Gå til innhold

Motor bytte

Ranger emnet

ssagat

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å etter montere turbo, men det er visst ikke bare å få tak i...så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med motorbytte? nå har jeg en 1.6 motor men vil gjerne ha en 150 hk gti motor...lar det seg gjøre uten å bytte girkasse?? å er det mye arbeid? trenger jeg skivebremser bak? hvordan blir det med registrering, forsikring, godkjenning og slikt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lenge tenkt på å etter montere turbo, men det er visst ikke bare å få tak i...så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med motorbytte? nå har jeg en 1.6 motor men vil gjerne ha en 150 hk gti motor...lar det seg gjøre uten å bytte girkasse?? å er det mye arbeid? trenger jeg skivebremser bak? hvordan blir det med registrering, forsikring, godkjenning og slikt????

Du vil hvertfall få dyrere forsikting, den basserer seg på hk...

Har hørt meg rundt selv - og siden du da får en ganske kraftigere motor, mener jg å ha hørt at du må bytte girkasse, bremser, akslinger osv. fordi du må ha noe som r laget for å tåle mer...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil hvertfall få dyrere forsikting, den basserer seg på hk...

Har hørt meg rundt selv - og siden du da får en ganske kraftigere motor, mener jg å ha hørt at du må bytte girkasse, bremser, akslinger osv. fordi du må ha noe som r laget for å tåle mer...

Er klar over at forsikringen går etter hk, vekt osv...

Men har hørt at man f.eks hvis man bytter fra 1,6 til 2,0 så betaler man fortsatt på 1,6 forsikringen...men det høres jo litt rart du da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at forsikringen går etter hk, vekt osv...

Men har hørt at man f.eks hvis man bytter fra 1,6 til 2,0 så betaler man fortsatt på 1,6 forsikringen...men det høres jo litt rart du da....

Hvis du ikke sier noe så...

Men blir jo sterkere motor, og da øker forsikringen hvis de finner d ut...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da hørt at forsikring kan bare forsikre bilens orginale motor, og la oss si at du kræsjer etter motorbytte og motoren blir ødelagt, da får man listepris på den opprinnlige motor (1,6) dett er er hva jeg har hørt, men man hører mye rart :afro

Er noe slikt jeg også har hørt, men på den andre siden, hvis man krasjer så hardt at motoren blir knust, så er det ikke sikkert at man trenger den forsikringa uansett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent praktisk trenger du ; motor, gti-bakaksling, nye spindler foran, stabstag foran, større bremsekraftforsterker, nytt ledningsnett. Dette er det basice så komme alt annet som felger, nye fjærer osv....

Så komme den teoretiske delen med godkjenning og forskring som er like viktig og vel vanskelig å få til. :rolleyes:

"Av lidenskap til biler"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent praktisk trenger du ; motor, gti-bakaksling, nye spindler foran, stabstag foran, større bremsekraftforsterker, nytt ledningsnett. Dette er det basice så komme alt annet som felger, nye fjærer osv....

Så komme den teoretiske delen med godkjenning og forskring som er like viktig og vel vanskelig å få til. :rolleyes:

Med andre ord billigere å bare kjøpe en ny bil - med bedre motor når du kommer over d og bare "bytte" styling...

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider