calibra Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 hei og hopp. jeg har nå fått satt inn en V5 turbo motor fra Audi i bilen min. og det jeg lurer på da er hvor mange hester er det originalt i denne motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 hei og hopp. jeg har nå fått satt inn en V5 turbo motor fra Audi i bilen min. og det jeg lurer på da er hvor mange hester er det originalt i denne motoren? Finn ut hvilken bil denne motoren er fra, og årgang så er det litt lettere og finne info om den da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calibra Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 den kommer vist nok fra audi a3 og en 2004 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 V5 Turbo :confused: Er det en V5 fra en Golf4 GTi eller en Audi rekkefemmer du tenker på nå? V5 er ikke turbomotor og har 150hk, R5 har ifra +/- 180hk til 230hk, sånn ca.. Kan ikke du slenge opp et bilde av motoren? Edit: Er vel ikke tilfeldigvis en 1,8T du har fått? Mener det skal stå 5V på Toppdekslet på dem... Dem har isåfall fra 150-180hk, avhengig av modell.. Hvis det er motor ifra S3 så er det 210-225hk... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calibra Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 jeg har dessverre ikke bilde av motoren da dette blir gjort av en kontakt jeg har i polen. men skal få han til å sende et bilde. men han sa at det var en v5 med turbo fra a3 og han sa at det var 180 hester originalt, men kan være greit å vite når jeg skal betale litt avgifter til staten for dette byttet :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calibra Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 fikk nå svar fra audi norge. og det er 1,8 liter med 180 hester. men hvorfor står det v5 turbo på toppdekslet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 jeg har dessverre ikke bilde av motoren da dette blir gjort av en kontakt jeg har i polen. men skal få han til å sende et bilde. men han sa at det var en v5 med turbo fra a3 og han sa at det var 180 hester originalt, men kan være greit å vite når jeg skal betale litt avgifter til staten for dette byttet :fire: V5 betyr ifølge mine ører at det er 5sylindre.. Men, det er sikkert en 1,8 20ventilers turbo motor du har, altså 5ventiler per sylinder/5v... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Her har du et bilde av en Audi 1,8 20vT motor.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calibra Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 eneste forskjellen på det bilde og motoren min er veien motoren ligger andre veien, hvis du forstår?. skal prøve å få lagt ut et bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 eneste forskjellen på det bilde og motoren min er veien motoren ligger andre veien, hvis du forstår?. skal prøve å få lagt ut et bilde. Skjønner hva du mener, dette fordi bildet jeg la ut er av en A4, der står motoren på langs, mens A3 har motoren på tverrs.. Akkurat som Passat har motoren på langs og Golf har motoren på tverrs.. Siden disse bilene deler plattform, deler osv.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Står vel 5V og ikke V5, betyr 5 ventiler pr sylinder ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Står vel 5V og ikke V5, betyr 5 ventiler pr sylinder ;) Det stemmer !!! hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calibra Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 stemme det ja :hammer jaja, så dum går det ann å være. men takk for alle svar :wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg