Gå til innhold

Syk politi bil !!

Ranger emnet

Jokemasta

Anbefalte innlegg

Kan også legge til at alle politi biler med turbo blir chipet så fort de kommer fra forhandleren.

Hvem fortalte deg dette?!

- For det første vil garantien ryke på nye biler når de er tuklet med, tror ikke onkel blå ønsker det.. F.eks hvis man får tenningsproblemer i seinere tid vil iallefall ikke f.eks frydenbøs (bla. volvo som blir brukt en del) garanti gjelde med chip, det skal jeg skrive under på!

- For det andre er det ekstra avgifter på 1000 kr pr. hk fra og med en bil er ny. en turbobil av typen V70 T5 vil få 45 hk.. (det er og over 15% tolleransegrensen, så det tror jeg svir litt.)

- Og for det tredje, hvor ofte skjer det en heftig biljakt i Norge?! Er ikke usa dette her...

Over til de mest hyppige sivilbilene her er det volvo s60, en hvit 940 stv, ford mondeo såklart... så heftigste siver som ruller her i stan har vel kanskje 140 hk =P 0 - 100 på 10 sek.. med andre ord du kan kjøre fra de med en Corolla 1.6!

Livet starter ved 160...

(Noe som sier at den gamle 240en min aldri var i livet:P)

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er lit rart at politiet i sørnorge har råd til å kjøpe biler til godt over en halv million, når politiet her i midt-Norge ikke har råd til diesel på mondeoen sin en gang.

Det virker som om politiet har dårligere biler jo lengre nordover i landet man kommer.

Politibilene her er: Subaru forester 2,0l. volvo V70 2,0 10V(gammel type) Subaru legacy 2,0l. det også.

2stk. mondeo 1,8tdi(ny type)

1stk. sølvfarget mondeo sivilbil(gammel type)

2. stk blåe mondeo 1,8tdi.

En peugeot 407 2,0l. det også.

Vet motorstørrelser på bilene fordi at jeg har "fått skyss" noen ganger for å si det sånn.(helgefyll)

Har også vært en god del på politistasjonen,og politifolkene er frustrerte fordi de har så lavt budsjett og mye papirarbeid.

Jeg synes politiet gjør en fabelaktig jobb selv med de småe resursene de har.

Kjenner mange av dem personlig.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, her i trondheim har de da ganske respektable biler.

Ny landcruiser

s80

impreza wrx

impreza 2.0 ett eller annet

noen v70'er

mondeo

focus

primera

osv

Da jeg tjenestegjorde på værnes høsten 2000 hadde de en noe håra uniformert mercedes c180 eller lignende. Lav og brukelig stiv fjøring, og noe fælt med motor. De lå forran meg en gang de fikk utrykning, og de bare forsvant på noen sekunder. Jeg har alltid lurt på hva dette var for noe... Brabus kanskje? Den var ihvertfall skikkelig rask.

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På rally larvik forrige helg kjørte denna poltibilen som sikkerhetsbil, og fy faen å den gikk å, noen som vet hvor denna går eller.

Ville ikke prøvd å kjøre fra purken hadde jeg sett denna i bakspeilet :D

Subaru impreza

Denne ble Levert Ny av Subaru Norge i 1997 til UP i Oslo.

Det er en mann ved navn : Sverre Ishachsen som kjører denne, og er en gammel Rallysjafør.

Bilen blir brukt til opplæring i UP, og har kamera ifront,bak, og som filmer sjaføren.

Masse STI deler på den, og med ishjul på snø, så går den bedre en gruppe N bil.

Dette er gromme saker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at onkel kjører i dyre flotte biler har med at UD kjøpte inn for mange biler. Derfor er det et samarbeid mellom UP og UD om å bruke bilene, ble jeg fortalt av dem selv.. For det er litt bortkastet at de skal kjøpe en mercedes de kunne fått tre avensis'er for?

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider