Gå til innhold

Straff for dette?

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

Bare av rein nysgjerrighet, så lurer jeg på åssen straff dere tror jeg kommer til å få av dette...? Jeg kjørte rundt i en rundkjøring med pajero'n.. Plutselig velter bilen over på siden.. (Haha, ja jeg veit.) Kompisene mine og jeg løfter bilen opp på fire hjul igjen, og kjører den bort på gatekjøkkenet her jeg bor.. Så ringer en sånn fyllikfaen snuten, så kommer full utrykkning med både brannbil, sykebil og politibil... Så politiet tok og beslagla lappen min, men jeg samtykkte ikke... :) Hva tror dere vil skje?

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Regner med at du får den tilbake, dem kan vel ikke gi noe straff for noe slikt.

Er jo ikke akurat lavt tyngdepunkt på en slik bil.

For noen år siden så veltet den ene sjåføren til onkelen min en semitrailer i ei rundkjøring, der ble det ikke noe indragning av førerkort eller bot, kun stooort bilde i lokal avisa :hammer

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. godt gjort!! De hare ingen grunn til å ta leppen din.. de kan ikke ta lappen din pga en fyllik har sagt at du velta.. Idiot politi.. Så lenge du er i prøvetia tar de lappen fra deg hvis du glemmer å ha på parklys når du står parkert..

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok for det første...

HAHAHAH!!!!! Hvordan i helvete velter du en jævla bil i rundkjøring?!

og Jau du kommer til å miste lappen din desverre... Å velte en bil går som UFORSVARLIG KJØRING, Er ikke akkurat en lego lekebil man snakker om her.... velter du en bil i trafikken så har du gjort noe spes. er ikke helt uten videre at det skjer vel=:)

SÅ fortell... WTF skjedde..... hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahahahaha.

Ingen lov brutt, men haha da ;)

Jo, han har kjørt uforsvarlig ;) Hvis man kjører hensynsfullt, aktpågivende og ellers etter forholdene skal ikke bilen velte. Da har man ikke kjørt etter forholdene (som i dette tilfellet er "høyt tyngdepunkt".) Har sett mange Pajeroer manøvrere seg rundt svinger og rundkjøringer, ingen av de havnet på siden av den grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, han har kjørt uforsvarlig ;) Hvis man kjører hensynsfullt, aktpågivende og ellers etter forholdene skal ikke bilen velte. Da har man ikke kjørt etter forholdene (som i dette tilfellet er "høyt tyngdepunkt".) Har sett mange Pajeroer manøvrere seg rundt svinger og rundkjøringer, ingen av de havnet på siden av den grunn

Er ikke direkte straffbart å ha uflaks.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Ikke spør åssen jeg klarte det.. Men var litt helling nedover der jeg runda, og vops der lå jeg.. Bilen er høy og kort akselavstand, så er ingen problem å velte med den hvis du prøver! Men, jeg prøvde vel ikke akkurat ;)

Dem kan ta meg på paragraf 3.. Den sier indirekte at man skal kjøre sånn at dette ikke skal kunne skje.. Men dem kan vel ikke gi meg mer enn bot?

Det var ikke høy fart i rundkjøringa, bare rein uflaks!

Her er forresten ett bilde av bilen.

Pajeron!.JPG

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når du kommer på veien kommer du til å håpe at du har såppass flaks at Rav4'n du øvelseskjører med ikke tipper? ok..

Ser vi er i det jævla saklige hjørnet i dag...

Kan forresten nevne at jeg i og for seg mener den krenger en del, men nyere SUVs er vel egentlig ikke spesielt tippfarlige, i alle fall ikke i forhold til "tiltaltes" Pajero..

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider