Chosen Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Bare av rein nysgjerrighet, så lurer jeg på åssen straff dere tror jeg kommer til å få av dette...? Jeg kjørte rundt i en rundkjøring med pajero'n.. Plutselig velter bilen over på siden.. (Haha, ja jeg veit.) Kompisene mine og jeg løfter bilen opp på fire hjul igjen, og kjører den bort på gatekjøkkenet her jeg bor.. Så ringer en sånn fyllikfaen snuten, så kommer full utrykkning med både brannbil, sykebil og politibil... Så politiet tok og beslagla lappen min, men jeg samtykkte ikke... :) Hva tror dere vil skje? Siter Mvh Chosen har ikke bil enda :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Regner med at du får den tilbake, dem kan vel ikke gi noe straff for noe slikt. Er jo ikke akurat lavt tyngdepunkt på en slik bil. For noen år siden så veltet den ene sjåføren til onkelen min en semitrailer i ei rundkjøring, der ble det ikke noe indragning av førerkort eller bot, kun stooort bilde i lokal avisa :hammer Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Du har ikke gjort noe ulovlig, så ser ingen grunn til at du skal miste lappen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 haha.. godt gjort!! De hare ingen grunn til å ta leppen din.. de kan ikke ta lappen din pga en fyllik har sagt at du velta.. Idiot politi.. Så lenge du er i prøvetia tar de lappen fra deg hvis du glemmer å ha på parklys når du står parkert.. Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 De vil vel si at du "kjørte uforsvarlig" i og med at du kjørte fort nok til at bilen tippet over. Skulle ikke forundre meg om de klarer å klaske sammen et forelegg eller en inndragelse av førerkortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monsterfoot Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 ok for det første... HAHAHAH!!!!! Hvordan i helvete velter du en jævla bil i rundkjøring?! og Jau du kommer til å miste lappen din desverre... Å velte en bil går som UFORSVARLIG KJØRING, Er ikke akkurat en lego lekebil man snakker om her.... velter du en bil i trafikken så har du gjort noe spes. er ikke helt uten videre at det skjer vel=:) SÅ fortell... WTF skjedde..... hellothere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Du mister nok ølappen ja. Holder alene med veltingen. Vet ikke om dette stemmer, men etter den inforn jeg har hørt så er det jo flere faktorer inne i bilde her også. Stemmer dem så må du nok sone! Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 det kommer nok ann på din lokale snuts dagsform:P men de kan ta lappen din kun ved mistanke om uforsvarlig kjøring:( Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Hahahahahahahahahaha. Ingen lov brutt, men haha da ;) Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Hahahahahahahahahaha.Ingen lov brutt, men haha da ;) Jo, han har kjørt uforsvarlig ;) Hvis man kjører hensynsfullt, aktpågivende og ellers etter forholdene skal ikke bilen velte. Da har man ikke kjørt etter forholdene (som i dette tilfellet er "høyt tyngdepunkt".) Har sett mange Pajeroer manøvrere seg rundt svinger og rundkjøringer, ingen av de havnet på siden av den grunn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Jo, han har kjørt uforsvarlig ;) Hvis man kjører hensynsfullt, aktpågivende og ellers etter forholdene skal ikke bilen velte. Da har man ikke kjørt etter forholdene (som i dette tilfellet er "høyt tyngdepunkt".) Har sett mange Pajeroer manøvrere seg rundt svinger og rundkjøringer, ingen av de havnet på siden av den grunn Er ikke direkte straffbart å ha uflaks. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chosen Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Haha.. Ikke spør åssen jeg klarte det.. Men var litt helling nedover der jeg runda, og vops der lå jeg.. Bilen er høy og kort akselavstand, så er ingen problem å velte med den hvis du prøver! Men, jeg prøvde vel ikke akkurat ;) Dem kan ta meg på paragraf 3.. Den sier indirekte at man skal kjøre sånn at dette ikke skal kunne skje.. Men dem kan vel ikke gi meg mer enn bot? Det var ikke høy fart i rundkjøringa, bare rein uflaks! Her er forresten ett bilde av bilen. Siter Mvh Chosen har ikke bil enda :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Er ikke direkte straffbart å ha uflaks. Så når du kommer på veien kommer du til å håpe at du har såppass flaks at Rav4'n du øvelseskjører med ikke tipper? ok.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chosen Skrevet September 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Ihvertfall, nå er det vel ikke mange dagene til dem ringer og kaller meg inn til forhørsrett.. Savner lappen.. Tviler sterkt på at dem tar den, og hvis dem gjør det, så er det retten med en gang :D Siter Mvh Chosen har ikke bil enda :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet September 22, 2005 Rapporter Share Skrevet September 22, 2005 Så når du kommer på veien kommer du til å håpe at du har såppass flaks at Rav4'n du øvelseskjører med ikke tipper? ok.. Ser vi er i det jævla saklige hjørnet i dag... Kan forresten nevne at jeg i og for seg mener den krenger en del, men nyere SUVs er vel egentlig ikke spesielt tippfarlige, i alle fall ikke i forhold til "tiltaltes" Pajero.. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg