Gå til innhold

Satbilisatorstag

Ranger emnet

Rool

Anbefalte innlegg

Hei der.

Er det noen som har gode råd angående valg av stabilisatorstag til denne typen

bil. Jeg har en 2001 mod 20VT som en original bortsett fra at den er

chippet. Men jeg ønsker meg bedre svingegenskaper (og feste ved

gasspådrag i sving). Tenker med gru på vinteren som kommer når man i

tillegg har myke vinterdekk på. Uff, ikke noe moro det:)

Svar jeg har fått fra Zamot pr. e-post:

Jeg har selv planer om stabstag etter hvert (også kalt krengingshemmer i forbindelse med hjuloppheng). Er noen som bruker Golf R32 stag eller så finnes det bl.a. H&R stag. Snakket med en med S3 som har montert H&R stag (både foran og bak om jeg husker riktig), og han var veldig fornøyd og sa det ikke krenget i det hele tatt lenger.

Til normal kjøring er jeg veldig fornøyd med oppsettet mitt med 18"

sommerhjul gule koni og AP fjærer (40mm senkefjærer). 17" vinterhjul gav også en veldig god forbedring i forhold til 16" (men selvsagt krenger det mer enn 18" pga størrelse og myk gummi). I tillegg har jeg nedre stabstag fra S3 (ikke samme som krengingshemmer, men et helt enkelt stag som festes med to skruer og anbefales veldig! (koster ikke mer enn noen få hundrelapper). Har også tårnstag (mellom demperne i motorrommet), men er usikker på om dette er veldig merkbart.

Allikevel har jeg bestemt meg for å skaffe kraftigere krengningshemmer, og kanskje det blir H&R siden han med S3 skrøt så mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stabilisatorstag til bakenden.

Den er ikke lagt helt ut i produksjon enda, men hvis du tar å sender en email til han som eier siden, så fikser han sikkert en til deg hvis du vil ha

http://www.20v-turbo.co.uk/

Hei der.

Er det noen som har gode råd angående valg av stabilisatorstag til denne typen

bil. Jeg har en 2001 mod 20VT som en original bortsett fra at den er

chippet. Men jeg ønsker meg bedre svingegenskaper (og feste ved

gasspådrag i sving). Tenker med gru på vinteren som kommer når man i

tillegg har myke vinterdekk på. Uff, ikke noe moro det:)

Svar jeg har fått fra Zamot pr. e-post:

Jeg har selv planer om stabstag etter hvert (også kalt krengingshemmer i forbindelse med hjuloppheng). Er noen som bruker Golf R32 stag eller så finnes det bl.a. H&R stag. Snakket med en med S3 som har montert H&R stag (både foran og bak om jeg husker riktig), og han var veldig fornøyd og sa det ikke krenget i det hele tatt lenger.

Til normal kjøring er jeg veldig fornøyd med oppsettet mitt med 18"

sommerhjul gule koni og AP fjærer (40mm senkefjærer). 17" vinterhjul gav også en veldig god forbedring i forhold til 16" (men selvsagt krenger det mer enn 18" pga størrelse og myk gummi). I tillegg har jeg nedre stabstag fra S3 (ikke samme som krengingshemmer, men et helt enkelt stag som festes med to skruer og anbefales veldig! (koster ikke mer enn noen få hundrelapper). Har også tårnstag (mellom demperne i motorrommet), men er usikker på om dette er veldig merkbart.

Allikevel har jeg bestemt meg for å skaffe kraftigere krengningshemmer, og kanskje det blir H&R siden han med S3 skrøt så mye av det.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stabilisatorstag til bakenden.

Den er ikke lagt helt ut i produksjon enda, men hvis du tar å sender en email til han som eier siden, så fikser han sikkert en til deg hvis du vil ha

http://www.20v-turbo.co.uk/

Det er ikke snakk om dette stagstaget egentlig, da dette ikke vil gjøre spesielt mye med krengningen, men føre til mindre vridning og generelt en stivere bil. Det er i produksjon visstnok, send en mail til: Mega <mh001d2450@blueyonder.co.uk> Prisen er £130 inkl frakt til norge, £89 om man henter det i UK.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider