Gå til innhold

Kjøpte meg 142 -72 delebil i går...

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

Da var delebilen på plass i garasjen , jeg vet det er trist å kalle en 142 for delebil ,men den er såpass rustet i gulvet ,kanalene og indreskjermene at jeg greide nesten ikke få jekket opp bilen!!

diverse063.jpg

Så desverre må nok denne bilen ende på høggern :eek: , men selvfølgelig skal vi ta vare på delene , dørene ser bra ut , de er jo også med innfelte håndtak og lufte vindu i (det ser jo best ut og er kun på 72 modellen!),og dørtrekk har ikke vert høytalere i interiør er litt sprukket men der finns håp.

Listverk er komplett. grillen er som ny!!

diverse064.jpg

Motor og gir skal jeg ha selv , og skal brukes som utgangspunkt i mitt lille prosjekt som jeg skal drive med i vinter.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, bra de havnet i en 145 iallefall da. cheers Fikk foresten skilt på vogna mi i dag, så i morgen blir de vell bytting av fjærer, er jo skyhøy nå.

hehe ja , gratulerer med skilt :thumb , har du noen oppdaterte bilder av gliset?

Hvor har du kjøpt senkesettet ? eller er det "black and decker" senking :D ?

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk, kommer nye bilder i løpet av noen dager, er lesjøfors fjører 35mm, tuv. Men det blir muligens Opel b ascona fjærer fram og senkesett bak, da skal det bli ganske fin høyde på den.

Hva?? ascona B.. passer det? er dette utprøvd? dempere da? mere info? please cheers

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det ut i dag, ble ikke så enkelt som jeg hadde håpet, så det ble lesjøfors fram og org bak.(synes at det er fint nor bilen er lavere fram enn bak) ascona b fjærene er jo ca 10 cm lenger enn org, fjærene. så de ble noe vanskelige å sette inn, men de er MYE spinklere enn org, fjærene, så blien synker nesten helt i bånn fremme. Har ikke prøvd å kjøre med det selv, men tipper at det ikke er spesielt godt. Men jeg skal prøve å tenke ut noe lurt så slik at jeg får prøvd ut fjørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plukket ut motor og gear nå, (og alt annet som var verdt å ta vare på)

Men jeg lurer litt på den gear kassa som sto der, den var påstemplet M150 .

Jeg trodde det var M40 eller M45 gear kasse i disse bilene ??

Er det noen som kan fortelle meg om denne gir kassa er bedre eller dårligere enn M40/45?

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
forresten jeg ser du har en 73 mod. dette er den chromma grillen som var fram til 72, har du de store blinklysene?

Ja har de store blinklysene.. Men de skal bort.. lage hull i sjermen til sideblinkersene som er brukt på volvo fra 84 (Tror jeg) Og opp.. og sette en blink lys pærer i tilegg til parklysene.. Er planen vertfall..

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har de store blinklysene.. Men de skal bort.. lage hull i sjermen til sideblinkersene som er brukt på volvo fra 84 (Tror jeg) Og opp.. og sette en blink lys pærer i tilegg til parklysene.. Er planen vertfall..

Hmm ja ok det høres ut som en god plan, har du bilder av bilen og?

-86 740 TIC stv.

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider