Gå til innhold

Klunkelyd foran på Golf 4

Ranger emnet

asimon

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke senkesett.

Jeg har hatt bilen i så kort tid at jeg vet ikke om lyden blir borte i regnvær (regner så lite i Tønsberg). Men selv om det kan smøres for å fjerne lyden for en stund, så skal det fikses.

Det regner like mye i tønsberg som andre steder..

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har bilen vært på verksted, og følgende ble resultatet:

Først konkluderte de med at det var en bærekule som var defekt. Etter at de hadde byttet denne for den nette sum av kr. 1580,- var fremdeles den samme ulyden tilstede. Altså var det feil diagnose av verksted. De tar den inn igjen og skifter foringer på stabstag (kr. 1100,-). Saken var løst. Det ble stille som i graven - foran. Verkstedet var vennlige nok til å dekke den siste regningen siden de tok feil første gangen.

:ex_machin Problemet mitt er at nå hører jeg en ny klonkelyd bak som høres mer ut som metall mot metall, spesielt når jeg kjører over litt krappe dumper i veien, Ihvertfall er det en hardere lyd enn foringene foran. Bilen kjennes nesten litt for hard ut i fjæringene av og til. Det dunker godt for de som sitter i baksetet.

Jeg må nesten prøve å finne ut hva dette er også.

Noen som har noe tips her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bytte av foringer på stabstag forran er omtrent like lett som å skifte dekk. Foringene koster ca. 50kr. pr. stk. hos møller. Så dette kunne du gjort selv. :) Skal selv gjøre det om et par dager. Her skulle de ha 1600 for å skifte dem! :aug:

Når det gjelder den lyden du har bak så er det nesten helt sikkert foringene som er gåen dær og. Har en kompis med en bmw 318i hvor dette skjedde bak, og da høres det mere ut som metall mot metall. Dette bør du IKKE kjøre for lenge med (sa de på verkstedet) Så få dette fikset så fort som over hodet mulig.

-Fredrik

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider