Gå til innhold

Tips vedrørende kjøp av 1997 Audi S6

Ranger emnet

eriksand

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg en Audi S6 med C4 karosseriet, men lurte på om det er noen her som har peiling på denne type bil med 2.2 t. Bilen er en 1997 modell og har snart gått 180 000km. Er det noe jeg kan forvente at vil skje med bilen når den har rundet 200 000 på tellern. All negativ og positiv informasjon er jeg ute etter. Og takker på forhånd for alle svar. hellothere

Practice makes perfect

BMW E39 520i

BMW E36 316iT [x]

SAAB 99 GL [x]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen har automatkasse bør du nok regne en ny inn i prisen for bilen. Disse får mye juling i disse bilene. Ellers har jeg ikke peiling. Vet at de som har hatt disse bilene sliter litt med dyre deler.

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt ann på tideligere eiere.... men det kan man jo aldrig vite. Jeg hadde en 2,3 C4 som var impotert. Mangler varme i setene og løkespylere. Ellers var det ikke store forskjellen. Hva må du gi i forsikring?? Disse bilen pleier ikke å være så rimelig..

Eier av:

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket forsikring på en s6 forrige uke og det var ikke gode nyheter jeg fikk.

Man måtte være over 30 år for å i det hele tatt få forsikre den hos Gjensidige og med 70% bonus ville det komme på 17 000

For å si det på en annen måte... det er derfor disse bilene egentlig er ganske rimelige i innkjøp... det svir sikkelig å eie en slik bil...

Eier av:

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en kjøpeguide:

http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1495/a1495.php&var=

Jeg har en 96 modell avant. Eneste som er byttet utenom vanlige slitedeler er håndbrekkvaier, stag i hjulopphenget bak (kanskje slitedel det og), toppdekselpakning.

Slitedeler som er byttet: Støtdempere, drivakselmansjetter, styrestag endeledd, registerreim, vannpumpe, strammehjul, bremseklosser, bremseskiver.

Ellers er selvfølgelig motorolje, oljefilter, bensinfilter, luftfilter, kupefilter, girolje, diffoljer, byttet iht. spesifikasjon.

Hvis du vil kjøpe en slik bil, er det viktig at du er litt nevenyttig og kan gjøre elementære ting selv. Kan du ikke det, blir det fort veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. 4.2L har tusla snart 270.000..

automaten er like fin:)

tja delene koster detsverre noe mere.. har skiftet øvre bærearm på 30.000km er jo ikke gærnt.. å vindurele`et..søskenbarnet mitt hadde den før å kjørt ca 150.000 å han har ikke kosta på den så jævli..bytta bremser hele veien å en xenon lampe.. d var vel dyrest..

forsikring.. 12 000 kasko :) vesta.. 75%..alarm...hele pakka..

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke kassa noe problem for denne bilen det er snakk om her siden det var en manuell..

uansett er disse bilene godt sammenskrudd og motorene er så godt som skuddsikre med "vanlig" vedlikehold.

det som ødelegger for veldig mange S'er er at dem er ihjelkjørt av "drittunger" (unnskyld uttrykket).

førsteinntrykket forteller vel mest om bilen egentlig, det som kan være greitt med en slik bil er jo å sjekke servicehistorikk, sjekke bremser, registerreim, oljeskift/filterskift, knirk/lyder fra bærearmer/foringer osv osv

som sagt: er disse bilene bevart på en normal måte, holder dem lenge...

edit: jeg betaler forresten 6200,- i året på min

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. 4.2L har tusla snart 270.000..

automaten er like fin:)

tja delene koster detsverre noe mere.. har skiftet øvre bærearm på 30.000km er jo ikke gærnt.. å vindurele`et..søskenbarnet mitt hadde den før å kjørt ca 150.000 å han har ikke kosta på den så jævli..bytta bremser hele veien å en xenon lampe.. d var vel dyrest..

forsikring.. 12 000 kasko :) vesta.. 75%..alarm...hele pakka..

Hva bruker audi sin 4,2L v8'er på mila?

'01 VW Passat 1.9TDI-130 4-Motion - 145000km

'88 B3 Audi 80 2.0E Quattro - 198000km -Solgt-

'85 w124 230E - 351000km -Solgt-

'88 w201 190 - 190000km -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...
Kommer an på hvor tung høyrefot du har..og om det er "stop and go" eller landeveiskjøring.

Alt fra 0,8 l til over 2 l er helt normalt.

hah, om vinteren bruker den fra 2 til 4 liter pr. mil!

Min Audi er en 1993 model Avant 100, 2,6 liter V6 motor med automatgirkasse og el. soltak

Lenke til kommentar
Del på andre sider