Muzaki Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 I dag skjedde det noe merkelig. Etter at jeg hadde vært innom butikken en tur, så kom det en hel***es klakking fra motoren. Det har vært en svak klakking der før på tomgang nå den er kald, men ikke så ille. Den gikk greit før jeg stoppet den. Jeg sjekket turbo'en, og det virker ikke ut som den slår borti noe. Da er det vel ventiler, råde eller noe annet morsomt da? Noen forslag? Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 hmm.. det er en her inne med sølvfarget 940t, b230ft(?) som slet med det samme. jeg husker ikke nicket hans i farten desverre... Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 I dag skjedde det noe merkelig. Etter at jeg hadde vært innom butikken en tur, så kom det en hel***es klakking fra motoren. Det har vært en svak klakking der før på tomgang nå den er kald, men ikke så ille. Den gikk greit før jeg stoppet den. Jeg sjekket turbo'en, og det virker ikke ut som den slår borti noe. Da er det vel ventiler, råde eller noe annet morsomt da? Noen forslag? Kan være skjørtebank.Noe som er ganske vanlig. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Mener du da at den svake klakken er skjørtebamk, eller at den høye er det? Den klakken som går i dag, kan sammenlignes med en 4 åring som har funnet grytelokkene til mor.... bare i støypegods.. :hammer Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Den svake klakkinga vil jeg tippe er skjørtebank. Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Hadde klakking i førstebilen min med b21a, begynte helt plutselig en dag, og den blei værre og værre helt til jeg til slutt kom meg hjem og fikk byttet motor... Åpnet aldri den gamle motoren, men var rimelig sikker på at der var rådebank. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 selg motoren til en døv volvofanatiker Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Damn... har ikke tid til å bytte motor nå jeg... Har ikke engang tak på garasjen min.... Har da hilux'en, men er ikke noe særlig på vinterføre.... Jeg får dra ut motoren i dag, og finne ut hva det er for noe.... :deng Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Hilux er vel vinterbil nr1? Ta forsikre deg om at det ikke er noe som er løst osv før du drar ut motoren da.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 joda, hilux'en er grei så lenge man skal frem, men dekka er ikke noe særlig ved bremsing, og sidenlengs på vinterføre... og jeg nekter å sette på orginaldekka... Trenger ikke løsne alt... bare klipper av det som henger igjen.... slik som girkasser og annet tull.... hehe Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 snakk med NOX her på bilforumet.net , han hadde det samme på en av sine motorer mener jeg og si, men den klakkingen han hadde var ikke noe farlig, bare noe som kom anni en plass, spesielt da den var kald, NOE SÅNNT, husker ikkei farta hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 sjørt bank kommer ikke pluteslig over natta da, så om d var en annen lyd da du startet opp etter butikk besøket,om du har fått en ventil brent av kan d bli sån lyd, pga når blandinga antennes er d ikke tett å da hører du "smellen" ut eksosen, men d kan og vere: råde bank (lagerbank), ventil tikking, kansje tilog med knust løfter lr shims (ja har opplevd d ja) lr en bit som har kommet seg inn innsuget å ligger å banker hull i stempelet ditt! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet September 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Fikk ikke tid til å ta av toppen i dag, så jeg er fortsatt uvitende. Jeg har følgende teorier: En løs del som har forvillet seg inn. (Ikke låseskruen til gassernåla... den er på plass) Sot som har vært rundt ventil som har løsnet Råde lager som gjør at stemplet slår borti En ventil del har brekt av. Skal bli morsomt å se... En liten tillegssopplysning er at det klakker ikke når jeg bare kjører den på starteren. Vel, ikke helt sant... det kom en klakk, men fikk den ikke frem igjen. Når jeg tenker tilbake, så var det faktisk en klakk i går også når jeg stoppet bilen... Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 Hva er en b230KT? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet September 21, 2005 Rapporter Share Skrevet September 21, 2005 en B230K med Turbo... Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg