Gå til innhold

senking+demperog stabstag-bytte

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

Fordi den slites og det blir slakke, merkes godt om den er dårlig, da smeller å knaker det når man svinger/bremser/homper. Lett å bytte samtidig som fjærene.

Jeg har samme OS som deg, fikk sendt Vadis på dvd fra en her på forumet.

Kan du sende videre? :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er godt igang med bytte nå..eller godt å godt..fått ut fjærbeina fremme, og satt i nye demperene, så får jeg montere de på og ta bak i morgen.. sleit litt med å få de ut fremme, men som du sa tholandsli, en GOD dose Trippel V gjorde susen! er utruli sugen på å flekke vekk de bremsesjoldene med det samme, men redd for at skivene skal trekke seg når jeg kjører i pytter..(ikke at de er noe å sikte på men:D)

de lagrene som du nevte var forresten ikke mye å skryte av, så de må jeg nok ha nye..det ene gikk ifra hverandre, og var FULLT i sand/salt/dritt, så har nok ikke noe valg..husker du hva de koster nye?

tenkte å lage en tråd om bilen min i morgen, du/dere får se da åssen det gikk..

må forresten takk for gode råd og hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. siden det er snakk om senking her, spør jeg med det samme:

Er det noen som kan fortelle meg vilke senkefjører jeg bør satse på for å få bilen lavere fremme en bak? Bilen er en 760 gle, 88 mod, og disse bilene(spes 740) har jo en tendens til å bli lavere bak en fremme...?

Så hvilke fjører anbefaler dere?

Mvh Thomas

- V70 `98

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå ferdig med min!:D nye lager på begge sider..kosta 500,- på volvo for begge. fikk besjed om å vente litt med stagene til fjærene har satt seg, og jeg får kjørt bilen skikkelig selv(1mnd. igjen av utsettelsen, så det nærmer seg!) men skal nok øvelseskjøre litt hardt en tur..så å så montere stagene, så jeg får se hvor stor forskjell stagene utgjør alene, og ikke sammen med demper/fjær bytte..

ble ikke så altfor værst bak, men fremmdeles skyhøy fremme! så jeg må til å justere etter visning..

tusen takk tholandsli for gode råd og veiledning:) sånne som deg gjør forumet til et bra sted;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider