Willypolly Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Hvordan er det med kvaliteten på glassfiber vs andre stoffer som forskjellig plast o.l. på bodykits? Har funnet et kult, og ganske rimelig kit fra Carzone. http://www.carzonespecials.be/home.php?lan=eng Det er i glassfiber, så jeg lurer bare på hvordan kvaliteten blir?? MVH / PAW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 Hvertfall 1 neagtiv ting med glassfiber er at hvis du kjører på vinteren og kanskje skraper litt nedi bakken ellernoe. Og kanske det blir en liten sprekk, så blir det fukt inni sprekken og når dette fryser så blir sprekken enda større, eller hele dritten knekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW4 Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 En jeg vet hadde glassfiber front leppe.. Og som boxer sier, kommer det fukt inni der og dette fryser blir det noen pene sprekker ;) Men den sprakk hvertfall på sommern og den, muligens fordi den var meget lav og hadde litt nærkontakt med bakken et par ganger.. Men prøv en slik en og kjør forsiktig.. Siter X: 2002 Yamaha R6 X: 2000 Golf X: 1999 Audi TT X: 2000 Golf 4 Jubileum X: 1998 Golf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet April 8, 2003 Rapporter Share Skrevet April 8, 2003 glassfiber er greit nok det.må behandles deretter...lønner seg og legge et lag ekstra med duk og polyester i bakkant på deler som det er mulig å gjøre det på Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet April 8, 2003 Rapporter Share Skrevet April 8, 2003 De samme problemene som nevnt over her vil oppstå på mange plasttyper også. Særlig i kulde. Men, selvfølgelig, den plasttypen som brukes i støtfagere ol er jo svært bøyelig også i kulde. Dessuten kan den vel "sveises" dersom den sprekker? En annen ulempe med glassfiber er at du ser ikke om den er dårlig laget med innvendige luftbobler. Kan derfor lønne seg å satse på kvalitetsmerker Er også enig i svaret over om at glassfiber kan med fordel forsterkes ved at du legger på et ekstra lag på bakside/innside/kant el. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet April 8, 2003 Rapporter Share Skrevet April 8, 2003 Jeg har Seidl fangere i glassfiber. Har satt de på nylig så jeg har foreløpig ingen negativ erfaringer. Gruer meg litt til vinteren pga snø og vann. Uansett ikke sikkert om jeg får kjørt til vinteren fordi fangeren foran vil nok fungere som snøplog. Jeg har behandlet baksiden på fangerene med hulroms olje (tror det heter det). Har ikke peiling på hva som fungerer best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg