Gå til innhold

Vinterbil

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har kjørt både Golf (fwd) og BMW (rwd) på vinterføre. Og jeg foretrekker helt klart rwd!

 

Rwd er jo klart best ja, med 4wd som en close second. Fwd er nowhere to be seen? :wonder

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei altså..Vectraen er snart på veien. Har vært igjennom motorbytte osv pga havari. Men i det noen kamerater skulle bytte motoren klarte de jo seff å vrake automatkassa i samme slengen. Har manuell girkasse til den og trenger bare pedalsett og noen småting så er det tut og kjør med den. Men lurer på om jeg ikke bare selger istedet..er en som er hypp på den nå. Så har jeg jo også en golf jeg låner/fikk av muttra da jeg var 18(23 nå)..men den tror jeg at hun skal få tilbake..

 

Så ettersom Mazdaen kommer inn i bilde, så skal vectraen bort uansett. Orker ikke å bruke penger på 2 biler da jeg kun trenger 1. Kunne jo ha fiksa opp Vectraen og solgt den for mye mer. Men er redd det blir en no win no loss situasjon. Så, selger jeg Vectraen nå, så slipper jeg å bruke mer penger og være avhengig av å få mer penger tilbake for den.

 

Info om Mazdaen: 929 HBES Limited & Luxury 2 door Hardtop Limited - Feb 1984 - July 1986, Engine SOHC 4 cyl. 1998cc carby, 5 speed manual. (Håper fakta var riktig) Farge: Mazda lys blå. Litt rust her og der som jeg kan fikse selv. Noen gamle 15" BBS felger. Må stille inn tomgangen litt, den er noe lav så choken har blitt brukt ofte. Lysa har hatt en tendens til å skru seg helt av da man har brukt fjernlys for så å dimme ned til nærlys.(det høres skremmende ut) Men sikkert ikke så big deal å få fiksa (håper jeg). Ellers så husker jeg ikke så mye, et par måneder siden jeg så den. Får vite mer i morgen.

 

Skulle gjerne hatt Turbo versjonen men den gang ei.

 

Legger ved et par bilder så folk får se hva jeg snakker om.

 

929_coupe.jpg

 

2097433_1_m.jpg

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en celica prosjektbil?link til prosjektet?

 

Har ikke noen prosjekttråd....

 

Desuten er den nesten ferdig... sveisa all rust.. fiksa alt.. skulle kjøre på eukontroll... halvveis til verkstedet røyk oljepumpa anger2

 

Så når jeg gidder å ta ut motoren å skifte oljepumpe er den nok blitt veteran :p

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer på en 929 og lurte litt på hvor mye bankt dem tålte. Ikke at jeg skal gjøre allverdens med forsøk på å drepe bilen men jeg skal ikke være redd for å bruke den. 87-mod 2,2 LX, noe futt i den?

 

Jeg har 87 2,2 LX og den er god som gull egentlig. Det er ikke noe voldsomt med utstyr på LX modellen, men jeg har varmeseter iallefall. Du kan få en annen utstyrspakke også med el. vinduer og el. takluke bl.a., men da har du desto mer som kan bli ødelagt, så det er ikke å anbefale.

 

Bilen er egentlig nydelig å kjøre, myk og komfortabel noe som fører til krenging, men hva gjør vel det? Hadde bilen på Norgestur for noen uker siden (2000 km) med 2 kamerater, bikkje, svære ryggsekker, fjellutstyr og mat som sikkert hadde holdt noen månder til en landsby i Tanzania. Bilen funka ypperlig bortsett fra at den begynnte å lekke bensin.

 

Motoren er ikke spessielt sprek, men den er forholdsvis sterk og seig. Den har toppeffekt på 5000 omdreininger og dør vel ut rundt 5500, men den funker i massevis. Bruker også lite bensin til å være så sterk og seig.

 

Vet ikke hvordan sladdegenskaper den har på vinterføre enda, men hvis den er halvparten så bra som den gamle så er den absolutt brukbar.

 

Det eneste jeg ville vært litt skeptisk til er at det er dyre orginaldeler til den, kjørevifteclutch`n min har ryki og den skulle Mazda ha 3000 kr for. Det er heller ikke så mange av denne modellen så det kan være problematisk å finne deler på hoggern.

 

PS: Jeg kjøpte ikke den vifte clutchen :)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt......hvorfor kan dere ikke ha bilen dere kjører nå som vinterbil? Ser dere har -82 og -90 mod. osv :)

 

Det er bare W126`en (280`en) som er en bil som kan kjørest hver dag. Den har jeg ingen planer om å utsette for staten sitt veikrydder. Derfor kjøper jeg vinterbil.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sværtsvært smart.. Mazda 929 er en undervurdert, underpriset bil.. Mener jeg. Selv hatt en 5000kroners 929 i godt over et år nå og den har vært drømmegod hele veien.. Brukte mye olje når jeg kjøpte den, bruker like mye enda.. Men den går. Blitt brukt SVÆRT mye og SVÆRT hardt.. Sidelengsbil i heeele fjorvinter og siden det er 100% sperre på den jeg har må jeg si at den er nydelig å kontrollere. 2l gasser motoren er ok.. Drar godt, men ingen turtallsmaskin.

 

Ellers må jeg si at Mr2 er morsom vinterbil :wave

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt......hvorfor kan dere ikke ha bilen dere kjører nå som vinterbil? Ser dere har -82 og -90 mod. osv :)

 

Har man en pen bil man virkelig liker så syntes jeg det er respektløst å bruke den på vinteren, din syntes jeg også kunne slappet av på vinteren :) Min mening bare...

 

Personlig tror jeg ikke min hadde vært så fin på vinterføre, iallefall ikke med gateslicksa nå

:hammer

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

929 er knall på vinterføre. Bilen kommer seg bra fram, men best av alt så er den utrolig lett å kontrollere i sladd. Motoren trives bra på lave turtall også.

En gøyere vinterbil skal du lete lenge etter. Min motor har tikket noe jævlig de siste 20.000km, men den går like godt alikevel. Starter, hver gang.

 

Lite klipp var 929en min "in action" :D 929 sladd vinter 04

 

Sladd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår