få kikke på bilen både på fredag og lørdag som var, og arbeidet som er gjort er second to none. Når man tar i betraktning hvor kort tid som ble brukt, er ikke det mindre imponerende. Bilen er totaltsett utrolig flott på alle måter. Jeg fikk også lytte på bilen, og lydmessig er det nok litt igjen før den er der den skal være. Det var noen ting å utsette på, noe Anders også var enig i. Dette er det derimot ikke noen vits i å kommentere noe videre her, da inntrykket er formidlet eier, og vi selvsagt snakker om forholdsvis små innvendinger. Der er nok også uansett momenter som det kan rettes opp i med litt tweaking på systemet. Potensialet er meget stort, det er det ingen tvil om.

Jeg fikk sammenlikne med den andre ODR bilen i Norge, nemlig 7'ern til Ketil Skjei, og han var kommet noe lengre lydmessig, foreløpig. Skal bli spennede å høre hva Anders kan få ut av systemet når han får litt ro, og tid til å tweake. Da vil det bli ganske rått. Det er jeg sikker på.

 

Takk for lytten, og ikke minst den hyggelige praten Anders.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og heldig da gutta var i Drammen. Fikk høre, og ikke minst se, på bilen til Anders og den bilen er av et kaliber som skal godt gjøres å matche. Noe gjenstår på lyden som sagt, men har virkelig stort potensiale. Synd jeg ikke tenkte på å høre på bilen til Ketil, hadde vært spennende det og.

 

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg lest gjennom 17 sider og syntes bilen din blir nydelig.. har ikke sett sluttresultat enda men tenkte å spør noen spørsmål etter som jeg ikke gidder å bla gjennom denne siden 14 ganger til for å finne ut rett ting.

men.. jeg har en sedan som jeg gjerne kunne tenkt meg å trekt i glassfiber, dørene og dashbordet hadde også vært fresh å fått i glassfiber slikt du har gjort. så.. for alt av utstyr jeg trenger hvor mye koster det hos dere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også lytte på bilen, og lydmessig er det nok litt igjen før den er der den skal være. Det var noen ting å utsette på, noe Anders også var enig i. Dette er det derimot ikke noen vits i å kommentere noe videre her, da inntrykket er formidlet eier

Det er rett og slett trist å se at du, glenn, atter en gang ikke klarer å skrive ett innlegg der du unngå å poengtere noe negativt... Du har ALDRI bygd noe som er i nærheten av denne eller noen andre biler Anders har vært delaktig i byggingen av, også har du en trang til å komme med slike uttalelser. Mht dette syns jeg virkelig synd på deg glenn.....

 

Sorry sjef, skal ikke føkkeåpp tråden din, men måtte få utløp for min frustrasjon, da jeg, med flere syns det er trist at besservissere som ikke har noe å skilte med, gang på gang, skal rakke ned på andres prestasjoner:shake

 

Jada glenn, så at du skrev noe positivt også, men din trang til å fremmheve det negative vant, overlegent...:)

 

Peaceout:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ille som det ser ut til:) polyester, glassfiber, støpeplast, sparkel, lim, vinyl osv finner du priser på på siden vår. Det er vanskelig å gi noen pris på det når vi ikke vet hva planer du har for din instalasjon. Men hvis du regner mellom 5 og 10K på byggemateriell så bør du ha dekket det meste. Men så kommer demping, lakk osv i tillegg.

 

Send Anders eller meg en mail med dine planer, biltype osv, så kan vi sikkert gi en litt mer nøyaktig pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett trist å se at du, glenn, atter en gang ikke klarer å skrive ett innlegg der du unngå å poengtere noe negativt... Du har ALDRI bygd noe som er i nærheten av denne eller noen andre biler Anders har vært delaktig i byggingen av, også har du en trang til å komme med slike uttalelser. Mht dette syns jeg virkelig synd på deg glenn.....

 

Sorry sjef, skal ikke føkkeåpp tråden din, men måtte få utløp for min frustrasjon, da jeg, med flere syns det er trist at besservissere som ikke har noe å skilte med, gang på gang, skal rakke ned på andres prestasjoner:shake

 

Jada glenn, så at du skrev noe positivt også, men din trang til å fremmheve det negative vant, overlegent...:)

 

Peaceout:D

 

:D

Nytt prosjekt på gang ganske snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jada glenn, så at du skrev noe positivt også, men din trang til å fremmheve det negative vant, overlegent...:)

 

Peaceout:D

 

Fantastisk enig med deg Pål.

Har selv sett innom Anders et par ganger under byggingen og fikk en lyd demo på Gatebil Våler.

Er bare helt topp både instalasjonen og lyden spør dere mg, ingen vipper den gutten av troner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett trist å se at du, glenn, atter en gang ikke klarer å skrive ett innlegg der du unngå å poengtere noe negativt... Du har ALDRI bygd noe som er i nærheten av denne eller noen andre biler Anders har vært delaktig i byggingen av, også har du en trang til å komme med slike uttalelser. Mht dette syns jeg virkelig synd på deg glenn.....

 

Sorry sjef, skal ikke føkkeåpp tråden din, men måtte få utløp for min frustrasjon, da jeg, med flere syns det er trist at besservissere som ikke har noe å skilte med, gang på gang, skal rakke ned på andres prestasjoner:shake

 

Jada glenn, så at du skrev noe positivt også, men din trang til å fremmheve det negative vant, overlegent...:)

 

Peaceout:D

 

Tror du missforstod meg ganske mye her Pål. Eller så er du bare kranglete:assman ............he he he

Min intensjon var aldri å rakke ned på bygget. Som jeg sa er bygget helt enormt. Utførelsen er utrolig bra. At jeg hadde et par små ting å utsette på lyden, må jeg virkelig ha lov til, prisen på utstyret tatt i betraktning. Personlig syntes jeg det er veldig rart at du tolket innlegget slik du gjorde, da jeg poengterer at det er småting som sannsynligvis lett lar seg fikse, når Anders får litt tid på seg. Det å begynne å kommentere hva jeg har, og ikke har gjort, syntes jeg er urellevant, da dette var en lydmessig betraktning gjort ved hjelp av ører. Jeg betrakter mine ører for å være oppegående. Jeg tror nok jeg har bedrevet vesentlig mer utprøving og forsking mht lyd enn de fleste, selv om dette i denne sammenheng er urellevant. Du vet overhodet ingen ting om hva jeg egentlig kan. Det er virkelig trist at man ikke kan få komme med en balansert utalelse, men må føye seg inn i et ensidig jubelkor som egentlig ikke sier noe som helst. Det ironiske er jo også at jeg diskuterte mine innvendinger med Anders, og han var helt enig. Jeg har aldri sagt at lyden var dårlig, men igjen, det må være lov å komme med innvendinger på så pass dyrt utstyr. Innvendingen hadde heller ingen ting med Anders sitt arbeid å gjøre. Samtidig har jeg ingen problemer med å innrømme at jeg pr i dag aldri ville kunne laget noe som så like bra ut som det denne bilen gjør, for denne ser helt vanvittig bra ut. Jeg har aldri lagt skjul på min fasinasjon over Anders sine fabrikasjonsevner, og hans grundighet.

Du kaller meg besserwisser, noe jeg føler er svært negativt ladet, og fullstendig unødvendig. Skjønner ikke at man må ha bygget ditten og datten for å kunne gi en kvalifisert uttalelse mht lyd. Jeg har lyttet til musikk i mange år, og har hatt lyd som interesse like lenge. Jeg har samtidig lyttet på enormt mye av det som finnes på markedet bådet av bilstereo og hjemmestereo, samtidig som jeg ofte er på live opptredender, så jeg har nok referansene mine i orden.

Det forundrer meg at du nærmest ønsker å starte en krangel på basis av mitt innlegg, som overhodet ikke hadde den intensjonen som du tolket det til. Jeg personlig mener gav svært mye ros til Anders, men som hadde noen små innvendinger på lyden i en bil som ikke er ferdig.

 

For at det ikke skal være noen tvil:

 

Arbeidet som er gjort på denne bilen er helt fantastisk, men Anders trenger nok litt tid på seg for å få utnyttet potensialet som ligger i utstyret.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår