Gå til innhold

Snart ferdig med bilen nå.

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Bare litt småfjusk som mangler:

-Montere bremsesko til brekket.

-Montere bremserør på bakaksel.

-Fikse Clutchvaier, (mangler de delene som fester den til clutcharmen)

-Gjøre ferdig eksos.

-Bytte bunnpannepakning.

Når det gjelder montering av bremsesko så mangler jeg de greiene som "dytter" skoa i fra hverandre når vaieren strammes. Noen som veit hvor dette kan kjøpes?

Jeg mangler også det som fester clutchvaieren på baksiden av clutchgaffelen. Mener å huske at det skal være en gummipute og en slags skive der.

Hvor kan dette kjøpes? Har hørt på mekonomen og bilxtra. Noen med Vadis som kan finne delenummer?

Også har jeg en oljelekasje fra bunnpannepakningen tror jeg. Når motoren blir varm begynner det å lekke fra skjøten mellom blokk og panne like ved der hvor returen går ned.

Kan ta bilde av dette i kveld. Vanskelig å bytte pakning mens motoren står i?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder montering av bremsesko så mangler jeg de greiene som "dytter" skoa i fra hverandre når vaieren strammes. Noen som veit hvor dette kan kjøpes?

Jeg mangler også det som fester clutchvaieren på baksiden av clutchgaffelen. Mener å huske at det skal være en gummipute og en slags skive der.

Hvor kan dette kjøpes? Har hørt på mekonomen og bilxtra. Noen med Vadis som kan finne delenummer?

høggeren har jo slikt i store mengder da.. en vask og litt olje og det er godt som nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. men det er så masete å komme seg til høggern å knote med å få ting av som har stått å rusta i flere år.

Noen som har noen erfaringer med bunnpannepaknings bytte?

Hvordan er clutchvaieren festet på deres biler?

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor respons her ja.

Har hatt stor opprydding i verkstedet, og fant da igjen disse greiene til bremsene.. Da mangler det bare å finne feste til clutchvaieren. Så er den kjørbar..

For godkjenning mangler dette:

-tette oljelekkasje.

-hjulstillingskontroll

-koble opp baklyktene.

Foresten så har jeg masse deler som blir kastet i løpet av uka... Pm for interesse...

PS du din diktatorfaen av en glad-kristen admin, kan bare gi f"¤"#% i slette denne da dette ikke er noen kjøp og salg tråd. :fire:

Ja du veit selv hvem du er, og alle andre her veit også hvem jeg sikter mot.

Uansett, gleder meg som et barn til å få testa kjerra!! Ikke minst til å få skilter på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går å bytte bunnpannepakning mens motor er i ja. er litt kukete å komme til, men med litt øl å innsatsvilje går det. klarer du å jekke opp motoren nok til at panna går klar av oljepumpa er det 0 problem. det klarte ikke vi. et helvete å få på den pumpa når du har 3cm mellomrom å stikke henda inn i blokka..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men har hørt at man ikke behøver å sleppe ned bunnpanna så mye at den går klar av pumpa.. Pakningen er sånn en "puslespill" greie, sånn at man bare behøver å dytte inn biter av den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget rustfaen først i går.. Må nok kappe bort den innfeltekanten på hjulbuen, samt slipe ned en del i ytterkant av hjulbuen. Men bilen har stått inne i hele vinter, og sommer.

Men skal ta rusta så fort den er kjørbar. Slik at jeg kan flytte den ut, og bygge meg en skikkelig arbeidsbenk og noen hyller i verkstedet...

Litt vanskelig når bilen står i veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider