volvo242TIC Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 noen som vet om dette er å få tak i ennå? sjekka litt rundt i dag, men er ikke rå å oppdrive??...sjekka typ volvo / veng etc.. driver jo som kjent med mitt 242 prosjekt, og gikk over bilen i går for å pynte div ting før den skal sandblåses..oppdager da at ene bakskjermen som jeg har bredda ser ut som ett helvete.. bulkete og feil fassong, JIPPI! gjorde et forsøk på å rette/krympe/skjære for å få riktig form, uten hell.. kødda vel i 2,5time.. for å få det bra er det iallefall 10timers jobb, før man kan begynne finrettinga.. så hvis jeg ikke får fatt i en høyre bakskjerm, må jeg lage ny bit fra B-stolpen og bak til ca. midt på skjermen, fra lista og nedover... HURRA :deng så hvis noen tror jeg er lei den forpulte bilen nå, har de rett notin raske svar mottas med stort takk! Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Oj da.. Har det vridd seg da du har sveist? Legg inn en Ønskes Kjøpt annonse på Turboperformance forumet.. sikkert en gammel svensk nisse som har noe liggende. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 er jeg som har vært i fylla når jeg tilpassa og sveisa..er kombinasjonen av feil form og sveisinga som har gjort det.. forbanna dritt iallefall...er en smule LEI av å sveise bredding nå ja... vil komme ett skritt lengre :hammer Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 du har ikke noen bilder a? Ikke at det er til noen hjelp for deg, men liker å se hvordan andre har gjort ting. 242 er ikke akkurat så lett å få tak i som delebil lenger heller.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 er på jobb..så har ikke noen bilder..skal få oppdatert prosjekt tråden min snart..har ikke skjedd stort sia sist men..har fått div. stag fra usa nå :D men som sagt er problemet mitt at jeg nå kødder med noe jeg trodde var ferdig :fire: bil og understellsdeler skal blåses, da alt er ferdig, untatt ene skjermen.. nesten.hehe.. skal hive inn bur før den blåses også, for å få blåst festeplatene til buret når de er sveisa fast.. så er det å handle for X antall tusen hos pedersen, handle bremser i fra usa, montere, få fiksa eksos..prøvekjøre bilen, så pelle ned..ja en del jobb... gruer meg til å begynne på den jævla skjermen, er Über lei nå ass.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Vet ikke åssen det blir med 242, men jeg kjøpte klæss ny skjerm fra volvo jeg til min når jeg blei påkjørt.. Burde ikke volvo har 242-skjermer og? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 siden du skal bredde den, hvorfor kjøper du ikke bare glassfiber skjermbreddere?? http://home.swipnet.se/rpglasfiber/ Hel bakskärm med Volvo Spec, Breddare 2 dörrars 3000 par husk: det er SEK! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 siden du skal bredde den, hvorfor kjøper du ikke bare glassfiber skjermbreddere?? http://home.swipnet.se/rpglasfiber/ Hel bakskärm med Volvo Spec, Breddare 2 dörrars 3000 par husk: det er SEK! for at det ser for jælvig ut, og jeg er så si ferdig bredda Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Hei! Jeg har 2 242 turbo'er....for mange år siden så kjøpte jeg en høyre og en venstre bakskjerm til -79 og oppover, for å oppgradere utseende på min -77. Det hele endte opp iat jeg fikk pengene tilbake etter 9 mnd. med en masse skuffelser og skjermer som jeg fant då div. volvo forhandlere i sverige. Men når jeg fikk de sendt igjennom volvo systemet, så forsvant pga. andre som stod ikø og ventet på de. Fant også skjermer i usa, men verken volvo norge eller forhandleren i molde ville ikke koste transport på skjermene til norge.......så jeg fant en 242 -81 som jeg sagde opp og flyttet helebakstykke(skjermer og bakstykke) over på -77. I alt tok det nesten 12 mnd. men bilen er idag meget bra og pen. 1 pris i 240 klassen i tr.heim og utstilt på heidalstreffet. Mitt råd til deg.....ta deg tid til å gjøre jobben riktig...og om nødvendig....få hjelp....det er ingen skam i å få litt hjelp. Jeg har 2 bakskjermer til på hylla, men du skjønner sikkert at jeg ikke vil selge disse.... S.A.Strande Molde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 Hei!Jeg har 2 242 turbo'er....for mange år siden så kjøpte jeg en høyre og en venstre bakskjerm til -79 og oppover, for å oppgradere utseende på min -77. Det hele endte opp iat jeg fikk pengene tilbake etter 9 mnd. med en masse skuffelser og skjermer som jeg fant då div. volvo forhandlere i sverige. Men når jeg fikk de sendt igjennom volvo systemet, så forsvant pga. andre som stod ikø og ventet på de. Fant også skjermer i usa, men verken volvo norge eller forhandleren i molde ville ikke koste transport på skjermene til norge.......så jeg fant en 242 -81 som jeg sagde opp og flyttet helebakstykke(skjermer og bakstykke) over på -77. I alt tok det nesten 12 mnd. men bilen er idag meget bra og pen. 1 pris i 240 klassen i tr.heim og utstilt på heidalstreffet. Mitt råd til deg.....ta deg tid til å gjøre jobben riktig...og om nødvendig....få hjelp....det er ingen skam i å få litt hjelp. Jeg har 2 bakskjermer til på hylla, men du skjønner sikkert at jeg ikke vil selge disse.... S.A.Strande Molde klart du har lyst til å selge meg den høyre skjermen :D så slipper jeg å stå å hamre meg en ny bit i mange timer :hammer Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 20, 2005 Rapporter Share Skrevet September 20, 2005 har en kompis som kjører 242 i orginalklasse rally..han kjøpte en "død" 242 som han plukka så å si hver eneste bit fra, før den gikk til spikerverket. kan alltids høre med han om han kan avse en høyreskjerm, selv om jeg har min tvil..og kan ihvertfall ikke love noen drømmepris! beklageligvis.. hva er en sånn skjerm verdt egentlig? etter det jeg husker var det ikke noe synlig rust p åden, også var det hele skjermen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beachee Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Hei igjen... Nå begynner jeg å lure litt....har du virkelig en formeing om hvor mye jobb det er å skifte en hel bakskjerm på en 242/244?. Legg ut et bilde av den skjermen du sliter så gale med, så skal jeg prøve å gi deg et forslag.....Så veldig gale kan det ikke være... En ny 242 bakskjerm kostet i 1999 ca. 2500 - 3000 + mva. Jeg tror jeg betalte ca 6500,- for begge, men da hadde jeg endel rabatt. Mvh S.A.Strande Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Hei igjen...Nå begynner jeg å lure litt....har du virkelig en formeing om hvor mye jobb det er å skifte en hel bakskjerm på en 242/244?. Legg ut et bilde av den skjermen du sliter så gale med, så skal jeg prøve å gi deg et forslag.....Så veldig gale kan det ikke være... En ny 242 bakskjerm kostet i 1999 ca. 2500 - 3000 + mva. Jeg tror jeg betalte ca 6500,- for begge, men da hadde jeg endel rabatt. Mvh S.A.Strande skal ikke skifte hele, fra midt på skjermen, fram til bstolpe, under listeknekk.. har en nabo som er oppretter og vi tok en titt på den, konklusjonen er at det er minst 10 timer jobb, før man kan begynne å fin-rette den.. så skal handle meg mer plåt i dag.. blir å skjære den opp i buen på listeknekk (nedkant), rett ned midt på skjermen, beholde den nye hjulbuen, følger da hjulbuen ned, så bort i sveisen som jeg har ved kanalen.. bilen er som sagt bredda 3,5cm....problemene har oppstått fordi jeg var i ørska når jeg tok den sia, andre skjermen er bra... :wave edit : alternativet er å kjøpe en hel 242 i sverige til noen tusen spenn..kryr jo av de.. men da er det bedre å lage biten selv..har krymp og strekk verktøy, så får riktig form på den hjemmelaga biten.. Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 golf 2 skjerm bak er mye råere :P Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg