Gå til innhold

Trenger billig og bra mono forsterker til 12" Zachry subb!

Ranger emnet

Raphaug

Anbefalte innlegg

Har denne subben:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=931283%20&cart_id=

Har tenkt å kjøpe meg en monoblokk forsterker, men den bør helst ikke overskride 2000kr om det er mulig. Noen som kan anbefale en billig og bra? Har ikke snøring på slikt :(

Mvh

Raphaug

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, synes 200w høres litt lite ut.. Men det er fordi jeg ikke vet en dritt om stereo.. :hammer Men du er sikker på at den vil drive subben min godt? :P

Den suben er på maks 800W rms.

Den forsterkeren er på 350W 2 ohm, som du kommer til å kjøre den.(som Jan Erik Johansen også nevnte)

Antaglig så vil den forsterkeren drive den sub veldig godt. Tviler på at den suben er noe særlig mer en 350W nominell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suben er på maks 800W rms. Tviler på at den suben er noe særlig mer en 350W nominell.

sikkert bare en skrivefeil, men RMS = det den klarer over tid, altså nominell effekt. maks effekten er det den klarer i korte perioder.

så vil tippe rundt 800W peek/maks og 350-400W RMS. de har ikke oppgitt RMS, så er vanskelig å si, men ofte er den på ca 40-50% av max effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Billig og bra monoblokk" Hvor får man tak i det? - Nettopp, skal du ha noe som duger må man som oftest ut med litt penger. Du kan såklart skaffe en forsterker som duger til sitt til en billig penge, men de holder stort sett ikke lenge.

Edit: Flere jeg kjenner som har kjøpt forsterkere tenker slik: "oh! En forsterker på 1600W, denne må jeg ha. Billig var den også! FOR ET KUPP!" holdte i knappe 2 uker før komponenter ble brent opp. Og disse ampene ble ikke misbrukt.

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billige forsterkere som er bra i tillegg er som regel kun de du kjøper brukt (av de gode merkene som er for dyre nye)

Legg til 1500kr i summen du har tenkt å legge ut for monoblokk så har jeg en Macrom m1a.1000d monoblokk som yter 1x500w rms i 4ohm og 1x1000w rms i 2 ohm.

Knall monoblokk som driver elementet ditt med stålkontroll.

selges grunnet overgang til kicker faktisk :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert bare en skrivefeil, men RMS = det den klarer over tid, altså nominell effekt. maks effekten er det den klarer i korte perioder.

så vil tippe rundt 800W peek/maks og 350-400W RMS. de har ikke oppgitt RMS, så er vanskelig å si, men ofte er den på ca 40-50% av max effekten.

Ja, var ment å skrive 350W RMS ikke 800W rms :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne klarer garantert å rive ut ørevoksen din....

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308893&cks=SPC

har selv 2 slike, som jeg dreiver 2*12" autostudio subber med, å de spiller sinnsykt til den prisen....kan anbefales på det varmeste!

Tror jeg går for en sånn forsterker, noen innspill?

Btw, den koster forresten 1300kr i sverige !

Audi 80 1.8S 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider