Gå til innhold

Hva trengs for å montere sentrallås og el-vinduer??

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Må nesten ha inn sentrallås og elektriske vinduer i bilen min...

Men nøyaktig hva er det jeg trenger bortsett fra det som er obligatorisk?

Noen databokser/releer eller noe i den gata?

Og passer det eventuelt med deler fra 7/940?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten ha inn sentrallås og elektriske vinduer i bilen min...

Men nøyaktig hva er det jeg trenger bortsett fra det som er obligatorisk?

Noen databokser/releer eller noe i den gata?

Og passer det eventuelt med deler fra 7/940?

ein kompis av meg kjøpte herfra til audien sin... fungerer fint... veldig lett installering... bare litt enkel kobling og montering av noken stag fra motorene og til låsene...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sentrallås ifra en civic i fremdørene mine.. såe det er veldig enkelt å tilpasse sentrallås, litt verre med el.vinduer... :hammer

men med litt plynder å kjæft så går det sikkert greit det også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som zyrex pastet link til, så har jeg sentrallås i min bil!

volvo 242 med biltema låsen.

har fungert helt utmerket, siden den dagen jeg lagde artikkelen!

det begynner å bli en del år siden..

det finnes noen universiale vindusheiser også, som jeg har planer om å montere på min bil.. har bare ikke kommet meg til å gjøre det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som zyrex pastet link til, så har jeg sentrallås i min bil!

volvo 242 med biltema låsen.

har fungert helt utmerket, siden den dagen jeg lagde artikkelen!

det begynner å bli en del år siden..

det finnes noen universiale vindusheiser også, som jeg har planer om å montere på min bil.. har bare ikke kommet meg til å gjøre det enda.

Ja, jeg skulle nettopp til å spørre deg, om hvordan den fungerer.. Jeg har store planer å montere en i min også, men så kommer broren til sambo og sier at det bare blir tull, pga. feks om vintern vil den bare fryse og sånn og vil bare virke et år.. Men det ser ikke ut til å være dealen med deg? Lønner seg vel uansett å smøre den godt også... Men ja, handler meg en sånn en ved neste lønning!

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle nettopp til å spørre deg, om hvordan den fungerer.. Jeg har store planer å montere en i min også, men så kommer broren til sambo og sier at det bare blir tull, pga. feks om vintern vil den bare fryse og sånn og vil bare virke et år.. Men det ser ikke ut til å være dealen med deg? Lønner seg vel uansett å smøre den godt også... Men ja, handler meg en sånn en ved neste lønning!

Kommer ann på om du setter inn original 244 lås som er ørten år gammal eller nytt.. Skar montere sentral lås i 242'n min, som er original lås.. Setter inn elektriske vinduer iløpet av en lang stund også.. De ligger under nattbordet mitt og venter bare;) Hehe.. Ting tar tid.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på om du setter inn original 244 lås som er ørten år gammal eller nytt.. Skar montere sentral lås i 242'n min, som er original lås.. Setter inn elektriske vinduer iløpet av en lang stund også.. De ligger under nattbordet mitt og venter bare;) Hehe.. Ting tar tid.. :P

Blir nok slik universal Biltema-lås jeg skal montere..

HAdde jeg fått tak i en orginal, hadde jeg vel gjort det men.. I følge DaButcher så funker biltema sin og, og da er jeg glad til jeg..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tak i noe av det jeg trenger...

Får vite nøyaktig hva det er i mårra, men han hadde vindusheis foran, komplett med brytere og komplett sentrallås til alle 4 dører og evt til bagasjeromsluka...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men så kommer broren til sambo og sier at det bare blir tull, pga. feks om vintern vil den bare fryse og sånn og vil bare virke et år..

Jeg skjønner ikke hvordan den skal fryse?

Den drar/skubber jo bare i låsestangen som går oppover.

Mao. Så lenge du klarer å låse bilen opp/gjen fra innsiden, vil sentrallås-motoren til biltema klare det også.

Elektriske vinduer har jeg hørt kan fryse fast, men her er det samme saker tror jeg. Så lenge du klarer å sveive opp/igjen for hånd, vil en "universial" løsning også klare det.

Saken med de universial-løsningene, er at de ikke erstatter bilens originale komponenter. De henger seg "på utsiden".

men, man vil gjerne fjerne vindus-sveiven ved el. vinduer!

En kompis av meg hadde en mitshibitshi galant med ettermontert el. vinduer.

Der var det laget slik at han kunne koble seg inn med manuell sveiv, om el. vinduet stoppet.

tror det var noe cdcardic sett han hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider