Gå til innhold

Nøkkel med startsperre

Ranger emnet

eco

Anbefalte innlegg

Nøkkelen på min Carisma er sprekt opp i gummien, slik at det er vanskelig å vri den rundt i tenninga. Ny nøkkel koster mer enn nok hos mitsubishi..

Startsperra er bare en liten radiosender ikke sant?

Da kunne jeg vel bare fått en jernvarehandler til å file opp en ny nøkkel til meg, og bare hatt den gamle nøkkel med radiosenderen på nøkkelknippet?

Noen som har testet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god ide! Det vil nok mest sannsynlig fungere, i og med at den originale nøkkelen er i nærheten av tenningslåsen...

Uansett koster det ikke stort å prøve, si ifra hvordan det går isåfall!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen på min Carisma er sprekt opp i gummien, slik at det er vanskelig å vri den rundt i tenninga. Ny nøkkel koster mer enn nok hos mitsubishi..

Startsperra er bare en liten radiosender ikke sant?

Da kunne jeg vel bare fått en jernvarehandler til å file opp en ny nøkkel til meg, og bare hatt den gamle nøkkel med radiosenderen på nøkkelknippet?

Noen som har testet dette?

Får du jernvaren til å file slik nøkkel som er på carisma'en da? er ikke det en slik "firkantet" nøkkel.. Resten av ideen fungerer fint, evt kan du jo teipe fast nøkkelen under rattet et sted..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en nøkkelfiler i går, og han kunne ikke file nøkkelen i og med at den var "firkantet", dvs at sporene går ikke helt gjennom nøkkelen. Han trodde ikke noen andre kunne det heller. Noen som vet om noe sted som kan file sånne nøkler?

Så da vet jeg ikke helt. Kanskje jeg kan dyppe toppen av nøkkelen i noe polyester noen ganger, slik at den får et hardt glassfiberskall.

Eller spandere 1400 kr hos mitsubishi for en ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell dreier det seg om da? Den høye prisen er vel pga ny låsesylinder også? De nyere modellene har innebygd mikrobryter for sentrallåsen og det hjelper vel ikke på prisen.. Hva med å fikse nøkkelen da..?

Kanskje "finne" startsperre-greien og feste den et sted for så å jukse resten av nøkkelen litt til..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider