Gå til innhold

Bensinfilter på Mondeo mk1

ja9^

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen her inne så har skifta bensinfilter på mondeo..

..lurer på hvor disse befinner seg, "disse" fordi "Zetec" sier det skal være 2stk :)

Fint om noen hadde et pittelitt mer presist svar :D

kos

Haynes boka under punkt for bensinfilterbytte er det bare angitt ett filter.

Det skal sitte ved bensintankens framre høyre hjørne, rett foran bilens høyre bakre løftepunkt.

99 Mondeo Ghia 2.0 Sedan

84 Granada 2.3L jubileum (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du kan gjøre er å ta ut sikringa til bensinpumpa, og så la motoren gå til den stopper..

det gjorde ikke jeg, ble endel bensin her på armer etc... men det gikk greit å få av slangene uansett?

filteret er veldig lett tilgjengelig, bra kjørte opp på en rampe på høyre bakhjul og krøp under bilen jeg...

såvidt jeg vet er det kun ett bensinfilter.

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er trikset med de slangen da.. Haynesboken sier man skal trykke på de knottene.. Men hjalp ikke stort hos meg...

Tror min sårt trenger et filterbytte... Har faktisk filter liggene her nå, og venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du skal bare trykke in de 2 hvite knappene på hver side av slangefeste... og så bare dra de rett ut. gikk veldig fint hos meg, er ikke helt sikkert på hvordan de er festet for di røra ut fra filteret er jo helt glatte :)

jeg spraya hele filteret med rustløser 2 min før trødde til å da gikk alt veldig fint :)

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet på min i dag, tok max 5 min men..

nå i kveld så hoppa tilførsels slangen av! ble noe bensin søl på veien ja.. den låser seg ikke på rører skikkeli så må vel en tur på ford i morgen å få en ny låse ring eller hva faen den hvite dingsen er..

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det viste seg at man må kjøpe hele slangen kostet bare 180 kr men man må ned med bensin tanken for å montere den.. så løsningen ble å hive over en slangeklemme :thumb funket som bare det! så vet dere det hehe ;)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider