Gå til innhold

hvilken straff?

Ranger emnet

Hells angel

Anbefalte innlegg

Jeg mistet lappen igår kveld mellom 20:30 og 21:00. Jeg lå i 94 i 60 sonen etter rundkjøringen før krambua, hvis du kommer fra danmarksplass i bergen. jeg ble tatt med laser. Jeg innrømte alt på stedet.

politimannen sa at jeg fikk utsettelse i 3-6mnd, og måtte bare ta ny oppkjøring hvis jeg var heldig. hvis jeg ikke var heldig måtte jeg ta hele kjøreopplæringen på nytt. men nå har jeg hørt så mye forskjellig av kompiser og andre, at jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva som virkelig vil skje. eventuellt hva jeg kan gjøre for å minske det... (jeg fikk lappen i mars i år, hvis det har noe å si)

Mvh. Petter...

Ps! golfen er derfor tilsalgs: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=876818&username=

'85 golf 1.8c

60mm senk, gti.int, gti bredding, grillist, 90fangere, 15" momo status felger med 205/50 dekk... mistet lappen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne på politiets hjemmeside :

Jeg ble tatt i 104 km/t i 60-sone, og politiet tok førerkortet mitt. Hvor lenge mister jeg det? Må jeg ta ny prøve?

I utgangspunktet vil du miste føreretten i 8-12 mnd. Ved tap av førerett for lenger tid enn 6 mnd., er utgangspunktet at du må du avlegge ny førerprøve. Men siden tapstiden er under ett år kan det bestemmes at det bare skal avlegges praktisk prøve.

Se forskrift om tap av førerett § 2-2 nr. 4

Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn mv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men det som bekymrer meg er at jeg bare har hatt lappen i 6mnd. jeg har klart å lese meg frem til at jeg må ha ny førerprøve hvis jeg har lappen på "prøve". har jeg det hvis jeg har hatt den i 6mnd.?

'85 golf 1.8c

60mm senk, gti.int, gti bredding, grillist, 90fangere, 15" momo status felger med 205/50 dekk... mistet lappen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men det som bekymrer meg er at jeg bare har hatt lappen i 6mnd. jeg har klart å lese meg frem til at jeg må ha ny førerprøve hvis jeg har lappen på "prøve". har jeg det hvis jeg har hatt den i 6mnd.?

du har hatt den bare på prøve ja. mener å huske at man har den på prøve de 2 første årene. før den tid må ny førerprøve tas. mister du lappen etter disse 2 prøveårene får du den direkte tilbake etter endt "soning"

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet lappen igår kveld mellom 20:30 og 21:00. Jeg lå i 94 i 60 sonen etter rundkjøringen før krambua, hvis du kommer fra danmarksplass i bergen. jeg ble tatt med laser. Jeg innrømte alt på stedet.

politimannen sa at jeg fikk utsettelse i 3-6mnd, og måtte bare ta ny oppkjøring hvis jeg var heldig. hvis jeg ikke var heldig måtte jeg ta hele kjøreopplæringen på nytt. men nå har jeg hørt så mye forskjellig av kompiser og andre, at jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva som virkelig vil skje. eventuellt hva jeg kan gjøre for å minske det... (jeg fikk lappen i mars i år, hvis det har noe å si)

Mvh. Petter...

Ps! golfen er derfor tilsalgs: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=876818&username=

hei!

vis du har mistet den innenfor de 2års prøvetid må du ta opp førerprøven og teorien uannsett! når du er ferdig med prøvetiden kan du miste den inntil 6mnd uten å ta opp førerprøven!

du kommer sikkert til å få 6-8mnd pluss en bot på 8-10000 kr:(

mistet lappen i sommer gang nr 2:(, fikk 6 mnd akkurat og 8000 i bot men slipper å ta den opp p.g.a jeg er ferdig med prøvetiden:) men dette var ien kollisjon så politiet og biltilsynnet kom fra til en hastighet på 80 i 50 sonen! 300 M før 80 sonen:(

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider