Gå til innhold

Straff for dette?

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette ser dårlig ut for din del.. trur jeg.. De kan nok ta lappen din noen måneder for dette.. Uflaks kan alle ha.. men bilen din skal jo i utgangpunktet ikke velte.. hehehe :)

Hvis det er en "fortauskant" innerst i rundkjøringen.. så kan du jo si at du kom opp på/borti denne?

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, han har kjørt uforsvarlig ;) Hvis man kjører hensynsfullt, aktpågivende og ellers etter forholdene skal ikke bilen velte. Da har man ikke kjørt etter forholdene (som i dette tilfellet er "høyt tyngdepunkt".) Har sett mange Pajeroer manøvrere seg rundt svinger og rundkjøringer, ingen av de havnet på siden av den grunn

Nei han har hat uflaks . fi**e purk. Jeg kjørte av veien sist i går 110 men kjørte ret opp igjen. det var nok uansvarlig kjøring på natta. men jeg mener at hvis han har hatt litt uflaks så må han få lov til det det er bare å se på riper så kan man bedømme fart en slik bil kan velt av ingen til det vet jeg nesten alt om. jeg har velta med det meste. gjorde jo det med den svarte 240 i fjor. må si det var jo et tap, men fy faen for en opplevelse.

1995 modell Insane 200SX S14

Har Fått en liten front skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uflaks og uflaks fru Blom....

Velter man bilen så er det nok ikke uflaks, men uansvarlig kjøring. Hva om det var en syklist/motorsyklist på siden av deg i rundkjøringen?

Forskrift om tap av førerett for motorvogn

10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring

Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel « burnout » på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder.

Tror nok at Politiet ikke vil ha problemer med å kalle kjøringen din hensynsløs etter denne paragrafen. De kan lett argumentere med at det kunne ha oppstått personskader selv om det ikke skjedde her(og DET tror jeg kan kalles flaks :drive2 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om rundkjøringa på MIX på sørumsand? I såfall så heller den rundkjøring, noe som resulterer i å lettere kunne velte. Er jo bare å si at du unnamanøvrerte fra en elg, katt, bikkje, mygg, samme f... hva, noe som gjør at du må svinge unna, og er du på riktig sted i den rundkjøringa så... Vips! Da ligger du der...

Men godt gjort!

Det er den rundkjøringen det er snakk om vett ;) Det var bak ved hellinga der jeg velta å.. Får se hva som skjer om 2 dager nå, for da har det gått 3 uker.. :)

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider